Page 127 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 127
Tarih
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Bu süreçte örnek olması amacıyla öğretmen kendi hazırladığı Yunus Emre ile ilgili
örnek bir e-dergi sunar (İF2). E-derginin ilk sayfasında projenin hedefleri, kaynak-
ları, zaman çizelgesi, iş bölümü unsurları yer alır (SF4, SF5).
Sonraki sayfada Yunus Emre’nin görseli ve biyografisi bulunur. Diğer sayfalarda ise
eserlerine, beyitlerine, ortak mirasa sundukları katkılara yer verilir. E-derginin son
sayfasında ise Yunus Emre ile ilgili bilgilerin özetinin yer aldığı infografik bir sayfa
bulunur (İF3). Öğrencilerin görev dağılımı yapıldığı ders saatinde bu dosyayı ince-
lemeleri sağlanır.
Tüm öğrenciler e-dergiyi inceledikten sonra öğretmen, proje sürecinde öğrenciler
tarafından doldurulmak üzere proje süreci öz değerlendirme formunu öğrencilere
dağıtır. Bu form aşağıdaki şekilde hazırlanabilir:
ADI-SOYADI:
GÖREVLER EVET HAYIR
Konu ile ilgili araştırma yaptım.
Yaptığım araştırmaları arkadaşlarımla
paylaştım.
Grup içindeki konu ile ilgili tartışmaya
katıldım.
E-dergi sürecinde bana verilen görevle-
ri yerine getirdim.
Bu formu öğrencilerin bireysel olarak süreç içinde adım adım işaretlemeleri istenir
(ÜF2).
Tüm sürecin bilgilendirilmesi yapıldıktan sonra, ders dışında araştırma, kaynak
toplama, e-derginin oluşturma süreci başlar (FÖOD1).
E-derginin derlenip hazırlanmasının sonunda gruplar sunumlarını yaparlar (SF6).
Tüm gruplar sunumlarını yaptıktan sonra, öğrencilere ürün olarak öğretim progra-
mında yer alan EK-2 Tarihsel Bakış Açısı Formu-1 dağıtılarak konuya ve sürece dair
değerlendirme yapması istenir (ÜF3).
Değerlendirme Proje süreci öz değerlendirme formu ile tarihsel bakış açısı formu araçları ile değer-
lendirme yapılacaktır.
• İçeriği parçalara bölerek sunun ve her bir konsepti adım adım açıklayın.
• Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
• Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturun.
Kullanılan Evrensel • Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
Tasarım Ögeleri teşvik edin.
• Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlayın (yaratıcı projeler, uygulamalı görevler
vb.).
• Akran geri bildirimi ve iş birlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin bir-
birlerinden öğrenmelerini teşvik edin.
127