Page 116 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 116

Tarih

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 17


        TEMA: CİHAN DEVLETİ OSMANLI (1453-1683)
         Etkinliğe             TAR.10.3.3. Avrupalıların sömürgeci politikalarının etkilerini tarihsel bağlamı içeri-
         Dönüştürülecek        sinde değerlendirebilme
         Öğrenme Çıktıları
                                a)  Avrupalıların sömürgeci politikalarını kaynaklara dayanarak çözümler.
                                b)  Avrupalıların  sömürgeci  politikalarıyla  ilgili  olarak  dönemin  koşullarını  fark
         Basamaklandırılmış        eder
         Bilgi Birimleri        c)  Avrupalıların sömürgeci politikalarının günümüze etkilerini açıklar.
                                ç)  Avrupalıların sömürgeci politikalarının etkilerini dönemin koşulları içinde açık-
                                   lar.
         Ön Koşul Beceriler/   Değişen  dünya  dengeleri  karşısında  Osmanlı  Devleti’nin  uyguladığı  yenilikleri
         Temel Kabuller        neden ve sonuçlarıyla yorumlayabildilkleri kabul edilmektedir.
                               Bilgiye ulaşma ve doğru bilgiyi seçme, bilgiyi anlama ve analiz etme, zaman yö-
         Tema Bazlı Öğrenci    netimi, grup çalışması ve iş birliği ayrıca bulunduğu masanın beceri alanına uygun
         İhtiyaçları
                               ürünü oluşturmada desteğe ihtiyaç hissedebilir.

         Farklılaştırma Alanları
                               İF1:  Görsellerdeki  uyaran  sayısına  dikkat  edilebilir.  Görselin  farklı  noktalarına
                               büyütme yaparak dikkat çekilebilir. Görsel betimlenebilir. Görselin içeriğine uygun
                               doğa sesleri, müzikler, şiirler vb. kullanılabilir.

                               İF2:  Ders  anlatımında  alt  yazılı  belgesel  veya  “Kökler”  filmi  izlenebilir.  İzleme
                               yapılırken  dersin  konusuyla  ilgili  sahneler  durdurularak  ders  anlatımı  yapılabilir.
         İçerik                Öğrencilerin not tutması istenebilir. Öğrencilerin düşünce ve duyguları sorulabilir.
                               İzleme  tamamlandıktan  sonra  öğrencilere  sömürgecilik  politikasıyla  ilgili  tutum
                               ölçeği  uygulanabilir.  Konu  ile  ilgili  öğrencilere  okumaları  için  kitap  önerisinde
                               bulunulabilir.  Ayrıca  konu  özeti  hazırlanıp  öğrencilere  çıktı  olarak  veya  dijital
                               ortamda  verilebilir.  Bilgileri  desteklemek  için  videolar,  infografikler  ve  sesli
                               anlatımlar gibi görsel ve işitsel materyaller kullanılabilir.
                               SF1: Görselle ilgili yorum yapmakta güçlük çeken öğrenciler için; kullanılan görse-
                               lin özelliklerine dair kapalı uçlu sorular sorulabilir. Duygularını paylaşmakta güçlük
                               çeken öğrenciler için ise insanlar işaret edilerek “Mutlu mu yoksa üzgün mü görü-
                               nüyor? Onu öfkelendiren bir şey varsa sence bu ne olabilir?” gibi sorular sorulabilir.
                               SF2: Anlatımda daha somut ögelere ihtiyacı olduğu düşünülen öğrencilerle bire-
         Süreç                 bir çalışma yapılabilir.  Konu anlatımında kullanılan haritanın çıktısı pano üzerine
                               konulabilir.  İki farklı renkte olan mantar pano iğneleri tercih edilebilir. Bir renk sö-
                               mürgeci devletleri temsil ederken diğer renk sömürülen devletleri temsil edebilir.
                               Sömürü ürünleri çıkartmalar kullanılarak veya çizimler yapılarak görselleştirilebilir.
                               Öğretmenin verdiği bilgiler ses kaydına alınabilir. Oluşturulan panonun fotoğrafı
                               çekilerek büyütme- küçültme, ışık ayarı gibi düzenlemeler yapılabilir.








    116
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121