Page 156 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 156

Matematik

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI





                               SF1: Öğretmen ders sırasında sorduğu soruları yanıtlamakta zorluk çeken öğrenci-
                               ler için soruların doğru yanıtlarına ilişkin ipuçları sunabilir.
                               SF2: Öğrenciler arasında işbirliğini teşvik etmek amacıyla grup çalışmaları organi-
                               ze edilebilir. Her grup, belirli bir bileşke fonksiyon problemi üzerinde çalışarak, çö-
                               zümlerini sınıfla paylaşır. Bu yöntem, öğrencilerin farklı bakış açılarını öğrenmele-
                               rine ve birlikte çalışarak problem çözme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.
                               SF3: Öğretmen konu anlatımı sırasında anlatılanları takip etmekte zorlanan öğ-
                               renciler için anlatımı olabildiğince çizimler (çarpanların gösteriminin oklarla yapıl-
         Süreç                 ması, ortak çarpanların daire içine alınması vb.) eşliğinde görselleştirerek sunabi-
                               lir. Ayrıca desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı olmak
                               amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde etkileşimli tahtadan farklı
                               çevrim içi eğitim platformları kullanılabilir.
                               SF4: Öğretmen, bileşke fonksiyonların anlatımı sırasında öğrencilerin konuyu daha
                               iyi  anlamalarını  sağlamak  için  görsel  materyaller  kullanabilir.  Örneğin,  bileşke
                               fonksiyonların grafiklerini çizerek ve bu grafikler üzerinde farklı dönüşümleri göste-
                               rerek öğrencilerin kavramları görsel olarak anlamalarına yardımcı olabilir. Ayrıca,
                               kavramları somutlaştırmak için benzetimler ve gerçek yaşam örnekleri verilebilir.




                               ÜF1: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine katı-
                               lımını,  talep  edilen  uygulamaları  gerçekleştirmelerini  gözleme  sırasında  öğrenci
                               performanslarını temel alarak değerlendirebilir.

                               ÜF2: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında performans-
                               larına dayalı ek çalışma kâğıtları sunularak gerektiğinde ek süre verilebilir.

                               ÜF3:  Öğrencilerin  bileşke  fonksiyonlarla  ilgili  bilgi  düzeylerini  değerlendirmek
                               amacıyla dijital portfolyolar oluşturulabilir. Her öğrenci, ders boyunca öğrendikle-
         Ürün                  rini yansıtan dijital projeler, grafikler, videolar veya sunumlar hazırlayarak portfol-
                               yolarına ekler. Bu portfolyolar, öğretmen tarafından düzenli olarak gözden geçirilir
                               ve geri bildirim sağlanır.
                               ÜF4: Hazırbulunuşluk düzeyi yüksek öğrenciler için daha karmaşık ve ileri düzey
                               projeler hazırlanabilir. Bu öğrenciler, bileşke fonksiyonların farklı alanlardaki uygu-
                               lamaları üzerine detaylı araştırmalar yaparak raporlar hazırlayabilirler. Örneğin,
                               bileşke fonksiyonların biyolojideki veya ekonomideki kullanımları üzerine projeler
                               oluşturabilirler.





                               FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
         Fiziksel Öğrenme      düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
         Ortamı Düzenlemeleri
                               ler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.








    156
   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161