Page 111 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 111
Tarih
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
İF6: Mısır’ın alınması ile ilgili powerpoint sunusu açılabileceği gibi bu konu ile ilgi-
li belgesellerden kesitlere, videolara yer verilebilir. Bu kesitlerin, videoların görsel
olarak anlaşılır ve net olmasına dikkat edilmelidir. Anlatının ses kalitesine özen gös-
terilmelidir.
İF7: Orta Avrupa'nın Fethi ile ilgili hazırlanan istasyonda bulunan afişlerin yazı bü-
yüklüğüne, şekil zemin zıtlığına özen gösterilmelidir. Gereksinim duyan öğrenciler
için sesli betimleme kullanılabilir.
İF8: Akdeniz’in Türk gölü hâline gelmesi ile ilgili hazırlanan yapboz parçalarının
büyük olmasına, üzerindeki yazıların anlaşılır olmasına dikkat edilmelidir. İhtiyaç
duyan öğrenciler için bir araç gereç veya akran desteği ile sesli betimlemeler ya-
pılabilir.
İF9: Öğretmen öğrencilere, “İstasyonlarda incelediğiniz İstanbul'un fethi ile yaşa-
nan hangi gelişmeler Osmanlı Devleti'nin dünya gücü olmasını sağlamıştır?” soru-
sunu sözel olarak sorabileceği gibi tahtaya yazabilir, yansıtabilir, şekil zemin zıtlığı-
na özen göstererek renkli kartlar sunabilir.
İF10: Öğrencilere “Anadolu Hâkimiyeti, İslam Dünyası Hâkimiyeti, Orta Avrupa
Hâkimiyeti” başlıklarının olduğu çalışma kâğıtları verilir. Bu çalışma kâğıtlarında
başlıkların anlaşılır olması için yazı büyüklüğü ve tipine dikkat edilir.
İF11: Öğretmen, yansıdan 1453-1683 yılları arasında Osmanlı Devleti’nde yaşa-
nan askerî ve siyasi olaylardan örnekler açar. Çalışma sayfalarında uygun başlıkla-
rın altına yazılması istenen bu örnek olaylar, öğretmen tarafından tahtaya da yazı-
larak veya bireysel olarak kâğıtlar hazırlanarak öğrencilere sunulabilir.
SF1: Tanım cümlesini okumak için öğrencilerden biri görevlendirilebilir. Bu görev-
lendirme derse gönüllü olarak aktif katılım sağlamayan öğrencilerden yapılabilir.
Hatta her tanım cümlesinde görevli olarak yeni bir öğrenci seçilebilir.
SF2: Kelime oyunu oynarken öğretmen derse aktif katılım sağlamakta güçlük çe-
ken öğrencileri, arkadaşları tarafından söylenen harfleri yazmakla görevlendire-
bilir.
SF3: Öğretmen, istasyonları tanıtırken süreçte çalışılacak konu başlıklarını tahtaya
Süreç yazabilir. Grupların istasyonlarda çalışma süresi sınıfın fiziki koşullarına, mevcudu-
na, öğrencilerin performans düzeyleri ve öğrenme ihtiyaçlarına göre öğretmen ta-
rafından düzenlenebilir.
SF4: Aktif öğrenme sürecinde gereksinim duyan öğrencilere akran desteği verile-
bilmesi için çalışma grupları heterojen bir şekilde öğretmen tarafından oluşturulur.
SF5: Öğretmen öğrencilerden yapbozu tamamlarken iş birliği yapmalarını ister.
Gereksinim duyan öğrenciler varsa arkadaşlarının sesli betimleme yapmaları için
öğrenciler yönlendirilebilir. Harita ve üzerindeki bilgi notlarının yazı zemin zıtlığına
dikkat edilecek renkler tercih edilmelidir.
111