Page 125 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 125

Tarih

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF5: E-derginin ilk sayfasında yer alan projenin hedefi, kaynaklar, zaman çizelgesi
                               ve iş bölümünün bulunduğu sayfa çoğaltılarak öğrencilere ipucu olması için dağı-
                               tılabilir. Öğrencilere sunulan örnek dosyanın bu sayfası öğrencilerin gereksinimle-
                               rine göre uyarlanarak hazırlanabilir. Bu uyarlamada e-dergide yer alması gereken
                               unsurlara yer verilir. Bu unsurların karşısına açıklama yapılabilir. Bu açıklama genel
                               yapılabileceği gibi her grubun özelinde de hazırlanarak gruplara dağıtılabilir.
                               Örnek

                               Projenin Hedefi: Mimar Sinan’ın çalışma alanlarında verdiği eserlerin içeriği hak-
                               kında  bilgi  sahibi  olmak,  1453-1683  yılları  arasında  Osmanlı  Devleti’ne  mimari
                               alanda sağladığı katkıları öğrenmek.
                                 •  Kaynaklar: Mimar Sinan ile ilgili yazılmış makaleler, araştırma sürecinde araş-
                                   tırmaya katkı sunan linkler vb.
                                 •  Zaman Çizelgesi: Hazırlık için 2 hafta, sunum 10 dakika

                                 •  İş Bölümü: Grup içindeki öğrencilerinin isimleri ve proje sürecindeki görevleri
                               SF6: Öğretmen, öğrencilerin alanlarına göre hazırladıkları e-derginin sunumunu
                               yaparken  dosya  haricinde  dijital  malzemelerle  de  sunumlarını  zenginleştirebile-
                               ceklerini hazırlık aşamasındayken öğrencilere söyler. Örneğin, Buhurizade Musta-
                               fa Itri Efendi’nin eserlerinden dinleti yapmalarının sunumu zenginleştirebileceğini
                               öğrencilere önerebilir.
                               ÜF1: Proje ürünü olarak hazırlanacak e-dergi, öğrencilerin ilgi, gereksinim ve var
                               olan imkanlar dahilinde dijital ortamda da hazırlanan bir ürüne dönüşebilir.

         Ürün                  ÜF2: Proje süreci değerlendirme formu, grup içinde öğrencilerin birbirini de değer-
                               lendirebileceği akran değerlendirme formu şeklinde hazırlanabilir.

                               ÜF3: Öğrencilerin öğrenme ihtiyaçları ve performans düzeylerine göre tüm konuyu
                               kapsayacak yarı yapılandırılmış zihin haritası, boşluk doldurma cümlelerinden olu-
                               şan çalışma sayfaları kullanılabilir.
         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Araştırma-inceleme süreci okulun kütüphanesi ve teknoloji odasında tüm
         Ortamı Düzenlemeleri  öğrencilerle birlikte ayrıca ders saati verilerek de yapılabilir.





























                                                                                                         125
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130