Page 161 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 161

Matematik

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 23

        2. TEMA: GEOMETRİK ŞEKİLLER

         Etkinliğe
         Dönüştürülecek        MAT.11.2.4. Dışbükey çokgenlerin kenar, açı, köşegen, simetri ve alan özelliklerine
         Öğrenme Çıktıları     dair çıkarım yapabilme

                               a) Dışbükey çokgenlerin kenar, açı, köşegen, simetri ve alan özelliklerine dair var-
                               sayımlarda bulunur.

                               b) Varsayımlarını kullanarak dışbükey çokgenlerin kenar, açı, köşegen, simetri ve
         Basamaklandırılmış    alan özelliklerine ilişkin örüntüleri geneller.
         Bilgi Birimleri       c) Dışbükey çokgenlerin kenar, açı, köşegen, simetri ve alan özelliklerine ilişkin ge-
                               nellemelerini varsayımları ile karşılaştırır.

                               ç) Elde ettiği genellemeleri kullanarak dışbükey çokgenlerin kenar, açı, köşegen,
                               simetri ve alan özelliklerine ilişkin önermeler sunar.

         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin önceki sınıflardan üçgen ve çokgenlerin temel elemanlarını  (köşe,ke-
         Temel Kabuller        nar, iç açı, dış açı ) ve temel özelliklerini bildikleri kabul edilir.

         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları           Üçgenleri birleştirmede ve çokgenlere dönüştürmede zorluklar yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek oluştur-
                               mak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrim içi eğitim platformları
                               açılarak paylaşım yapılabilir. Öğrencilere, bireysel öğrenme stillerine uygun olarak
                               kişiselleştirilmiş dijital öğrenme modülleri sağlanabilir. Örneğin, görsel öğrenciler
                               için video dersler, işitsel öğrenciler için sesli açıklamalar ve kinestetik öğrenciler için
                               interaktif uygulamalar kullanılabilir.
                               İF2: Öğretmen öğrenci performanslarına göre çalışma kâğıtlarındaki soruları çe-
                               şitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken öğrenciler için yönergeler
                               seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük çeken öğrenciler için kartın yazı
                               puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları yapılabilir.

                               İF3: Öğrencilere, çokgenlerin gerçek yaşam uygulamalarını ve tarihsel gelişimini
         İçerik
                               anlatan  materyaller  sunulabilir.  Örneğin,  mimaride  ve  sanatta  çokgenlerin  nasıl
                               kullanıldığını gösteren örnekler verilerek öğrencilerin konuyu daha ilgi çekici ve an-
                               lamlı bulmaları sağlanabilir.

                               İF4: Öğrencilere, çokgenlerle ilgili olarak farklı kaynaklardan interaktif dersler ve
                               simülasyonlar sunulabilir. Bu derslerde, çokgenlerin özellikleri, iç ve dış açılarının
                               hesaplanması gibi konular interaktif olarak işlenebilir. Ayrıca, öğrenciler kendi hız-
                               larında öğrenmelerini sağlayacak çevrim içi kaynaklara yönlendirilebilirler.
                               İF5: Çokgenlerle ilgili olarak öğrencilere proje tabanlı öğrenme etkinlikleri sunula-
                               bilir. Öğrencilerden, çokgenlerin özelliklerini kullanarak belirli bir problemi çözme-
                               leri veya bir model oluşturmaları istenebilir. Örneğin, öğrencilerden, belirli bir alanı
                               en verimli şekilde kullanarak bir park tasarlamaları istenebilir.



                                                                                                         161
   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166