Page 145 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 145
Matematik
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı ÜSTEL KEŞİFLER
Konu Üstel Fonksiyonların Nitel Özelliklerine İlişkin Matematiksel Muhakeme Yapma
Üstel referans fonksiyonun nitel özelliklerini matematiksel temsillerini kullanarak
Öğrenme Hedefleri belirleme
Üstel fonksiyonun nitel özellikleri yardımı ile grafik veya cebirsel işlemleri yapabilme
• Etkileşimli Tahta
Materyaller
• Çalışma Kâğıdı
Süre 2 ders saati
Doğrudan Anlatım: Öğretmen süreç içerisinde kısa açıklamalar yapar. Öğretmen,
öğrencilere açık ve net bir şekilde bilgi sunar ve öğrencilerin bu bilgiyi kavramasını
sağlar. Tüm öğrenciler için erişilebilir şekilde farklı öğrenme stillerine sahip öğren-
ciler için uyarlanabilir. Öğretmenler; görsel, işitsel ve kinestetik öğrenme gibi farklı
öğrenme stillerini desteklemek için çeşitli sunum yöntemleri kullanabilirler. Öğrenci
katılımını artırır. Bilgiyi pekiştirici ortamlar sunar.
Beyin Fırtınası: Belgesel bittikten sonra belgeselle ilgili öğretmen belgeselin ne an-
lattığı konusunda öğrencilerle beyin fırtınası yapar. Öğrencilerden gelen yanıtları
tahtaya rastgele yazar. Ardından ilişkili olanları gruplandırarak doğru yanıt olup
olmadığını kontrol eder.
Modelleme: Modelleme etkinliği ile öğrencilerin gerçek yaşam bağlamının üstel
Etkinlik Açıklaması değişimi içerdiği, durumun bağlamsal modelinin bir üslü sayı olduğu, yaklaşma ve
uzaklaşma işlem sayısını bir değişken olarak belirlendiği, işlem sayısı ile genişliğin
eş zamanlı olarak üstel bir değişime uğramasıyla bir üstel fonksiyon belirttiği fikir-
lerini keşfetmeleri sağlanmaktadır.
Performansa Dayalı Grup Öğretimi: Pekiştirme çalışması yapmak için sınıftaki öğ-
rencileri performans temelli homojen gruplara (iyi performans gösterenler, orta-
lama performans gösterenler ve düşük performans gösterenler) ayırır. Her gruba
kendi performansları doğrultusunda farklı düzeylerde örnek soruların yer aldığı
çalışma kâğıtlarını dağıtır ve grubun birlikte çalışarak işlemlerdeki kalanı bulmaya
yönelik tahminler geliştirmelerini ve tahminlerinden bir örüntü oluşturmalarını ister.
Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan önemli
noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.
Öğretmen öğrencilerin Powers of Ten belgeselini dikkatle izlemelerini isteyerek
belgeseli açar (İF1). Belgesel bittikten sonra belgeselle ilgili öğretmen, belgeselin
ne anlattığı konusunda öğrencilerle beyin fırtınası yapar. Öğrencilerden gelen ya-
Uygulama Süreci nıtları tahtaya rastgele yazar. Ardından ilişkili olanları gruplandırarak doğru yanıt
olup olmadığını kontrol eder (SF1-SF2). Öğrencileri uygun dönütlerle yönlendire-
rek “Belgesel, bir ailenin görseli ile başlayarak, her adımda 10 katlık bir uzaklaşma
veya yakınlaşma işlemi uygulayarak evreni keşfeder.
145