Page 104 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 104
Tarih
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Doğru cevap verirse zar atar ve attığı zar kadar ilerler ve her soru için aksi belirtil-
mediği sürece 10 puan kazanır. Ayrıca cevapladığı soru kartını kartların en altına
koyar.
Puan tablosundan sorumlu öğrenci puanı yazar.
Yanlış cevap verirse zar atmaz, olduğu yerde kalır ve soru kartını kartların en altına
koyar.
Soruların doğru veya yanlış cevaplandığına diğer oyuncular karar verir. Karar ve-
remediklerinde cevap anahtarından sorumlu olan öğrenciden cevabı öğrenirler.
Ardından oyun aynı kurallarla devam eder.
Bazı soru kartlarında açıklamalar mevcuttur. Bu açıklamalara dikkat edilmelidir.
Oyun zemininde yer alan görsellerin anlamı aşağıdaki gibidir;
İleri adım görseli: Oyuncu belirli bir sayıda ileri gider.
Geri adım görseli: Oyuncu belirli bir sayıda geri gider.
Soru işareti görseli: Oyuncu bir soru kartı daha çekerek yanıtlar.
Üzgün surat görseli ve altında puan: Hay aksi …. puan kaybettin.
Gülen surat görseli ve altında puan: Şanslısın ….. puan kazandın.
Oyun zemininde ilerlerken bu karelere gelen öğrenciler bu kurallara göre ilerler.
Bütün oyuncular sona geldiğinde oyun tamamlanır.
Oyunu 1.tamamlayana 50, 2.ye 40, 3.ye 30 puan ek olarak verilir. Puan tablosuna
göre sonuçlar açıklanır.
5. Puan tablosu
Oyun grubundaki öğrencilerin isimlerinin yazdığı bir tablo oluşturulur. Oyunda
puan yazmakla görevli olan öğrenci oyun kurallarına göre puan kazanma ve/veya
kaybetme durumlarını bu tabloya yazar.
Uygulama Aşaması
Öğretmen sınıf mevcuduna göre 2-6 oyuncudan oluşan gruplar oluşturur. (SF2).
Oyun kiti grup sayısı kadar çoğaltılır. Sınıfı her grubun oyun oynayabileceği şekilde
düzenler (FÖOD1).
Ardından ‘’Zaman Yolculuğu’’ oyununu tanıtır ve yönergedeki adımları ve görevleri
açıklar (SF3). Her gruptan bir oyuncuyu puanları yazmakla görevlendirir. Tüm sınıf
içinden bir öğrenciyi cevap anahtarı sorumlusu olarak belirler (SF4). Varsa öğren-
cilerin sorularını yanıtlar ve oyunu başlatır.
Öğretmen sürekli oyun masalarını gezerek gözlemlerini yapar, kuralları hatırlatır,
öğrencilere motivasyon sağlar, hata yapmanın öğrenme sürecinin bir parçası oldu-
ğunu söyleyerek öğrencileri çabaları için takdir eder. Grup oyuncularının tamamı
sona geldiğinde oyun biter (SF5).
Her grubun 1, 2 ve 3. olanları açıklanarak alkışlanır.
104