Page 154 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 154
Matematik
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Değerlendirme sürecinin ders içerisinde sunulan sorularla benzer soruların yer aldı-
ğı çalışma kâğıtları üzerinden yapılması önerilebilir (ÜF1).
Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine katılımını,
Değerlendirme talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözlemleyerek değerlendirebilir
(ÜF2).
Değerlendirme sürecinin etkileşimli tahta üzerinde yukarıda sunulan içeriklerle
benzer farklı örnekler sunularak yapılması önerilebilir (ÜF3).
Öğrenme İçin Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
• Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirme.
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma ( uzatılmış zaman, alternatif
ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
• Öğrencilere kendi hedeflerini belirleme ve kendi çalışmalarını değerlendirme
fırsatları sunma.
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
sel vb.).
Kullanılan Evrensel
Tasarım Ögeleri • Basamaklandırılmış talimatlar ve kontrol listeleri kullanarak öğrencilere yapı-
landırılmış rehberlik sunma.
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
• Erişilebilir teknoloji araçları (örn. ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağla-
ma.
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.).
• Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlama (örn. yaratıcı projeler, uygulamalı gö-
revler vb.).
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
yaçlarına uygun hedefler belirleme.
154