Page 156 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 156
Matematik
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Öğretmen ders sırasında sorduğu soruları yanıtlamakta zorluk çeken öğrenci-
ler için soruların doğru yanıtlarına ilişkin ipuçları sunabilir.
SF2: Öğrenciler arasında işbirliğini teşvik etmek amacıyla grup çalışmaları organi-
ze edilebilir. Her grup, belirli bir bileşke fonksiyon problemi üzerinde çalışarak, çö-
zümlerini sınıfla paylaşır. Bu yöntem, öğrencilerin farklı bakış açılarını öğrenmele-
rine ve birlikte çalışarak problem çözme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.
SF3: Öğretmen konu anlatımı sırasında anlatılanları takip etmekte zorlanan öğ-
renciler için anlatımı olabildiğince çizimler (çarpanların gösteriminin oklarla yapıl-
Süreç ması, ortak çarpanların daire içine alınması vb.) eşliğinde görselleştirerek sunabi-
lir. Ayrıca desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı olmak
amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde etkileşimli tahtadan farklı
çevrim içi eğitim platformları kullanılabilir.
SF4: Öğretmen, bileşke fonksiyonların anlatımı sırasında öğrencilerin konuyu daha
iyi anlamalarını sağlamak için görsel materyaller kullanabilir. Örneğin, bileşke
fonksiyonların grafiklerini çizerek ve bu grafikler üzerinde farklı dönüşümleri göste-
rerek öğrencilerin kavramları görsel olarak anlamalarına yardımcı olabilir. Ayrıca,
kavramları somutlaştırmak için benzetimler ve gerçek yaşam örnekleri verilebilir.
ÜF1: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine katı-
lımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözleme sırasında öğrenci
performanslarını temel alarak değerlendirebilir.
ÜF2: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında performans-
larına dayalı ek çalışma kâğıtları sunularak gerektiğinde ek süre verilebilir.
ÜF3: Öğrencilerin bileşke fonksiyonlarla ilgili bilgi düzeylerini değerlendirmek
amacıyla dijital portfolyolar oluşturulabilir. Her öğrenci, ders boyunca öğrendikle-
Ürün rini yansıtan dijital projeler, grafikler, videolar veya sunumlar hazırlayarak portfol-
yolarına ekler. Bu portfolyolar, öğretmen tarafından düzenli olarak gözden geçirilir
ve geri bildirim sağlanır.
ÜF4: Hazırbulunuşluk düzeyi yüksek öğrenciler için daha karmaşık ve ileri düzey
projeler hazırlanabilir. Bu öğrenciler, bileşke fonksiyonların farklı alanlardaki uygu-
lamaları üzerine detaylı araştırmalar yaparak raporlar hazırlayabilirler. Örneğin,
bileşke fonksiyonların biyolojideki veya ekonomideki kullanımları üzerine projeler
oluşturabilirler.
FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
Fiziksel Öğrenme düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
Ortamı Düzenlemeleri
ler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.
156