Page 142 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 142
Matematik
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 20
1. TEMA: NİCELİKLER VE DEĞİŞİMLER
x
MAT. 11.1.3. Gerçek sayılarda f(x) = a (a > 0, a ≠ 1) şeklinde tanımlı üstel referans
Etkinliğe
Dönüştürülecek fonksiyonun nitel özellikleri ile bu fonksiyondan türetilen
[g(x) = k ∙ f (mx ± r) ± s (k, m, r, s ∈ ℝ, k ≠ 0, m ≠ 0)] üstel fonksiyonların nitel özelliklerine
Öğrenme Çıktıları
ilişkin matematiksel muhakeme yapabilme
a) Üstel referans fonksiyonun nitel özelliklerini (tanım kümesi, görüntü kümesi,
işareti, artanlığı-azalanlığı, maksimum-minimum noktaları, sıfırları, birebirliği,
Basamaklandırılmış tekliği-çiftliği, örtenliği) matematiksel temsilleri kullanarak belirler.
Bilgi Birimleri
b) Üstel referans fonksiyonun nitel özellikleri ile matematiksel temsilleri arasındaki
ilişkileri belirler.
Öğrencilerin cebirsel veya grafik temsili verilen fonksiyonların nitel özelliklerine
dair çıkarımlar yapar.
Öğrendiği referans fonksiyonlara dönüşümler uygulayarak farklı fonksiyonlar türetir.
Ön Koşul Beceriler/ Referans fonksiyonlardan türetilen fonksiyonların cebirsel temsili ile grafik temsili
Temel Kabuller
arasında geçiş yapar.
Üslü ve köklü ifadelerle işlemler yapar.
Üslü ve köklü ifadeleri birbirine dönüştürür.
Üstel referans fonksiyonun nitel özelliklerini (tanım kümesi, görüntü kümesi, işareti,
artanlığı-azalanlığı, maksimum-minimum noktaları, sıfırları, birebirliği, tekliği-çift-
Tema Bazlı Öğrenci liği, örtenliği) matematiksel temsilleri kullanarak belirlemede zorluk yaşayabilir.
İhtiyaçları
Üstel referans fonksiyonun nitel özellikleri ile matematiksel temsilleri arasındaki
ilişkileri belirlemede zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek oluştur-
mak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrim içi eğitim platformları
açılarak paylaşım yapılabilir. Öğrencilere, bireysel öğrenme stillerine uygun olarak
kişiselleştirilmiş dijital öğrenme modülleri sağlanabilir. Örneğin, görsel öğrenciler
için video dersler, işitsel öğrenciler için sesli açıklamalar ve kinestetik öğrenciler için
interaktif uygulamalar kullanılabilir.
İçerik
İF2: Öğretmen öğrenci performanslarına göre çalışma kâğıtlarındaki soruları çe-
şitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken öğrenciler için yönergeler
seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük çeken öğrenciler için kartın yazı
puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları yapılabilir.
142