Page 157 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 157

Matematik

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          YER ÇEKİMİ KARŞITI MACERALAR

         Konu                  Fonksiyonların Bileşkelerine İlişkin Muhakeme Yapma

                               İki veya daha fazla fonksiyonun bileşkesinden oluşan bir fonksiyonun bileşenlerini
                               (bileşke fonksiyon ile bileşkeyi oluşturan fonksiyonların cebirsel ve grafik temsilleri)
         Öğrenme Hedefleri     belirler.

                               Bileşke fonksiyonu gerçek yaşam bağlamında kullanışlılık açısından değerlendirir.
                                 •  Ekileşimli tahta

                                 •  Çalışma kâğıtları
                                 •  OGM materyal ve EBA portalları

         Materyaller             •  Farklı çevrim içi eğitim platformları
                                 •  Grafikler ve görseller
                                 •  Boş çalışma kâğıtları
                                 •  İnteraktif uygulamalar ve dijital araçlar

         Süre                  2 ders saati


                               Bu etkinlikte aşağıdaki yöntemler kullanılmıştır:
                               Doğrudan Anlatım: Öğretmen,  soru sorarak derse dikkat çeker, öğrencilere sor-
                               duğu soruya öğrencilerden doğru cevap alamadıysa doğru cevabı vererek anlatım
                               yapar. Öğretmen öğrencilerden gelen çalışma kâğıtlarını değerlendirdikten sonra
                               doğrudan anlatıma geçer. Örnek çözümler gerçekleştirdikten sonra günlük hayat-
                               tan örnekler ile konuyu somutlaştırarak doğrudan anlatım yöntemiyle etkinliğe de-
                               vam eder.
                               Esnek Grupla Öğretim: Öğretmen sınıfı heterojen olacak şekilde 2 gruba ayırır.

                               Soru-Cevap: Öğretmen, dersin girişinde dikkat çekmek amacıyla “Dönme dolabın
                               merkezinin dik koordinat düzleminin orijininde olduğu düşünüldüğünde dönme do-
         Etkinlik Açıklaması   labın dönme hareketi sırasında biniş noktasından harekete başlayan bir oturma
                               kabininin bağlı olduğu direğin başlangıç ile pozitif yönlü yaptığı açı değeri 'nın za-
                               mana bağlı değişimi oturma kabininin zemininin biniş platformundan yüksekliğini
                               etkiler mi?” sorusunu sorar. Öğrencilerin cevaplarını yönlendirir.
                               Gösterip Yaptırma: Etkinliğin uygulanması sırasında öncelikle öğretmen işlemle-
                               ri gösterir ardından öğrencilerden yapmaları istenir. Bu sırada örnek bir soru öğ-
                               retmen tarafından öğrencilere doğru modeli sunmak için adım adım çözülür. Ar-
                               dından  öğretmen  öğrencilere  boş  çalışma  kâğıtlarını  dağıtır  ve  kendilerine  yeni
                               işlemler vereceğini ve bu işlemleri yanıtlarken bu çalışma kâğıtlarını kullanmaları
                               gerektiğini söyler.

                               Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan önemli
                               noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.






                                                                                                         157
   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162