Page 125 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 125

SOSYAL KABULÜ VE OLUMLU SINIF İKLİMİNİ SAĞLAMA


         Tartışma


         •   Hayatındaki dönemleri bir zaman çizelgesine aktarmak nasıl bir deneyimdi?
         •   Kişisel zaman çizelgeni oluştururken fark ettiğin yeni durumlar oldu mu?
         •   Oluşturduğun çizelgeye gelecekle ne gibi durumlar eklenebilir?
         •   Planlı ve organize olmanın avantajları ve dezavantajları neler olabilir?

         Soruları öğrencilere yöneltilir ve tartışılır.

         Değerlendirme


         Öğretmen, “Şimdi de ders öncesi, ders anı ve ders sonrasını kapsayan bir çizelge oluşturunuz. Açıklama
         kısımlarına kişisel olarak neler yaptığınızı detaylıca yazınız.” diyerek öğrencileri görevlendirir.

         Oluşturulan çizelgeler sınıf ile paylaşılarak ortak ve farklı noktalara değinilir. İdeal bir ders zaman çizelgesi
         tüm sınıfın katılımı ile tahtaya çizilerek oluşturulur.


         Uyarlama


         Görmede güçlük yaşayan öğrenci için zaman çizelgesinin boyutu öğrencinin özelliğine göre seçilebilir ya da
         öğrencinin zaman çizelgesini sözel olarak paylaşması istenebilir.
         Bilişsel güçlük yaşayan öğrenci için uygulama ve değerlendirme aşamasında küçük grup çalışması tercih
         edilerek akran desteği ile etkinlik tamamlanabilir.










































                                                                                                         125
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130