Page 142 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 142

Matematik

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 20

        1. TEMA: NİCELİKLER VE DEĞİŞİMLER

                                                                 x
                               MAT. 11.1.3. Gerçek sayılarda f(x) = a   (a > 0, a ≠ 1) şeklinde tanımlı üstel referans
         Etkinliğe
         Dönüştürülecek        fonksiyonun nitel özellikleri ile bu fonksiyondan türetilen
                               [g(x) = k ∙ f (mx ± r) ± s (k, m, r, s ∈ ℝ, k ≠ 0, m ≠ 0)] üstel fonksiyonların nitel özelliklerine
         Öğrenme Çıktıları
                               ilişkin matematiksel muhakeme yapabilme


                               a)  Üstel  referans  fonksiyonun  nitel  özelliklerini  (tanım  kümesi,  görüntü  kümesi,
                               işareti, artanlığı-azalanlığı, maksimum-minimum noktaları, sıfırları, birebirliği,
         Basamaklandırılmış    tekliği-çiftliği, örtenliği) matematiksel temsilleri kullanarak belirler.
         Bilgi Birimleri
                               b) Üstel referans fonksiyonun nitel özellikleri ile matematiksel temsilleri arasındaki
                               ilişkileri belirler.



                               Öğrencilerin  cebirsel  veya  grafik  temsili  verilen  fonksiyonların  nitel  özelliklerine
                               dair çıkarımlar yapar.
                               Öğrendiği referans fonksiyonlara dönüşümler uygulayarak farklı fonksiyonlar türetir.
         Ön Koşul Beceriler/   Referans fonksiyonlardan türetilen fonksiyonların cebirsel temsili ile grafik temsili
         Temel Kabuller
                               arasında geçiş yapar.
                               Üslü ve köklü ifadelerle işlemler yapar.
                               Üslü ve köklü ifadeleri birbirine dönüştürür.



                               Üstel referans fonksiyonun nitel özelliklerini (tanım kümesi, görüntü kümesi, işareti,
                               artanlığı-azalanlığı, maksimum-minimum noktaları, sıfırları, birebirliği, tekliği-çift-
         Tema Bazlı Öğrenci    liği, örtenliği) matematiksel temsilleri kullanarak belirlemede zorluk yaşayabilir.
         İhtiyaçları
                               Üstel  referans  fonksiyonun  nitel  özellikleri  ile  matematiksel  temsilleri  arasındaki
                               ilişkileri belirlemede zorluk yaşayabilir.


                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek oluştur-
                               mak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrim içi eğitim platformları
                               açılarak paylaşım yapılabilir. Öğrencilere, bireysel öğrenme stillerine uygun olarak
                               kişiselleştirilmiş dijital öğrenme modülleri sağlanabilir. Örneğin, görsel öğrenciler
                               için video dersler, işitsel öğrenciler için sesli açıklamalar ve kinestetik öğrenciler için
                               interaktif uygulamalar kullanılabilir.
         İçerik
                               İF2: Öğretmen öğrenci performanslarına göre çalışma kâğıtlarındaki soruları çe-
                               şitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken öğrenciler için yönergeler
                               seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük çeken öğrenciler için kartın yazı
                               puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları yapılabilir.






    142
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147