Page 134 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 134

Matematik

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                               İF3: Trigonometrik fonksiyonların özelliklerini öğrenirken, öğrencilere çeşitli öğren-
                               me  materyalleri  sağlanabilir.  Örneğin,  bazı  öğrenciler  için  trigonometrik  fonksi-
                               yonların grafiklerini interaktif bir uygulama üzerinden çizme ve analiz etme fırsatı
                               verilebilirken, diğer öğrenciler için yazılı açıklamalar ve adım adım problem çözme
                               rehberleri sunulabilir.


                               SF1: Öğrencilerin ilgi alanlarına uygun örnekler kullanarak trigonometrik fonksi-
                               yonların günlük yaşamda nasıl kullanıldığını gösteren örnekler verilebilir. Örneğin,
                               mühendislik uygulamaları, doğa olaylarının modellenmesi veya müzik teorisinde
                               trigonometrinin rolü gibi konular üzerinden ders içeriği zenginleştirilebilir.
                               SF2: Öğrencilerin farklı öğrenme hızlarına göre ders sırasında mini görevler veya
                               kısa süreli bağımsız çalışma fırsatları sunulabilir. Öğrenciler, öğrendikleri kavram-
                               ları pekiştirmek için bireysel olarak veya küçük gruplar hâlinde çalışabilirler. Bu es-
         Süreç
                               nada öğretmen, öğrencilere geri bildirim vererek öğrenme süreçlerini destekler.
                               SF3: Öğretmen konu anlatımı sırasında anlatılanları takip etmekte zorlanan öğ-
                               renciler için anlatımı olabildiğince çizimler (çarpanların gösteriminin oklarla yapıl-
                               ması, ortak çarpanların daire içine alınması vb.) eşliğinde görselleştirerek sunabi-
                               lir. Ayrıca desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı olmak
                               amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde etkileşimli tahtadan farklı
                               çevrim içi eğitim platformları kullanılabilir.


                               ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında performans-
                               larına dayalı ek çalışma kâğıtları sunularak gerektiğinde ek süre verilebilir.
                               ÜF2: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine katı-
                               lımını,  talep  edilen  uygulamaları  gerçekleştirmelerini  gözleme  sırasında  öğrenci
                               performanslarını temel alarak değerlendirebilir.
                               ÜF3: Öğrencilere bireysel projeler veya ödevler verilebilir. Bu projeler, öğrencilerin
         Ürün                  trigonometrik fonksiyonlarla ilgili gerçek dünya problemlerini çözme becerilerini
                               gösterecek şekilde tasarlanabilir. Öğrenciler, projelerinde kullanılan yöntemleri ve
                               elde ettikleri sonuçları açıklayan kısa bir sunum yapabilirler.
                               ÜF4: Öğrencilerin öğrenme süreçlerini değerlendirmek için performans görevleri
                               kullanılabilir. Örneğin, bir trigonometrik fonksiyonun grafiğini çizme ve bu grafiğin
                               özelliklerini açıklama görevi verilebilir. Öğrenciler, görevlerini tamamlarken karşı-
                               laştıkları zorlukları ve bu zorlukları nasıl aştıklarını açıklayan kısa bir rapor hazırla-
                               yabilirler.



                               FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri  düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık yaşayan öğrenci-
                               ler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.










    134
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139