Page 119 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 119
Tarih
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
1. Masa: Biz Biliriz Masası
Ürün:
Rönesans, reform ve sömürgeciliğin tanımı, tarihsel arka planı ve temel özellikleri
hakkında bilgilendirici poster veya infografik hazırlamaları istenir.
Araştırma aşaması:
Kaynak taraması yaparak Rönesans, Reform ve sömürgeciliğin tarih içindeki geli-
şimini ve farklı türlerini araştırmak, sömürgeciliğin nedenlerini ve sonuçlarını anla-
mak için örnek olaylar istenir.
İçerikte yer alması gereken konular:
Sömürgeciliğin tanımı, sömürgeciliğin tarihsel kökenleri sunulan kaynaklar aracı-
lığıyla sömürgeciliğin nedenlerini ve kolonizasyon sürecinde meydana gelen geliş-
meleri dönemin koşulları çerçevesinde belirlemeleri istenir.
Başlıca sömürgeci güçlerin (İspanya, Portekiz, İngiltere, Fransa, Hollanda) temel
hedeflerinin neler olduğunu incelemeleri istenir.
Yapılacak üründe yer alması gerekenler:
Bilgilerin açık ve anlaşılır olmasına özen göstermek.
Görsel materyaller (haritalar, resimler, grafikler bv.) kullanarak bilgileri destekle-
mek.
Poster veya infografikte anahtar kavramları ve önemli tarihleri vurgulamak.
Edindikleri bilgileri kendi yorumlarını katmadan olduğu gibi aktarmak.
2. Masa: Biz Anlarız Masası
Ürün:
Öğrencilerden Coğrafi Keşifleri içeren zaman çizelgeleri oluşturmaları istenir.
Araştırma aşaması:
Coğrafi Keşifler’in önemli olaylarını kronolojik sırayla araştırmak.
Kâşiflerin seyahatlerini ve keşiflerini haritalar üzerinden incelemek.
Coğrafi Keşifler’in sonucunda kurulan sömürge imparatorluklarını ve bu impara-
torlukların yönetim yapısını incelemeleri istenir.
İçerikte yer alması gereken konular:
Kristof Kolomb, Vasco da Gama gibi önemli kâşiflerin biyografileri ve keşifleri.
İspanya, İngiltere, Portekiz, Fransa ve Hollanda gibi Akdeniz’e kıyısı olan ülkelerin
sömürgecilik faaliyetleri, Keşiflerin Avrupa ve keşfedilen bölgeler üzerindeki etki-
leri.
Yapılacak üründe yer alması gerekenler:
Zaman çizelgesinde önemli tarihleri ve olayları kronolojik sıraya göre yerleştirme-
leri istenir.
119