Page 162 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 162
Matematik
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Öğretmen ders sırasında sorduğu soruları yanıtlamakta zorluk çeken öğrenci-
ler için soruların doğru yanıtlarına ilişkin ipuçları sunabilir.
SF2: Öğretmen konu anlatımı sırasında anlatılanları takip etmekte zorlanan öğ-
renciler için anlatımı olabildiğince çizimler (çarpanların gösteriminin oklarla yapıl-
ması, ortak çarpanların daire içine alınması vb.) eşliğinde görselleştirerek sunabi-
lir. Ayrıca desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı olmak
amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde etkileşimli tahtadan farklı
çevrim içi eğitim platformları kullanılabilir.
Süreç SF4: Öğrenciler, küçük gruplar hâlinde çokgenlerle ilgili problemler üzerinde ça-
lışırlar. Her grup, kendi problemini çözmek için stratejiler geliştirir ve çözümlerini
sınıfla paylaşır. Öğretmen, gruplar arasında dolaşarak rehberlik ve geri bildirim
sağlar. Bu yöntem, öğrencilerin işbirliği yaparak öğrenmelerine ve birbirlerinden
öğrenmelerine olanak tanır.
SF5: Öğretmen, çokgenler konusunu oyunlaştırarak öğrencilerin daha aktif katılı-
mını sağlar. Örneğin, sınıf içinde çokgenler ile ilgili bir bilgi yarışması düzenlenebilir
veya öğrencilerin çokgenlerin özelliklerini kullanarak bir oyun geliştirmeleri istene-
bilir. Bu tür etkinlikler, öğrencilerin motive olmasını ve konuyu eğlenceli bir şekilde
öğrenmelerini sağlar.
ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında performans-
larına dayalı ek çalışma kâğıtları sunularak gerektiğinde ek süre verilebilir.
ÜF2: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine katı-
lımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözleme sırasında öğrenci
performanslarını temel alarak değerlendirebilir.
ÜF3: Öğrenciler, çokgenlerle ilgili öğrendiklerini yansıtan dijital projeler, grafikler,
videolar veya sunumlar hazırlayarak dijital portfolyolar oluştururlar. Bu portfolyo-
lar, öğretmen tarafından düzenli olarak gözden geçirilir ve geri bildirim sağlanır.
Bu yöntem, öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerini değerlendirmelerine ve gelişim-
lerini izlemelerine olanak tanır.
Ürün
ÜF4: Öğrencilerden, çokgenlerle ilgili belirli bir performans görevini tamamlama-
ları istenir. Örneğin, bir çokgenin iç açılarının toplamını ve dış açılarının toplamını
hesaplamaları veya çokgenlerin kullanıldığı bir yapı tasarlamaları istenebilir. Bu
görevler, öğrencilerin bilgi ve becerilerini uygulamaya dönüştürmelerine yardımcı
olur.
ÜF5: Öğrencilerden, çokgenlerle ilgili belirli bir konuda araştırma yapmaları ve
bulgularını rapor hâlinde sunmaları istenir. Örneğin, bir grup öğrenci çokgenlerin
biyolojideki veya mühendislikteki uygulamalarını araştırırken başka bir grup mima-
rideki uygulamaları inceleyebilir. Bu projeler, öğrencilerin araştırma yapma, bilgi
toplama ve sonuçları analiz etme becerilerini geliştirir.
FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
ler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.
162