Page 135 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 135
Matematik
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı DRONE NEREDE?
Dik Üçgende Belirlenebilen Trigonometrik Oranların Birim Çember Yardımıyla
Konu
Gösterilmesi
Çember üzerindeki her bir noktaya karşılık gelen pozitif yönlü açı değerinin trigo-
Öğrenme Hedefleri nometrik oranları değiştirmesinden hareketle uygun x açıları kullanarak y = sinx,
y = cosx, y = tanx ve y = cotx ilişkilerini kurar.
• Etkileşimli tahta
Materyaller • Öğrenme sözleşmesi
• Çalışma kâğıtları
Süre 2 ders saati
Doğrudan Anlatım: Öğretmen süreç içerisinde kısa açıklamalar yapar. Öğretmen,
öğrencilere açık ve net bir şekilde bilgi sunar ve öğrencilerin bu bilgiyi kavramasını
sağlar. Tüm öğrenciler için erişilebilir şekilde farklı öğrenme stillerine sahip öğren-
ciler için uyarlanabilir. Öğretmenler, görsel, işitsel ve kinestetik öğrenme gibi farklı
öğrenme stillerini desteklemek için çeşitli sunum yöntemleri kullanabilirler. Öğrenci
katılımını artırır. Bilgiyi pekiştirici ortamlar sunar.
Soru-Cevap Yöntemi: Öğretmen dersin girişinde dikkat çekmek ve öğrencilerin ha-
zırbulunuşluklarına dair bilgi sahibi olmak amacıyla soru-cevap kullanır.
Esnek Gruplama: Öğrencilerin ilgileri, hazır bulunuşlukları veya öğrenme stillerine
göre farklı gruplar oluşturulur.
Grafik Düzenleyiciler: Çok çeşitli şekillerde kullanılan grafik düzenleyiciler bu ko-
nuda öğretmenin farklı açıların trigonometrik değerlerini bulmak için tablo oluş-
turmak amacıyla kullanılmıştır.
Etkinlik Açıklaması Akran Destekli Öğretim: Akran destekli öğretim, öğrencilerin birbirlerinden bilgi
ve beceri edinmelerine dayanan bir öğretim yöntemi olarak kullanılmaktadır. Öğ-
retmen bu yöntemle, farklı beceri seviyelerine sahip öğrencilerin, birbirleriyle iş bir-
liği yaparak ve birbirlerine yardımcı olarak öğrenmelerine zemin hazırlar.
Gösterip Yaptırma: Etkinliğin uygulanması sırasında öncelikle öğretmen işlemleri
gösterir ardından öğrencilerden yapmaları istenir. Öğretmen etkileşimli tahtada
OGM materyalde açtığı dinamik uygulama etkinliğinde önce kendisi gösterir, son-
ra öğrencilerin tamamlamasını ister.
Öğrenme Sözleşmesi: Öğretmen konudan beklenenleri net bir şekilde sunmuştur.
Sözleşmenin doğası gereği sürecin başında net bir biçimde öğrencilere sunarak ko-
nuyla alakalı amaç ve hedeflerin ana hatlarıyla belirlendiği ve öğrenciyi öğrenme
sürecine ilişkin düşünmeye teşvik edecek şekilde farklılaştırma süreci olarak kulla-
nılmıştır.
Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan önemli
noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.
135