Page 147 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 147

Matematik

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Çalışma Kâğıdı



                                                                               8

                                1.Grup                                         7                              3
                                       x
                                f(x) = a  ve a > 1 için,                       6                              2
                                       x
                                f(x) = 2  üstel fonksiyonun grafiğini çiziniz.  5                             1
                                       1
                                f(1) = 2  = 2                                  4                                                              3
                                                                                                          –1  0    1   2   3   4
                                       2
                                f(2) = 2 = 4                                   3                             –1                               2
                                       3
                                f(3) = 2  = 8                                  2                             –2                               1
                                …                                              1                             –3
                                                                                                                                              0    1   2   3
                                                                                                             –4
                                                                               0    1   2   3

                                                8

                                2.Grup          7                              3
                                                6
                                       x
                                f(x) = a  ve a = 1 için,                       2
                                                5
                                       x
                                f(x) = 1  fonksiyonun grafiğini çiziniz.       1
                                       1
                                f(1) = 1  = 1   4                          –1  0    1   2   3   4              3
                                       2
                                f(1) = 1 = 1    3                             –1                               2
                                       3
                                f(1) = 1  = 1   2                             –2                               1
                                …               1                             –3
               8                                                              –4                               0    1   2   3
                                                0    1   2   3
               7                              3
                                3.Grup
               6                              2
                                       x
                                f(x) = a  ve 0 < a < 1 için,
               5                              1
                                                                        1
                                         1  x     1  1     1      1  2     1      1  3












               4                f(x) =      üstel fonksiyonun grafiğini çiziniz.      3
                                                                        8
                                       2
                                                        2
                                             2 0
                                                  2 1
                                                       2
                                          –1               3    4   4    2
                                                                  1
               3                 1  x    1  1     1  –1    1  2    1     1  3       2
                                f(1)
                                         2  x
                                                                  8
                                2
                                                       4
                                                 2
                                            2
                                                            2
                                       1
               2        x     1                  –2       3                   1
                                          2
                                       3 1
                                                       1
                        1         1        1               1           1
                                f(2)

                      2
                            2
                                                 2
                                                       8
                                 2
                                       2
               1                     x
                                            4–3
                                1






             x     1         2          3                                     0    1   2   3
             1      1      1      1           1
                                            1
                                3 1

                                             –4
                        1    x    2            f(3)
                             3
                           2
                      2
                                            8
                                      2
                 2
           2
               0                   4
                      1

                      3
                                …
             x

           1

           3
                               Üç grup tarafından çizilen bu grafikler gösterilir ve öğrenciler tarafından verilen
                               aralıklarda bu fonksiyon grafiklerinin artanlığı, azalanlığı, sabit olma durumu ve-
                               rilen aralığın etkisi ile ilgili yani logaritma fonksiyonunun nitel özellikleri ile ilgili yo-
                               rumlar alınır ve öğrencilerin aşağıdaki ifadelere ulaşmaları sağlanır:
                                                                                                         147
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152