Page 153 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 153

Matematik

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğretmen tahtaya üslü sayıları bilen öğrencilerin bu bilgisini kullanarak logaritma
                               fonksiyonuna geçiş yapmaları için aşağıdaki adımları uygular.
                                                              2 · 2 · 2 = 8
                                                               3 adet
                                                                log 8 = 3
                                                                  2
                               bunlar aynı şeyi ifade eder.

                               Burada öğrencilerden logaritma 2 tabanında 8'i bulmak için 2‘nin kendisiyle kaç
                               kere çarpılması gerektiğini söylemeleri istenir.

                                                                         3
                                                            3
                                                          2  = 8   ¡   log 2  = 3
                                                                       2
                               logaritma 2 tabanında 8'i bulmak için 2'nin üssü kaç olmalıdır? sorusuna cevap ara-
                               nır.
                               Buradan sayılar yerine semboller konularak logaritma sembolleştirilir.
                                                           3
                                                          2  = 8        log 8 = 3
                                                                           2
                                                           x
                                                          a  = y        log y = x
                                                                           a
                                                        üstel ifade  logaritmik ifade
                                      x
                                                     -1
                               “f(x) = a  fonksiyonu ise  f (x) = log x  dir.”  yazılır.
                                                              a
                                                   x
                               Öğrencilere y = f(x) = a  fonksiyonunu x = log y şeklinde yazabilmeleri için
                                                                      a
                                 •  Üstel fonksiyonu logaritma fonksiyonu şeklinde ve
                                 •  Logaritma fonksiyonunu üstel fonksiyon şeklinde yazabilme becerilerini öğren-
                                   cilere kazandırmak adına tekrarlar yapılır.
                               Öğretmen öğrencileri hazır bulunuşluk düzeyleri  homojen olan iki gruba ayırır ve
                               konuyla ilgili hazırladığı çalışma kâğıtlarını  gruplara dağıtır (İF1). 1.gruptan loga-
                               ritmanın üslü sayılarla  ilişkisini, 2. gruptan  üslü sayıdan logaritmaya nasıl geçile-
                               ceğini bulmaları istenir. Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için araştıracakları bölüm-
                               ler (EBA, OGM Materyal portalları ile ders kitabının ilgili sayfası) belirtilebilir (İF2
                               , ÜF1 , ÜF2).
                               Her bir konu grubunun bir araya getirilmesinin ardından öğrencilerden kendi gru-
                               bundaki logaritma-konu ilişkisi ile ilgili sunum yapmaları istenir (SF2). Öğrencilere
                               çalışmanın başında sunum izleme çizelgesi verilir (İF3). Sunumlarını yaparken bu
                               çizelgeden faydalanabilecekleri söylenir. Gruplarda sunum oluşturmada herhangi
                               bir sorun yaşanması hâlinde öğrencilerin öğretmenden destek alması sağlanabilir
                               (İF4).
                               Sonraki etkinlikte logaritma içeren konularla ilgili sorular etkileşimli tahtada (EBA,
                               OGM Materyal portalları ile ders kitabının ilgili sayfası) gösterilir (İF2) ve öğret-
                               men  görsellerle  ilgili  öğrencilere  sorular  yöneltir.  Gelen  cevapları  kontrol  ederek
                               gerektiğinde uygun düzeltmeye yaparak uygun yanıtı öğrencilere sunar. Bu sırada
                               öğretmen görsellerden yola çıkarak her bir konunun temel kavramlarını ve çalışma
                               alanlarını kısaca açıklayarak her birine ilişkin birer örnek verir (SF3 , ÜF3).

                               Sürecin sonunda öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
                               önemli noktaları şematize ederek etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.


                                                                                                         153
   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158