Page 8 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 8

ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI

        Kaynaştırma / Bütünleştirme Yoluyla Eğitimde Sosyal Kabul

        Etkili  kaynaştırma/bütünleştirme  uygulamaları,  özel  gereksinimli  bireylerin,  gelişimi  olağan  seyir  izleyen
        akranlarıyla birlikte eğitim alacakları bir ortamda duygusal, davranışsal, fiziksel, akademik ve sosyal yönlerden
        kabulünü hedeflemektedir.

                      Etkili kaynaştırma/bütünleştirme uygulamaları özel gereksinimli
                             bireyin tüm yönlerinden kabulünü hedeflemektedir.

                        Sosyal                   Duygusal                 Davranışsal



                                      Fiziksel                   Akademik


        Kaynaştırma/bütünleştirme uygulamalarının genel hedefi, özel gereksinimli öğrencilerin sınıf içinde etkin birer
        katılımcı haline gelmelerini, akranlarıyla olan etkileşimleri sayesinde sosyal becerilerini, toplumsal ve sosyal
        kabullerini  geliştirmektir.  Dolayısıyla  eğitimin  her  kademesinde  kaynaştırma/bütünleştirme  uygulamaları
        önem arz etmektedir. Özel gereksinimi olan öğrencilerin, sınıf arkadaşlarıyla etkileşimde bulunması, onlarla
        öğrenmesi,  sınıfa  aktif  katılım  sağlaması  ve  tüm  okul  etkinliklerine  dahil  olması  eğitimin  hedeflerinden
        birisi olarak düşünülmelidir. Bu hedeflere ulaşabilmek için sosyal kabulün sağlanması önemli görülmektedir
        (Özkubat vd., 2016).



                                              Okul etkinliklerine
                                                  dahil olma








                                Sınıf arkadaşıyla   etkileşim       Yoluyla Eğitimde Sosyal Kabul  Aktif katılım


                                        Kaynaştırma / Bütünleştirme













                                              Akranla öğrenme





        Kaynaştırma/bütünleştirme uygulamalarında sosyal kabul, uygulama sürecine dahil olan bireylerin, özellikle
        de özel gereksinimli bireylerin, eğitim hayatının her alanında aktif ve anlamlı bir şekilde yer alabilmeleri için
        gerekli  koşulların  sağlanması  anlamına  gelmektedir.  Sosyal  kabul,  öğrencilerin  kendilerini  değerli  ve  kabul
        görmüş hissetmelerini sağlar, özgüvenlerini artırır ve olumlu bir benlik algısı geliştirmelerine yardımcı olur.

     8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13