Page 126 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 126
ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
İNSANDAN NESNE
Etkinlik Adı
İnsandan Nesne
Öğrenme Hedefi
Esneklik ve uyum becerilerinin önemini fark eder.
Bilgilendirme
Öğretmen: “Şimdi sizinle esneklik ve uyum becerileri üzerine bir etkinlik yapacağız.” der ve uygulama
kısmına geçer.
Uygulama / Canlandırma
1. Öğrencilerden en az 5-6 kişilik gruplar oluşturmaları istenir.
2. Bu öğrencilerin el ele tutuşmaları ve etkinlik sırasında da hiç bırakmamaları gerektiği kuralı açıklanır.
3. Gruplar sınıf içerisinde birbirinden farklı noktalarda konumlara geçer ve öğretmenin yönlendirmesini
bekler.
4. Öğretmen gruplara hareket ve yönelim becerilerini kullanarak istenen şekilleri oluşturmaları istenir.
"Sandalye şeklini oluşturalım
Bank şeklini oluşturalım
Vazo şeklini oluşturalım.
Kitap şeklini oluşturalım.
Fincan şeklini oluşturalım."
5. Öğrencilerden aynı anda şekilleri oluştururken ilk tamamlayan, istenen şekle en uygun tasarımı yapan
gruplar takdir edilir.
Tartışma
• Arkadaşlarınızla birlikte bir nesnenin şeklini oluşturmak nasıl bir deneyimdi?
• Bu etkinliğin sizin için kolay ve zor yanları neler oldu?
• Sizce esneklik nedir?
• Neden esnek olmak önemlidir?
• Değişime nasıl uyum sağlayabiliriz?
• Esneklik becerilerimizi nasıl geliştirebiliriz?
Soruları öğrencilere yöneltilir ve tartışılır.
126