Page 133 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 133

Matematik

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 19

        1. TEMA: NİCELİKLER VE DEĞİŞİMLER

                                                                                           π
                               MAT. 11.1.1. f (x) = sinx (x ∈ ℝ), f (x) = cosx (x ∈ ℝ), f (x) = tanx (x ∈ ℝ,  x ≠   +kπ, k ∈ ℤ) ve
         Etkinliğe                                                                         2
         Dönüştürülecek        f (x) = cotx (x ∈ ℝ,  x ≠ kπ, k ∈ ℤ)  şeklinde tanımlı trigonometrik referans fonksiyonların
         Öğrenme Çıktıları     nitel özellikleri ile bu fonksiyonlardan türetilen
                               [g(x) = k ∙ f (mx ± r) ± s (k, m, r, s ∈ ℝ, k ≠ 0, m ≠ 0)] trigonometrik fonksiyonların nitel
                               özelliklerine ilişkin matematiksel muhakeme yapabilme.
                               a)Trigonometrik referans fonksiyonların nitel özelliklerini (tanım kümesi, görüntü
                               kümesi, işareti, artanlığı-azalanlığı, maksimum-minimum noktaları, sıfırları, bire-
         Basamaklandırılmış    birliği,  tekliği-çiftliği,  örtenliği,  periyodu  vb.)  matematiksel  temsilleri  kullanarak
         Bilgi Birimleri       belirler.
                               b)Trigonometrik referans fonksiyonların nitel özellikleri ile matematiksel temsilleri
                               arasındaki ilişkileri belirler.
                               Cebirsel veya grafik temsili verilen fonksiyonların nitel özelliklerine dair çıkarımlar
                               yapar.

                               Öğrendiği referans fonksiyonlara dönüşümler uygulayarak farklı fonksiyonlar tü-
         Ön Koşul Beceriler/   retir.
         Temel Kabuller        Referans fonksiyonlardan türetilen fonksiyonların cebirsel temsili ile grafik temsili
                               arasında geçiş yapar.

                               Bir dik üçgende bir dar açının sinüs, kosinüs, tanjant ve kotanjant oranlarını bulabi-
                               lir  ve bu oranlardan yararlanarak bazı trigonometrik özdeşliklere ulaşabilir.

                               Trigonometrik referans fonksiyonların nitel özelliklerini (tanım kümesi, görüntü kü-
                               mesi, işareti, artanlığı-azalanlığı, maksimum-minimum noktaları, sıfırları, birebirli-
         Tema Bazlı Öğrenci    ği, tekliği-çiftliği, örtenliği, periyodu vb.) matematiksel temsilleri kullanarak belir-
         İhtiyaçları           leme de zorluk yaşayabilir.
                               Trigonometrik  referans  fonksiyonların  nitel  özellikleri  ile  matematiksel  temsilleri
                               arasındaki ilişkileri belirlemede zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek oluştur-
                               mak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrim içi eğitim platformları
                               açılarak paylaşım yapılabilir. Öğrencilere, bireysel öğrenme stillerine uygun olarak
                               kişiselleştirilmiş dijital öğrenme modülleri sağlanabilir. Görsel öğrenciler için video
                               dersler, işitsel öğrenciler için sesli açıklamalar ve kinestetik öğrenciler için interaktif
         İçerik                uygulamalar kullanılabilir.
                               İF2: Öğretmen öğrenci performanslarına göre çalışma kâğıtlarındaki soruları çe-
                               şitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken öğrenciler için yönergeler
                               seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük çeken öğrenciler için kartın yazı
                               puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları yapılabilir.









                                                                                                         133
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138