Page 135 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 135

Matematik

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          DRONE NEREDE?
                               Dik  Üçgende  Belirlenebilen  Trigonometrik  Oranların  Birim  Çember  Yardımıyla
         Konu
                               Gösterilmesi
                               Çember üzerindeki her bir noktaya karşılık gelen pozitif yönlü açı değerinin trigo-
         Öğrenme Hedefleri     nometrik oranları değiştirmesinden hareketle uygun x açıları kullanarak y = sinx,
                               y = cosx, y = tanx ve y = cotx ilişkilerini kurar.
                                 •  Etkileşimli tahta

         Materyaller             •  Öğrenme sözleşmesi
                                 •  Çalışma kâğıtları
         Süre                  2 ders saati
                               Doğrudan Anlatım: Öğretmen süreç içerisinde kısa açıklamalar yapar.  Öğretmen,
                               öğrencilere açık ve net bir şekilde bilgi sunar ve öğrencilerin bu bilgiyi kavramasını
                               sağlar. Tüm öğrenciler için erişilebilir şekilde farklı öğrenme stillerine sahip öğren-
                               ciler için uyarlanabilir. Öğretmenler, görsel, işitsel ve kinestetik öğrenme gibi farklı
                               öğrenme stillerini desteklemek için çeşitli sunum yöntemleri kullanabilirler. Öğrenci
                               katılımını artırır. Bilgiyi pekiştirici ortamlar sunar.
                               Soru-Cevap Yöntemi: Öğretmen dersin girişinde dikkat çekmek ve öğrencilerin ha-
                               zırbulunuşluklarına dair bilgi sahibi olmak amacıyla soru-cevap kullanır.

                               Esnek Gruplama: Öğrencilerin ilgileri, hazır bulunuşlukları veya öğrenme stillerine
                               göre farklı gruplar oluşturulur.

                               Grafik Düzenleyiciler: Çok çeşitli şekillerde kullanılan grafik düzenleyiciler bu ko-
                               nuda öğretmenin farklı açıların trigonometrik değerlerini bulmak için tablo oluş-
                               turmak amacıyla kullanılmıştır.

         Etkinlik Açıklaması   Akran Destekli Öğretim: Akran destekli öğretim, öğrencilerin birbirlerinden bilgi
                               ve beceri edinmelerine dayanan bir öğretim yöntemi olarak kullanılmaktadır. Öğ-
                               retmen bu yöntemle, farklı beceri seviyelerine sahip öğrencilerin, birbirleriyle iş bir-
                               liği yaparak ve birbirlerine yardımcı olarak öğrenmelerine zemin hazırlar.

                               Gösterip Yaptırma: Etkinliğin uygulanması sırasında öncelikle öğretmen işlemleri
                               gösterir ardından öğrencilerden yapmaları istenir. Öğretmen etkileşimli tahtada
                               OGM materyalde açtığı dinamik uygulama etkinliğinde önce kendisi gösterir, son-
                               ra öğrencilerin tamamlamasını ister.

                               Öğrenme Sözleşmesi: Öğretmen konudan beklenenleri net bir şekilde sunmuştur.
                               Sözleşmenin doğası gereği sürecin başında net bir biçimde öğrencilere sunarak ko-
                               nuyla alakalı amaç ve hedeflerin ana hatlarıyla belirlendiği ve öğrenciyi öğrenme
                               sürecine ilişkin düşünmeye teşvik edecek şekilde farklılaştırma süreci olarak kulla-
                               nılmıştır.

                               Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan önemli
                               noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.









                                                                                                         135
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140