Page 162 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 162

Matematik

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                               SF1: Öğretmen ders sırasında sorduğu soruları yanıtlamakta zorluk çeken öğrenci-
                               ler için soruların doğru yanıtlarına ilişkin ipuçları sunabilir.
                               SF2: Öğretmen konu anlatımı sırasında anlatılanları takip etmekte zorlanan öğ-
                               renciler için anlatımı olabildiğince çizimler (çarpanların gösteriminin oklarla yapıl-
                               ması, ortak çarpanların daire içine alınması vb.) eşliğinde görselleştirerek sunabi-
                               lir. Ayrıca desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı olmak
                               amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde etkileşimli tahtadan farklı
                               çevrim içi eğitim platformları kullanılabilir.
         Süreç                 SF4: Öğrenciler, küçük gruplar hâlinde çokgenlerle ilgili problemler üzerinde ça-
                               lışırlar. Her grup, kendi problemini çözmek için stratejiler geliştirir ve çözümlerini
                               sınıfla  paylaşır.  Öğretmen,  gruplar  arasında  dolaşarak  rehberlik  ve  geri  bildirim
                               sağlar. Bu yöntem, öğrencilerin işbirliği yaparak öğrenmelerine ve birbirlerinden
                               öğrenmelerine olanak tanır.
                               SF5: Öğretmen, çokgenler konusunu oyunlaştırarak öğrencilerin daha aktif katılı-
                               mını sağlar. Örneğin, sınıf içinde çokgenler ile ilgili bir bilgi yarışması düzenlenebilir
                               veya öğrencilerin çokgenlerin özelliklerini kullanarak bir oyun geliştirmeleri istene-
                               bilir. Bu tür etkinlikler, öğrencilerin motive olmasını ve konuyu eğlenceli bir şekilde
                               öğrenmelerini sağlar.


                               ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında performans-
                               larına dayalı ek çalışma kâğıtları sunularak gerektiğinde ek süre verilebilir.

                               ÜF2: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine katı-
                               lımını,  talep  edilen  uygulamaları  gerçekleştirmelerini  gözleme  sırasında  öğrenci
                               performanslarını temel alarak değerlendirebilir.
                               ÜF3: Öğrenciler, çokgenlerle ilgili öğrendiklerini yansıtan dijital projeler, grafikler,
                               videolar veya sunumlar hazırlayarak dijital portfolyolar oluştururlar. Bu portfolyo-
                               lar, öğretmen tarafından düzenli olarak gözden geçirilir ve geri bildirim sağlanır.
                               Bu yöntem, öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerini değerlendirmelerine ve gelişim-
                               lerini izlemelerine olanak tanır.
         Ürün
                               ÜF4: Öğrencilerden, çokgenlerle ilgili belirli bir performans görevini tamamlama-
                               ları istenir. Örneğin, bir çokgenin iç açılarının toplamını ve dış açılarının toplamını
                               hesaplamaları  veya  çokgenlerin  kullanıldığı  bir  yapı  tasarlamaları  istenebilir.  Bu
                               görevler, öğrencilerin bilgi ve becerilerini uygulamaya dönüştürmelerine yardımcı
                               olur.

                               ÜF5:  Öğrencilerden,  çokgenlerle  ilgili  belirli  bir  konuda  araştırma  yapmaları  ve
                               bulgularını rapor hâlinde sunmaları istenir. Örneğin, bir grup öğrenci çokgenlerin
                               biyolojideki veya mühendislikteki uygulamalarını araştırırken başka bir grup mima-
                               rideki uygulamaları inceleyebilir. Bu projeler, öğrencilerin araştırma yapma, bilgi
                               toplama ve sonuçları analiz etme becerilerini geliştirir.



                               FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri  düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
                               ler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.





    162
   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167