Page 125 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 125
Tarih
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF5: E-derginin ilk sayfasında yer alan projenin hedefi, kaynaklar, zaman çizelgesi
ve iş bölümünün bulunduğu sayfa çoğaltılarak öğrencilere ipucu olması için dağı-
tılabilir. Öğrencilere sunulan örnek dosyanın bu sayfası öğrencilerin gereksinimle-
rine göre uyarlanarak hazırlanabilir. Bu uyarlamada e-dergide yer alması gereken
unsurlara yer verilir. Bu unsurların karşısına açıklama yapılabilir. Bu açıklama genel
yapılabileceği gibi her grubun özelinde de hazırlanarak gruplara dağıtılabilir.
Örnek
Projenin Hedefi: Mimar Sinan’ın çalışma alanlarında verdiği eserlerin içeriği hak-
kında bilgi sahibi olmak, 1453-1683 yılları arasında Osmanlı Devleti’ne mimari
alanda sağladığı katkıları öğrenmek.
• Kaynaklar: Mimar Sinan ile ilgili yazılmış makaleler, araştırma sürecinde araş-
tırmaya katkı sunan linkler vb.
• Zaman Çizelgesi: Hazırlık için 2 hafta, sunum 10 dakika
• İş Bölümü: Grup içindeki öğrencilerinin isimleri ve proje sürecindeki görevleri
SF6: Öğretmen, öğrencilerin alanlarına göre hazırladıkları e-derginin sunumunu
yaparken dosya haricinde dijital malzemelerle de sunumlarını zenginleştirebile-
ceklerini hazırlık aşamasındayken öğrencilere söyler. Örneğin, Buhurizade Musta-
fa Itri Efendi’nin eserlerinden dinleti yapmalarının sunumu zenginleştirebileceğini
öğrencilere önerebilir.
ÜF1: Proje ürünü olarak hazırlanacak e-dergi, öğrencilerin ilgi, gereksinim ve var
olan imkanlar dahilinde dijital ortamda da hazırlanan bir ürüne dönüşebilir.
Ürün ÜF2: Proje süreci değerlendirme formu, grup içinde öğrencilerin birbirini de değer-
lendirebileceği akran değerlendirme formu şeklinde hazırlanabilir.
ÜF3: Öğrencilerin öğrenme ihtiyaçları ve performans düzeylerine göre tüm konuyu
kapsayacak yarı yapılandırılmış zihin haritası, boşluk doldurma cümlelerinden olu-
şan çalışma sayfaları kullanılabilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Araştırma-inceleme süreci okulun kütüphanesi ve teknoloji odasında tüm
Ortamı Düzenlemeleri öğrencilerle birlikte ayrıca ders saati verilerek de yapılabilir.
125