Page 166 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 166
Matematik
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Sürecin devamında öğretmen tablodan hareketle bir çokgenin kenar sayısı n olmak
üzere çokgeni oluşturan üçgen sayısının n − 2 olduğunu her bir üçgenin iç açılarının
toplamı 180° olduğundan çokgenin iç açıları toplamının (n − 2) · 180° olduğu bilgi-
sini vererek etkinliği sonlandırır. Daha sonra öğretmen,
1) İç açılarının ölçüleri toplamı 1980° olan çokgenin kenar sayısı kaçtır?
2) Kenar sayısı 15 olan bir çokgenin iç açıları toplamı kaç derecedir?
sorularını sorarak etkinliği değerlendirir ve öğrencilere dağıttığı çalışma kâğıtları
ile etkinliği pekiştirerek dersi sonlandırır.
Değerlendirme sürecinin ders içerisinde sunulan sorularla benzer soruların yer aldı-
ğı çalışma kâğıtları üzerinden yapılması önerilebilir (ÜF1).
Değerlendirme Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine katılımını,
talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözlemleyerek değerlendirebilir
(ÜF2).
Öğrenme İçin Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
• İçeriği küçük parçalara bölerek sunun ve her bir konsepti adım adım açıklama.
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
me ve değerlendirme biçimleri vb.).
• Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
teşvik etme.
• Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama.
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
sel vb.).
Kullanılan Evrensel
Tasarım Ögeleri • Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
nekleri sunma.
• Öğrenme sürecinde kendi ilerlemelerini görselleştirebilecekleri portfolyolar
oluşturmalarına yardımcı olma.
• Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlama (yaratıcı projeler, uygulamalı görevler
vb.).
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama.
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.).
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
yaçlarına uygun hedefler belirleme.
166