Page 110 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 110

Tarih

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 16


        TEMA: CİHAN DEVLETİ OSMANLI (1453-1683)
         Etkinliğe             TAR.10.3.1.  1453-1683  yılları  arasındaki  siyasi  ve  askerî  mücadelelerin  Osmanlı
         Dönüştürülecek        Devleti’nin cihan devleti hâline gelmesindeki rolüne ilişkin özgün fikirler üretebilme
         Öğrenme Çıktıları

                               c) 1453-1683 yılları arasındaki siyasi ve askerî mücadelelerin sonucunda bir cihan
         Basamaklandırılmış    devleti hâline gelen Osmanlı Devleti’nin politikaları hakkında özgün bir içerik oluş-
         Bilgi Birimleri
                               turur.
                                 •  a) 1453-1683 yılları arasındaki siyasi ve askerî mücadeleleri belirler.
                                 •  b)  1453-1683  yılları  arasındaki  siyasi  ve  askerî  mücadeleler  ile  Osmanlı
         Ön Koşul Beceriler/       Devleti’nin cihan devleti hâline gelmesini ilişkilendirir.
         Temel Kabuller
                                 •  Öğrencilerin 1453-1683 yılları arasında Osmanlı Devleti’nde yaşanan önemli
                                   siyasi  ve  askerî  gelişmeler  ile  Osmanlı  Devleti’nin  yönetim  ve  ordu  yapısı
                                   hakkında temel bilgilere sahip oldukları kabul edilmektedir.
                               Öğrencilerin,  1453-1683  yılları  arasındaki  siyasi  ve  askerî  mücadelelerin  sonucu
         Tema Bazlı Öğrenci    olarak Osmanlı Devleti’nin cihan devleti politikaları hakkında özgün bir bütün oluş-
         İhtiyaçları           tururken kaynağı yorumlama, edindiği bilgilerden çıkarımlarda bulunma ihtiyaç-
                               ları olabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen tanım cümlelerini yansı ile sunabilir veya öğrencilere bireysel olarak
                               kartlar,  sayfalar  hazırlayabilir.  Tanım  cümlelerinin  yazılarının  büyüklüğüne  özen
                               gösterilir. Cümlelerin anlaşılır ve yalın olmasına dikkat edilir.
                               İF2: Öğretmen kelime oyununda tahtaya harf sayısı kadar kutucuk çizer. Gereksinim
                               duyan öğrenci varsa malzemenin renk zemin zıtlığına dikkat edilir ve bu amaçla
                               renkli kartonlar, kâğıtlar kullanılabilir.

                               İF3: Öğretmen, istasyonları ziyaret ederken öğrencilerin yapacaklarını, uymaları
                               gereken kuralları sözel olarak ifade edebileceği gibi gereksinim duyarsa bunları
                               yansı  ile  sunabilir  veya  kuralların  ve  yapılacakların  yazdığı  kılavuz  kâğıtlar
                               dağıtabilir.

         İçerik                İF4: İstanbul’un Fethi ile ilgili bilgiler infografik ile panoda sergilenir. İnfografiğin
                               kronolojik  olarak  düzenlenmesine,  anlaşılırlığa  yazı  tipi  ve  büyüklüğüne  dikkat
                               edilmelidir. Gereksinim duyan öğrenciler için malzemelerdeki şekil zemin zıtlığına
                               önem verilmelidir. Sesli betimlemeye ihtiyaç duyan öğrenciler için istasyona dijital
                               malzeme eklenebilir. İstanbul ile ilgili resimlerde kabartma kullanılabilir.

                               İF5: Çaldıran Zaferi ile ilgili kitapçıkların, broşürlerin görsellerle zenginleştirilmesine
                               dikkat  edilmelidir.    Bu  malzemelerde  kullanılan  yazıların  büyüklüğüne  özen
                               gösterilmelidir.  Gereksinim  duyan  öğrenciler  var  ise  sesli  betimleme  araçları
                               kullanılabilir. Teknoloji desteği alarak e-dergi, e-kitapçık kullanılabilir. Kabartmalı
                               haritalar tercih edilebilir.








    110
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115