Page 147 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 147
Matematik
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Çalışma Kâğıdı
8
1.Grup 7 3
x
f(x) = a ve a > 1 için, 6 2
x
f(x) = 2 üstel fonksiyonun grafiğini çiziniz. 5 1
1
f(1) = 2 = 2 4 3
–1 0 1 2 3 4
2
f(2) = 2 = 4 3 –1 2
3
f(3) = 2 = 8 2 –2 1
… 1 –3
0 1 2 3
–4
0 1 2 3
8
2.Grup 7 3
6
x
f(x) = a ve a = 1 için, 2
5
x
f(x) = 1 fonksiyonun grafiğini çiziniz. 1
1
f(1) = 1 = 1 4 –1 0 1 2 3 4 3
2
f(1) = 1 = 1 3 –1 2
3
f(1) = 1 = 1 2 –2 1
… 1 –3
8 –4 0 1 2 3
0 1 2 3
7 3
3.Grup
6 2
x
f(x) = a ve 0 < a < 1 için,
5 1
1
1 x 1 1 1 1 2 1 1 3
4 f(x) = üstel fonksiyonun grafiğini çiziniz. 3
8
2
2
2 0
2 1
2
–1 3 4 4 2
1
3 1 x 1 1 1 –1 1 2 1 1 3 2
f(1)
2 x
8
2
4
2
2
2
1
2 x 1 –2 3 1
2
3 1
1
1 1 1 1 1
f(2)
2
2
2
8
2
2
1 x
4–3
1
x 1 2 3 0 1 2 3
1 1 1 1 1
1
3 1
–4
1 x 2 f(3)
3
2
2
8
2
2
2
0 4
1
3
…
x
1
3
Üç grup tarafından çizilen bu grafikler gösterilir ve öğrenciler tarafından verilen
aralıklarda bu fonksiyon grafiklerinin artanlığı, azalanlığı, sabit olma durumu ve-
rilen aralığın etkisi ile ilgili yani logaritma fonksiyonunun nitel özellikleri ile ilgili yo-
rumlar alınır ve öğrencilerin aşağıdaki ifadelere ulaşmaları sağlanır:
147