Page 109 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 109

Tarih

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğrencilerin oluşturduğu infografikler değerlendirilir.
                               Örnekteki gibi bir derecelendirme ölçeği hazırlanarak öğrencilerin grup içindeki
                               çalışmalarını kendilerinin değerlendirmeleri istenir (SF2). Ayrıca öğretmen de aynı
                               formu kullanarak öğrenciler hakkında değerlendirme yapar.
                                Ölçütler
                                                               1 Puan        2 Puan        3 Puan
                                Ürünün Adı:
                                Adaletli görev paylaşımı
         Değerlendirme          Grup içi iletişim

                                Anahtar kelimelerin kullanım
                                sayısı
                                Özgünlük
                                Ürün çıkana kadar işini devam
                                ettirme

                               Örnek derecelendirme ölçeği öğretmen değerlendirmesinde de kullanılabilir.

                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlayın.

                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanın.
                                 •  Erişilebilir teknoloji araçları (Ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlayın.

                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturun.
                                 •  Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunun.
                                 •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanın (Uzatılmış zaman, alternatif ölç-
                                   me ve değerlendirme biçimleri vb.).
         Kullanılan Evrensel     •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanın (Sözlü, yazılı, gör-
         Tasarım Ögeleri           sel vb.).
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunun.
                                 •  Öğrenme materyallerine erişim de esneklik sağlayın (Dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.).
                                 •  Görsel bilgilere sözlü alternatifler sunan seçenekler sunun.

                                 •  Bilgileri birleştirme ve problem çözme araçlarındaki seçenekler sunun.
                                 •  Hedefleri ve amaçları vurgulayan seçenekler sunun.
                                 •  İş birliği ve iletişimi teşvik eden seçenekler sunun.



















                                                                                                         109
   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114