Page 139 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 139

Matematik

                                        Komşudik kenar uzunluğu
                                  cos                                a
                                                                  1
                                           Hipotenüs
                                                     uzunluğu
                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
                                        Karşı dik kenar uzunluğu b
                                   sin    Hipotenüs  uzunluğu   1  b
                                   A. Girilen Açı      B. P(a,b)     C. Tanjant Değeri  D. Kotanjant Değeri
                                            3        1    3 1               3
                                  cos 30      siin30   P    ,                                §3
                                       30°
                                           2         2   2 2                3
                                       45°


                                      120°


                                      210°



                                      270°


                                      300°


                                      −135°


                               Bu görev için öğrencilere 10 dakika süre verir ve sürenin ardından her gruptan sı-
                               rayla tabloda yer alan karşılıklarını yazmalarını ister. Grup çalışması şeklinde sür-
                               dürülen bu etkinlikte öğretmen hazır bulunuşluk düzeyi en düşük olan öğrencinin
                               yanıtı  grup  adına  söylemesini  ve  tahtaya  yazmasını  ister  (ÜF3).  Böylelikle  farklı
                               performanstaki tüm öğrencilerin sürece aktif bir şekilde katılımını sağlamış olur.
                               Öğretmen  öğrencilerle  tabloyu  doldurduktan  sonra  aşağıda  yer  alan  problemi
                               gruplara  dağıtarak  hazır  bulunuşlukları  yüksek  olan  öğrencilerin  akran  destekli
                               öğretim uygulamasına ilişkin öğretici olmalarına yönelik gruplarda yönlendirmeler
                               yapar. Öğrencilere 15-20 dakika zaman verir.

                               Dönme Dolap
                               Bir dönme dolap her biri 4 kişi kapasiteli, eşit aralıklı 36 kapsülden oluşmaktadır.
                               Dönme dolabın bir diğer özelliği de durmadan hareketine devam etmesidir.
                               Yani yolcu indirmek ya da bindirmek için durmayan dolap, insanların yer seviyesinde
                               kapsüllere rahatlıkla inip binebileceği kadar yavaş hareket etmektedir. Çapı 140 metre
                               olması planlanan dönme dolap, yerden yüksekliği 4 m olan bir platform üzerine kuru-
                               lacaktır. Dönme dolabın bir tam turunu tamamlama süresi 30 dakika olarak planlan-
                               maktadır.  Biniş  noktası  ile  dönme  dolabın  merkez  noktası  arasındaki  doğru  parçası
                               başlangıç ekseni kabul edilmektedir. Kapsüllerin içerisine yerleştirilecek olan elektronik
                               göstergelerde müşteriye anlık olarak aktarılması planlanan bilgiler şunlardır:
                                 •  Yerden yükseklik
                                 •  Kapsüle bindikleri noktaya olan uzaklık

                                 •  Hız
                               Bu  bilgileri  anlık  hesaplayabilecek  yazılımı  geliştirecek  bilgisayar  programcısına
                               yardımcı olmanız istenmektedir. Bu çerçevede, programcıya bu bilgilerin matema-
                               tiksel olarak nasıl hesaplanabileceği konusunda bir yöntem öneriniz (SF5).


                                                                                                         139
   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144