Page 124 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 124

Tarih

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 18


        TEMA: CİHAN DEVLETİ OSMANLI (1453-1683)
         Etkinliğe             TAR.10.3.5. 1453-1683 yılları arasında Osmanlı Devleti’nde bilim, kültür, eğitim ve
         Dönüştürülecek        sanat alanlarında ortaya çıkan gelişmelere ilişkin oluşturduğu özgün ürünleri pay-
         Öğrenme Çıktıları     laşabilme

         Basamaklandırılmış      a) Araştırmasında belirlediği kaynaklardan 1453-1683 yılları arasında bilim, kül-
         Bilgi Birimleri           tür, eğitim ve sanat alanlarında ortaya çıkan gelişmelere ilişkin bilgi toplar.

         Ön Koşul Beceriler/   Avrupa’nın sömürgeci faaliyetleri, Rönesans ve Reform hareketlerine ilişkin temel
         Temel Kabuller        bilgilere sahip oldukları kabul edilmektedir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Osmanlı Devleti’nin bilim, kültür, eğitim ve sanat alanındaki gelişmelere olan katkı
         İhtiyaçları           veren âlimleri ve eserleri hakkında bilgi eksikleri olabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Öğrencilerin paylaştırılacak proje konularını bir bütün olarak görebilmeleri için
                               hepsinin yer aldığı bir tablo etkileşimli tahtada açılabilir.

                               İF2: Öğretmen, sınıfta bulunan öğrencilerin ilgi ve gereksinimlerine göre farklı bir
         İçerik
                               Türk-İslam âlimine dair e-dergi hazırlayabilir.
                               İF3: Konu özetinin yapıldığı infografik sayfa, öğrencilerin sayısı kadar çoğaltılarak
                               e-derginin sunumunun hemen ardından sınıftaki öğrencilere dağıtılabilir.
                               SF1: Sınıfın mevcuduna, öğrencilerin ilgi ve gereksinimlerine göre gruplarda bulu-
                               nan öğrenci sayıları artırılıp azaltılabilir.
                               SF2: Öğrencilerin ilgi duyduğu alanlara göre paylaşım yapılacağı gibi desteklenme
                               ihtiyacı bulunan alanlara göre de konu paylaşımı yapılabilir. Örneğin, gruplarda
                               bulunan öğrencilerin arasında edebiyat alanına ilgi duyan ve bu alanda yeterlilik-
                               leri bulunanlar ile desteklenmeye ve motivasyona ihtiyaç duyan öğrenciler akran
                               desteği için bir araya getirebilir.
                               SF3: Öğrenciler, araştırmalarını bireysel olarak yapabilirler. Araştırma sürecinde
                               edindikleri bilgileri ise grup içinde tartışırlar ve arkadaşlarıyla paylaşırlar. Ardın-
                               dan hep birlikte amaca hizmet eden bilgiler ve malzemelerle ortak ürün oluşturabi-
                               lirler. Fakat, sınıf profilinde araştırma ve bilgi edinme sürecinde desteğe ihtiyaç du-
         Süreç
                               yan öğrenciler mevcutsa araştırma süreçlerini de birlikte yürütürler. Akran desteği
                               ile birlikte araştırdıkları âlim ile ilgili eserleri birlikte inceleme, not çıkarma, görsel
                               malzemeler araştırıp bulma, bulunan malzemeleri kesip yapıştırıp e-derginin say-
                               falarını oluşturma gibi aşamalarda birbirlerini desteklerler.
                               SF4: Öğretmen, grupların içindeki görevlendirmeyi kendi yapabilir. İletişim beceri-
                               leri ve konu hâkimiyeti yüksek öğrenciler e-dergi sunumunda, desteklenmeye ihti-
                               yacı olan öğrenciler ürün oluştururken kesip yapıştırmada vb. görevlendirilebilirler.
                               Araştırma sürecinde ise tüm öğrenciler görevli olmalıdır. Grup içinde öğrenciler eş-
                               leme yapılarak mikro araştırma grupları oluşturulabilir. Mikro araştırma grupların-
                               dan biri âlimlerin biyografisini, biri eserlerini, biri Osmanlı Devleti’ne katkılarını, biri
                               âlim ve eserleri ile ilgili görselleri araştırabilir.






    124
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129