Page 154 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 154

Matematik

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Değerlendirme sürecinin ders içerisinde sunulan sorularla benzer soruların yer aldı-
                               ğı çalışma kâğıtları üzerinden yapılması önerilebilir (ÜF1).
                               Öğretmen  etkinlik  boyunca  öğrencilerin  bireysel  ve  grup  etkinliklerine  katılımını,
         Değerlendirme         talep  edilen  uygulamaları  gerçekleştirmelerini  gözlemleyerek  değerlendirebilir
                               (ÜF2).

                               Değerlendirme  sürecinin  etkileşimli  tahta  üzerinde  yukarıda  sunulan  içeriklerle
                               benzer farklı örnekler sunularak yapılması önerilebilir (ÜF3).

                               Öğrenme İçin Evrensel Tasarım İlkeleri
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
                                 •  Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirme.
                                 •  Alternatif  değerlendirme  yöntemleri  kullanma  (  uzatılmış  zaman,  alternatif
                                   ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
                                 •  Öğrencilere kendi hedeflerini belirleme ve kendi çalışmalarını değerlendirme
                                   fırsatları sunma.
                                 •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.).
         Kullanılan Evrensel
         Tasarım Ögeleri         •  Basamaklandırılmış talimatlar ve kontrol listeleri kullanarak öğrencilere yapı-
                                   landırılmış rehberlik sunma.
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.

                                 •  Erişilebilir teknoloji araçları (örn. ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağla-
                                   ma.

                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.).

                                 •  Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlama (örn. yaratıcı projeler, uygulamalı gö-
                                   revler vb.).
                                 •  Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
                                   yaçlarına uygun hedefler belirleme.




























    154
   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159