Page 141 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 141

Matematik

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                               Y = 70 · sin(ωt)
                               Bu durumda herhangi bir “t” anında kapsülün iniş-biniş noktasına olan uzaklığı;
                                        2
                                    2
                               d   h   Y  bağıntısı yardımıyla (Pisagor teoremini kullanarak) hesaplanabilir.
                               Grup çalışması şeklinde sürdürülen bu etkinlikte öğretmen hazır bulunuşluk düzeyi
                               en düşük olan öğrencinin yanıtı grup adına söylemesini ister (ÜF3). Böylelikle farklı
                               performanstaki tüm öğrencilerin sürece aktif bir katılımına destek olmuş olur (SF3).
                               Sürecin sonunda öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
                               önemli noktaları bir kavram haritası eşliğinde etkileşimli tahta üzerinden öğrenci-
                               lere özetler.


                               Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında performanslarına
                               dayalı ek çalışma kâğıtları sunularak gerektiğinde ek süre verilebilir (ÜF1).

                               Öğretmen  etkinlik  boyunca  öğrencilerin  bireysel  ve  grup  etkinliklerine  katılımını,
         Değerlendirme         talep  edilen  uygulamaları  gerçekleştirmelerini  gözlemleyerek  değerlendirebilir
                               (ÜF2).
                               Değerlendirme  sürecinin  etkileşimli  tahta  üzerinde  yukarıda  sunulan  içeriklerle
                               benzer farklı örnekler sunularak yapılması önerilebilir (ÜF3).




                               Öğrenme İçin Evrensel Tasarım İlkeleri
                                 •  Erişilebilir teknoloji araçları ( ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama.
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.

                                 •  Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
                                   teşvik etme.

                                 •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
                                   me ve değerlendirme biçimleri vb.).

                                 •  Öğrencilere kendi hedeflerini belirleme ve kendi çalışmalarını değerlendirme
                                   fırsatları sunma.
         Kullanılan Evrensel
         Tasarım Ögeleri         •  Geri  bildirim  ve  değerlendirmelerde  çoklu  ortamlar  kullanma  (  sözlü,  yazılı,
                                   görsel vb.).

                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma.

                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.).
                                 •  Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
                                   yaçlarına uygun hedefler belirleme.
                                 •  Akran geri bildirimi ve işbirlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin bir-
                                   birlerinden öğrenmelerini teşvik etme.




                                                                                                         141
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146