Page 139 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 139
Matematik
Komşudik kenar uzunluğu
cos a
1
Hipotenüs
uzunluğu
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Karşı dik kenar uzunluğu b
sin Hipotenüs uzunluğu 1 b
A. Girilen Açı B. P(a,b) C. Tanjant Değeri D. Kotanjant Değeri
3 1 3 1 3
cos 30 siin30 P , §3
30°
2 2 2 2 3
45°
120°
210°
270°
300°
−135°
Bu görev için öğrencilere 10 dakika süre verir ve sürenin ardından her gruptan sı-
rayla tabloda yer alan karşılıklarını yazmalarını ister. Grup çalışması şeklinde sür-
dürülen bu etkinlikte öğretmen hazır bulunuşluk düzeyi en düşük olan öğrencinin
yanıtı grup adına söylemesini ve tahtaya yazmasını ister (ÜF3). Böylelikle farklı
performanstaki tüm öğrencilerin sürece aktif bir şekilde katılımını sağlamış olur.
Öğretmen öğrencilerle tabloyu doldurduktan sonra aşağıda yer alan problemi
gruplara dağıtarak hazır bulunuşlukları yüksek olan öğrencilerin akran destekli
öğretim uygulamasına ilişkin öğretici olmalarına yönelik gruplarda yönlendirmeler
yapar. Öğrencilere 15-20 dakika zaman verir.
Dönme Dolap
Bir dönme dolap her biri 4 kişi kapasiteli, eşit aralıklı 36 kapsülden oluşmaktadır.
Dönme dolabın bir diğer özelliği de durmadan hareketine devam etmesidir.
Yani yolcu indirmek ya da bindirmek için durmayan dolap, insanların yer seviyesinde
kapsüllere rahatlıkla inip binebileceği kadar yavaş hareket etmektedir. Çapı 140 metre
olması planlanan dönme dolap, yerden yüksekliği 4 m olan bir platform üzerine kuru-
lacaktır. Dönme dolabın bir tam turunu tamamlama süresi 30 dakika olarak planlan-
maktadır. Biniş noktası ile dönme dolabın merkez noktası arasındaki doğru parçası
başlangıç ekseni kabul edilmektedir. Kapsüllerin içerisine yerleştirilecek olan elektronik
göstergelerde müşteriye anlık olarak aktarılması planlanan bilgiler şunlardır:
• Yerden yükseklik
• Kapsüle bindikleri noktaya olan uzaklık
• Hız
Bu bilgileri anlık hesaplayabilecek yazılımı geliştirecek bilgisayar programcısına
yardımcı olmanız istenmektedir. Bu çerçevede, programcıya bu bilgilerin matema-
tiksel olarak nasıl hesaplanabileceği konusunda bir yöntem öneriniz (SF5).
139