Page 129 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 129
SOSYAL KABULÜ VE OLUMLU SINIF İKLİMİNİ SAĞLAMA
Tartışma
• Bu etkinliğe katılmak nasıl bir deneyimdi? Etkinlik sırasında sınıf ortamımız nasıldı?
• Arkadaşlarınızla ilgili bilmediği bir özelliği öğrenen oldu mu?
• Kısa sürede birçok arkadaşınızla etkileşim kurmanın olumlu ve olumsuz yanları nelerdi?
• Bu etkinlikten sonra sınıf ortamındaki ilişkilerinizde bir değişim olacağını düşünüyor musunuz?
Düşünüyorsanız neler olabilir?
Soruları öğrencilere yöneltilir ve tartışılır.
Değerlendirme
Öğretmen, öğrencilerden hazırladıkları kartlarda arkadaşlarına ait olarak yazdıkları bilgileri tekrar
okumalarını ve kendilerinde de aynı özelliğin bulunduğunu düşünüyorlarsa o özelliği işaretlemelerini ister.
İşaretlemeler yapıldıktan sonra öğrencilerin, arkadaşları ile ortak noktalarını sınıfla paylaşması istenir.
Uyarlama
Görmede güçlük yaşayan öğrenci için daha büyük bir bingo kartı hazırlanabilir. Öğretmen öğrenciye yazma
konusunda destek sağlayabilir.
İşitmede güçlük yaşayan öğrenci için sınıf içerisindeki etkinlik sırasında oluşabilecek gürültülü durumlar için
tüm sınıfa sessizce devam etme konusunda hatırlatmalar yapılabilir.
Bilişsel güçlük yaşayan öğrenciler varsa sınıfta etkinliğe başlamadan önce bütün sınıfla örnek sorular
paylaşılabilir. (En sevdiğin renk nedir?, En sevdiğin hayvan nedir?, Nerelisin?, Hobilerin neler?, Evcil hayvanın
var mı? vb.)
129