Page 136 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 136

Matematik

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğretmen dronlar hakkında ne biliyorsunuz, diyerek öğrencilerinin dikkatini çeke-
                               rek derse giriş yapar. Öğrencilere 3-5 dakika zaman verir. Soru-cevap yöntemiy-
                               le öğrencilerden cevaplar alır. Uygun dönütler vererek İnsansız hava aracı olarak
                               tanımlanan  dronlar,  günümüzde  pek  çok  alanda  kullanılmaktadır.  Dronlar  yasal
                               olarak yer seviyesinden 120 metre kadar yüksekte uçabilmekte ve kuş bakışı gö-
                               rüntüleri kolayca elde edebilmektedir,  şeklinde açıklama yapar (SF1).
                               Öğretmen, açıklama yaptıktan sonra ünitenin başında öğrencilere öğrenme söz-
                               leşmelerini dağıtır. Öğrencilere bu süreçte konuya ilişkin ihtiyaç duyulan kazanım-
                               ları ve davranışları ana hatlarıyla belirtir, öğrenme sürecine ilişkin görevleri yerine
                               getirmeleri gerektiğini açıklar. Daha sonrasında öğrencilerden sözleşmeyi imzala-
                               yarak kabul etmelerini ister. Öğrencilerden her bir ifadeyi paraf etmeleri veya bek-
                               lentileri okuduklarına ve kabul ettiklerine dair öğrenim sözleşmesinin altını imzala-
                               maları istenir (SF2).

                               Öğrenim Sözleşmesi Örneği
                               Bu örnek, her öğrenciye uygun basitten karmaşığa farklı hedefler içermektedir. Öğ-
                               renciler kendi performanslarına göre uygun hedefleri seçip sözleşmeyi imzalayabilirler.

                                                            Matematik Dersi
                                        Trigonometri Konusuna Uygun Öğrenme Sözleşmesi Etkinliği
                                Etkinlik Süresi: 2 Hafta
                                                          Öğrenme Sözleşmesi

                                Öğrenci Adı:
         Uygulama Süreci
                                Tarih:
                                Hedefler ve Görevler:

                                     Hedef 1: Trigonometrik Fonksiyonların Tanımı
                                    •  Görev: Sin, cos, tan, cot fonksiyonlarının tanımlarını ve temel özelliklerini
                                     yazınız.
                                    •  Kaynak: Ders kitabı, ders notları, öğretmenin hazırladığı materyaller.
                                     Hedef 2: Birim Çemberde Trigonometrik Fonksiyonlar

                                    •  Görev: Birim çember üzerinde sin, cos, tan, cot fonksiyonlarının nasıl çalıştı-
                                     ğını gösteren bir poster hazırlayınız.

                                    •  Kaynak: Ders kitabı, online eğitim kaynakları
                                     Hedef 3: Trigonometrik Fonksiyonların Grafikleri
                                    •  Görev: Sin, cos, tan, cot fonksiyonlarının grafiklerini çiziniz ve her birinin pe-
                                     riyodik özelliklerini açıklayınız.
                                    •  Kaynak: Grafik kâğıdı, cetvel, ders kitabı.

                                     Hedef 4: Gerçek Dünya Problemleri
                                    •  Görev: Bir dronun yörüngesi veya dönme dolap gibi gerçek dünya problem-
                                     leri kullanarak trigonometrik fonksiyonları uygulayın ve problemleri çözünüz.
                                    •  Kaynak: Ders kitabı, problem setleri, öğretmenin sağladığı örnekler.



    136
   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141