Page 122 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 122
ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
TOPLUMSAL SORUMLULUK ETKİNLİKLERİ
TOPLUMSAL SORUMLULUK MACERASI
Etkinlik Adı
Toplumsal Sorumluluk Macerası
Öğrenme Hedefi
Toplumsal sorumluluk bilinçleri artar.
Topluma katkıda bulunmanın önemi hakkında farkındalıkları gelişir.
Ekip çalışması becerileri gelişir.
Bilgilendirme
Öğretmen, “Şimdi sizlerle toplumsal sorumlulukla ilgili bir etkinlik yapacağız.” der.
Uygulama / Canlandırma
1. AŞAMA (1 Hafta Önce)
• Öğrencileri eşit sayıda gruplara ayırın. Her takımın bir kaptanı olsun ve takımların adını belirleme-
lerini sağlayın.
• Gruplara önceden hazırlanmış bir görev kartı rastgele verilir. Her bir görev kartı, takımlara yapma-
ları gereken belirli bir toplumsal sorumluluk görevini tanımlar. Görevler arasında çevre temizliği, yaş-
lılarla vakit geçirme, sokak hayvanlarına yardım etme vb. bulunabilir.
• Gruplar seçtikleri görev kartlarındaki görevleri yerine getirmek için yapılacak işleri içeren bir çalışma
planı hazırlar.
• Hazırlanan plandaki her bir faaliyeti yerine getirebilmek için görev dağılımı yaparlar.
• Her grup bir hafta içinde yaptıklarını fotoğraflayarak bir anı afişi hazırlar.
2. AŞAMA (1 Hafta Sonra)
• Gruplar toplumsal sorumluluk kapsamında yaptıkları çalışmaları anlatan anı afişlerini sınıfa geti-
rirler ve gönüllü gruplardan başlayarak afiş üzerindeki fotoğraflardan bu konuda neler yaptıklarını
tüm gruba anlatırlar.
• Çalışmalara ilişkin kullandıkları materyaller ya da ürünler varsa onları da sınıfa getirerek arkadaş-
larıyla paylaşırlar.
122