Page 141 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 141
Matematik
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Y = 70 · sin(ωt)
Bu durumda herhangi bir “t” anında kapsülün iniş-biniş noktasına olan uzaklığı;
2
2
d h Y bağıntısı yardımıyla (Pisagor teoremini kullanarak) hesaplanabilir.
Grup çalışması şeklinde sürdürülen bu etkinlikte öğretmen hazır bulunuşluk düzeyi
en düşük olan öğrencinin yanıtı grup adına söylemesini ister (ÜF3). Böylelikle farklı
performanstaki tüm öğrencilerin sürece aktif bir katılımına destek olmuş olur (SF3).
Sürecin sonunda öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
önemli noktaları bir kavram haritası eşliğinde etkileşimli tahta üzerinden öğrenci-
lere özetler.
Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında performanslarına
dayalı ek çalışma kâğıtları sunularak gerektiğinde ek süre verilebilir (ÜF1).
Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine katılımını,
Değerlendirme talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözlemleyerek değerlendirebilir
(ÜF2).
Değerlendirme sürecinin etkileşimli tahta üzerinde yukarıda sunulan içeriklerle
benzer farklı örnekler sunularak yapılması önerilebilir (ÜF3).
Öğrenme İçin Evrensel Tasarım İlkeleri
• Erişilebilir teknoloji araçları ( ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama.
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
• Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
teşvik etme.
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
me ve değerlendirme biçimleri vb.).
• Öğrencilere kendi hedeflerini belirleme ve kendi çalışmalarını değerlendirme
fırsatları sunma.
Kullanılan Evrensel
Tasarım Ögeleri • Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma ( sözlü, yazılı,
görsel vb.).
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
nekleri sunma.
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.).
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
yaçlarına uygun hedefler belirleme.
• Akran geri bildirimi ve işbirlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin bir-
birlerinden öğrenmelerini teşvik etme.
141