Page 152 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 152

Matematik

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          ÜSTÜMÜN TERSİ
         Konu                  Logaritmanın Tanımı

                               a) Üstel fonksiyonları ters fonksiyonlarla ilişkilendirme
         Öğrenme Hedefleri
                               b) Verilen bilgilere göre üstel fonksiyonların ters fonksiyon olduğu ifade etme

                                 •  Etkileşimli tahta
         Materyaller
                                 •  Çalışma kâğıdı


         Süre                  2 ders saati


                               Soru Cevap: Öğretmen konuya ilişkin soru sorar, öğrencilere cevap vermeleri için
                               süre verir. Öğrencilerden gelen cevaplara uygun dönütler vererek yönlendirici so-
                               rularla destekler.
                               Doğrudan Anlatım: Tanımın yapılmasının ardından logaritmayla yapılan işlemlere
                               yönelik konu anlatımına geçer.
                               Performansa Dayalı Gruplama: Öğretmen bir sonraki etkinlikte logaritma ile ilişkili
                               olduğu konular için öğrencileri 2 gruba ayırır. Öğretmen grupların hazır bulunuşluk
                               düzeyinin homojen olmasına özen gösterir.
         Etkinlik Açıklaması
                               Etkinlik Temelli Öğretim: Her bir konu grubunun bir araya getirilmesinin ardından
                               öğrencilerden kendi grubundaki logaritma-konu ilişkisi ile ilgili sunum yapmaları
                               istenir. Öğrencilere çalışmanın başında sunum izleme çizelgesi verilir. Sunumlarını
                               yaparken bu çizelgeden faydalanabilecekleri söylenir. Gruplarda sunum oluştur-
                               mada herhangi bir sorun yaşanması hâlinde öğrencilerin öğretmenden destek al-
                               ması sağlanabilir.
                               Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan önemli
                               noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.


                               Öğretmen öğrencilere konuya ilişkin sorular sorar. Öğrencilerden gelen cevapları
                               değerlendirir ve hatalı cevaplar için uygun ipuçları sunarak öğrencileri doğru so-
                               nuçlara ulaşmalarını sağlar (SF1). Cevapların ortak özelliklerinden yola çıkılarak
                               öğrencilerden logaritmanın bir tanımını oluşturmaları ve oluşturdukları tanımı def-
                               terlerine yazmaları istenir. Sonrasında öğretmen rastgele seçtiği 3 öğrenciden yaz-
                               dığı tanımı okumasını ve en sonunda doğru tanımı sunarak öğrencilerin yazmasını
                               ister.  Tanımın yapılmasının ardından logaritmayla yapılan işlemlere yönelik konu
                               anlatımına geçer.
         Uygulama Süreci
                               Öğrencilere 11.1.3. etkinliğinde öğrenilmiş olan bağımlı ve bağımsız değişkenin yer
                                                                x
                               değiştirdiği durum hatırlatılır. f(x) = a  fonksiyonunun grafiğini çizmek için yapılan
                               tabloya ve fonksiyonun grafiğine bakarak öğrencilerin incelemeler yapmaları istenir.
                               Öğrencilerden fonksiyon grafiğinin y = x doğrusuna göre simetriği olan grafiğin,
                               fonksiyonun ters fonksiyonuna ait cebirsel temsili ile arasındaki ilişkiye dair çıka-
                               rımda  bulunmaları  sağlanır.  Öğrencilere  grafiği  yorumlayarak  üstel  fonksiyonun
                               tersinin logaritma fonksiyonu olduğu söylenir.



    152
   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157