Page 109 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 109
Tarih
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrencilerin oluşturduğu infografikler değerlendirilir.
Örnekteki gibi bir derecelendirme ölçeği hazırlanarak öğrencilerin grup içindeki
çalışmalarını kendilerinin değerlendirmeleri istenir (SF2). Ayrıca öğretmen de aynı
formu kullanarak öğrenciler hakkında değerlendirme yapar.
Ölçütler
1 Puan 2 Puan 3 Puan
Ürünün Adı:
Adaletli görev paylaşımı
Değerlendirme Grup içi iletişim
Anahtar kelimelerin kullanım
sayısı
Özgünlük
Ürün çıkana kadar işini devam
ettirme
Örnek derecelendirme ölçeği öğretmen değerlendirmesinde de kullanılabilir.
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlayın.
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanın.
• Erişilebilir teknoloji araçları (Ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlayın.
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturun.
• Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunun.
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanın (Uzatılmış zaman, alternatif ölç-
me ve değerlendirme biçimleri vb.).
Kullanılan Evrensel • Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanın (Sözlü, yazılı, gör-
Tasarım Ögeleri sel vb.).
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunun.
• Öğrenme materyallerine erişim de esneklik sağlayın (Dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.).
• Görsel bilgilere sözlü alternatifler sunan seçenekler sunun.
• Bilgileri birleştirme ve problem çözme araçlarındaki seçenekler sunun.
• Hedefleri ve amaçları vurgulayan seçenekler sunun.
• İş birliği ve iletişimi teşvik eden seçenekler sunun.
109