Page 119 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 119
SOSYAL KABULÜ VE OLUMLU SINIF İKLİMİNİ SAĞLAMA
Senaryo 2:
Mehmet okuma yazma becerisi olmasına rağmen edebiyat dersindeki bazı metinleri okurken zorlanmak-
tadır. Özellikle sınıf içinde sesli okuma yapmaktan çekinmekte hatta bu derse katılırken kaygı duymaktadır.
Sınıf arkadaşlarının bazı tepkileri Mehmet’i üzmektedir. Mehmet’in derse katılımı için ne yapılmalıdır?
Senaryo 3:
Ceyda arkadaşlarıyla konuşurken onlara yakın mesafede olmayı tercih etmekte ve konuşan kişinin yüzünü
gördüğünde konuşulanları daha iyi anlamaktadır. Ayrıca sözel yönergeleri anlamada güçlük çekmektedir.
Sınıfça yapılacak olan tiyatro etkinliğinde tüm sınıf görev alacaktır. Ceyda bu etkinlikte görev alacağı için
kaygılıdır. Sizce bu etkinlikte Ceyda’ya kendisini gruba ait hissedeceği ve mutlu olacağı nasıl bir görev veril-
melidir?
Sınıftaki üç grup da farklı senaryolar için problemi tanımlama, alternatif çözümler üretir. Çözümlerin olumlu
ve olumsuz yönleri konuşulur.
Tartışma
• Problemi tanımlamak önemli midir? Neden?
• Probleme alternatif çözümler bulmanın yararı nedir?
• Çözümlerin olumlu / olumsuz yönlerini grup olarak belirlemek niçin önemlidir?
• Seçilen çözümde tüm grup üyeleri görev alıyor mu?
Değerlendirme
• Öğretmen, “Bu örnekler okullarımızda yaşanması mümkün olan durumlardır. Sınıf/okul olarak biz bir
ekibiz. Her öğrenci için kapsayıcı bir eğitim ortamı oluşturmamız için problemleri birlikte belirlemeli ve
birlikte çözüm yolu bulmalıyız.” der.
• Sınıfımızda veya okulumuzda çözmemiz gereken problemler olduğunu düşünüyor musun? Evet ise senin
çözümün ne olur?
• Öğrencilerin cevaplarına göre bir sorun ağacı oluşturulur ve seçilen dalların çözümleri değerlendirilir.
Uyarlama
Bilişsel güçlük yaşayan öğrenciler için problem çözme basamaklarını kontrol listesinde işaretleme gibi
yapabilecekleri görevler verilebilir.
Görmede güçlük yaşayan öğrencilere problem çözme basamakları punto büyütülerek sunulabilir
Okumada güçlük yaşayan öğrenciler için senaryoları seslendirmesi için akran görevlendirilmesi yapılabilir.
119