Page 133 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 133
Matematik
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 19
1. TEMA: NİCELİKLER VE DEĞİŞİMLER
π
MAT. 11.1.1. f (x) = sinx (x ∈ ℝ), f (x) = cosx (x ∈ ℝ), f (x) = tanx (x ∈ ℝ, x ≠ +kπ, k ∈ ℤ) ve
Etkinliğe 2
Dönüştürülecek f (x) = cotx (x ∈ ℝ, x ≠ kπ, k ∈ ℤ) şeklinde tanımlı trigonometrik referans fonksiyonların
Öğrenme Çıktıları nitel özellikleri ile bu fonksiyonlardan türetilen
[g(x) = k ∙ f (mx ± r) ± s (k, m, r, s ∈ ℝ, k ≠ 0, m ≠ 0)] trigonometrik fonksiyonların nitel
özelliklerine ilişkin matematiksel muhakeme yapabilme.
a)Trigonometrik referans fonksiyonların nitel özelliklerini (tanım kümesi, görüntü
kümesi, işareti, artanlığı-azalanlığı, maksimum-minimum noktaları, sıfırları, bire-
Basamaklandırılmış birliği, tekliği-çiftliği, örtenliği, periyodu vb.) matematiksel temsilleri kullanarak
Bilgi Birimleri belirler.
b)Trigonometrik referans fonksiyonların nitel özellikleri ile matematiksel temsilleri
arasındaki ilişkileri belirler.
Cebirsel veya grafik temsili verilen fonksiyonların nitel özelliklerine dair çıkarımlar
yapar.
Öğrendiği referans fonksiyonlara dönüşümler uygulayarak farklı fonksiyonlar tü-
Ön Koşul Beceriler/ retir.
Temel Kabuller Referans fonksiyonlardan türetilen fonksiyonların cebirsel temsili ile grafik temsili
arasında geçiş yapar.
Bir dik üçgende bir dar açının sinüs, kosinüs, tanjant ve kotanjant oranlarını bulabi-
lir ve bu oranlardan yararlanarak bazı trigonometrik özdeşliklere ulaşabilir.
Trigonometrik referans fonksiyonların nitel özelliklerini (tanım kümesi, görüntü kü-
mesi, işareti, artanlığı-azalanlığı, maksimum-minimum noktaları, sıfırları, birebirli-
Tema Bazlı Öğrenci ği, tekliği-çiftliği, örtenliği, periyodu vb.) matematiksel temsilleri kullanarak belir-
İhtiyaçları leme de zorluk yaşayabilir.
Trigonometrik referans fonksiyonların nitel özellikleri ile matematiksel temsilleri
arasındaki ilişkileri belirlemede zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek oluştur-
mak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrim içi eğitim platformları
açılarak paylaşım yapılabilir. Öğrencilere, bireysel öğrenme stillerine uygun olarak
kişiselleştirilmiş dijital öğrenme modülleri sağlanabilir. Görsel öğrenciler için video
dersler, işitsel öğrenciler için sesli açıklamalar ve kinestetik öğrenciler için interaktif
İçerik uygulamalar kullanılabilir.
İF2: Öğretmen öğrenci performanslarına göre çalışma kâğıtlarındaki soruları çe-
şitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken öğrenciler için yönergeler
seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük çeken öğrenciler için kartın yazı
puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları yapılabilir.
133