Page 160 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 160

Matematik

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğretmen doğrudan anlatımın sonunda konuyu pekiştirmek için “Bahsi geçen dön-
                               me  dolaba  binen  Nimet’in  bindiği  kabinin  zemininin  dönme  dolabın  hareketinin
                               2. dakikasının sonunda yerden yüksekliği kaç metredir?” örneğini yapar.

                               Çözüm:
                               f(t) = 60° · t + 270° fonksiyonundan hareketle dönme dolabın hareketinin 2. dakika-
                               sının sonunda Nimet’in bindiği kabinin bağlı olduğu direğin taradığı merkez açının
                               ölçüsü  f(2) = 60° · 2 + 270° = 390° = 30° olur.

                               g(α) = 10 + 10 · sinα fonksiyonundan hareketle merkez açısının ölçüsü 30° olan otur-
                               ma kabininin yerden yüksekliği
                                                                         1
                                             g(30           sin30   10 10       10 515       metre
                                                  ) 10 10
                                                                        2
                               aynı soru bileşke fonksiyonu ile çözüldüğünde ise
                                                                                     1
                                                             ) 10 10
                                                                            ) 10 10
                                 (gf  )()2   1010     sin(602 270           sin(30        10  5515    metre
                                                                                     2
                               şeklinde bulunur.
                               Öğretmen örnek çözümü yaptıktan sonra öğrencilere çalışma kâğıtları dağıtarak
                               süreci değerlendirip konuyu özetleyerek etkinliği sonlandırır (ÜF2).
                               Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine katılımını, ta-
                               lep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözlemleyerek değerlendirebilir (ÜF1).
         Değerlendirme
                               Değerlendirme sürecinin ders içerisinde sunulan sorularla benzer soruların yer aldı-
                               ğı çalışma kâğıtları üzerinden yapılması önerilebilir (ÜF2).
                               Öğrenme İçin Evrensel Tasarım İlkeleri

                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
                                 •  Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirme.
                                 •  Alternatif  değerlendirme  yöntemleri  kullanma  (  uzatılmış  zaman,  alternatif
                                   ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
                                 •  Öğrencilere kendi hedeflerini belirleme ve kendi çalışmalarını değerlendirme
                                   fırsatları sunma.
                                 •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.).
         Kullanılan Evrensel
         Tasarım Ögeleri         •  Öğrencilerin kendi hızlarında ilerlemelerine olanak tanıyan etkileşimli öğrenme
                                   araçları kullanma.
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
                                 •  Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
                                   teşvik etme.
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.).
                                 •  Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlama (yaratıcı projeler, uygulamalı görevler
                                   vb.).
                                 •  Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
                                   yaçlarına uygun hedefler belirleme.


    160
   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165