Page 126 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 126

ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI


                                               İNSANDAN NESNE

         Etkinlik Adı


         İnsandan Nesne

         Öğrenme Hedefi


         Esneklik ve uyum becerilerinin önemini fark eder.

         Bilgilendirme

         Öğretmen: “Şimdi sizinle esneklik ve uyum becerileri üzerine bir  etkinlik yapacağız.” der ve uygulama
         kısmına geçer.

         Uygulama / Canlandırma


         1.  Öğrencilerden en az 5-6 kişilik gruplar oluşturmaları istenir.
         2.  Bu öğrencilerin el ele tutuşmaları ve etkinlik sırasında da hiç bırakmamaları gerektiği kuralı açıklanır.

         3.  Gruplar sınıf içerisinde birbirinden farklı noktalarda konumlara geçer ve öğretmenin yönlendirmesini
             bekler.
         4.  Öğretmen gruplara hareket ve yönelim becerilerini kullanarak istenen şekilleri oluşturmaları istenir.
             "Sandalye şeklini oluşturalım

             Bank şeklini oluşturalım
             Vazo şeklini oluşturalım.
             Kitap şeklini oluşturalım.
             Fincan şeklini oluşturalım."
         5.  Öğrencilerden aynı anda şekilleri oluştururken ilk tamamlayan, istenen şekle en uygun tasarımı yapan
             gruplar takdir edilir.


         Tartışma


         •   Arkadaşlarınızla birlikte bir nesnenin şeklini oluşturmak nasıl bir deneyimdi?
         •   Bu etkinliğin sizin için kolay ve zor yanları neler oldu?

         •   Sizce esneklik nedir?
         •   Neden esnek olmak önemlidir?
         •   Değişime nasıl uyum sağlayabiliriz?
         •   Esneklik becerilerimizi nasıl geliştirebiliriz?
         Soruları öğrencilere yöneltilir ve tartışılır.







    126
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131