Page 128 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 128
ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
İNSAN BİNGOSU
Etkinlik Adı
İnsan Bingosu
Öğrenme Hedefi
İletişimde etkileşimi arttırmanın olumlu sınıf ortamına katkı sağladığını fark eder.
Bilgilendirme
Öğretmen: “Şimdi sizinle arkadaşlarımızla etkileşimde olacağımız etkinlik yapacağız.” der ve uygulama
kısmına geçer.
Uygulama / Canlandırma
İSİM İSİM İSİM İSİM İSİM
.................……… .................……… .................……… .................……… .................………
............................ ............................ ............................ ............................ ............................
İSİM İSİM İSİM İSİM İSİM
.................……… .................……… .................……… .................……… .................………
............................ ............................ ............................ ............................ ............................
İSİM İSİM İSİM İSİM İSİM
.................……… .................……… .................……… .................……… .................………
............................ ............................ ............................ ............................ ............................
İSİM İSİM İSİM İSİM İSİM
.................……… .................……… .................……… .................……… .................………
............................ ............................ ............................ ............................ ............................
Öğretmen, öğrencilerden aşağıdakine benzer, sınıftaki öğrencilerin isimlerinden oluşan bir bingo kartı hazır-
lamalarını ister. İsimler yazıldıktan sonra altında bir, iki cümle sığacak kadar boşluk bırakılmalıdır.
Kartlar hazırlandıktan sonra öğretmen, “Şimdi sınıf içerisinde elimizde hazırladığımız bingo kartları ve kalem-
lerle serbest dolaşacağız. Amacımız, yazdığımız isimlerle ilgili kişisel bilgiler toplamak ve kâğıtlarda isimlerin
altına yazmak. Arkadaşlarıyla ilgili bilgileri ilk toplayan ve elindeki kağıda yazan kişi 'Bingo' diye bitirdiğini
belirtsin. “ diyerek öğrencileri yönlendirir.
(Oyun, birinci belirlenecek şekilde ya da ilk üç/beş/on kişi belirlenecek uyarlanarak oynanabilir.)
128