Page 127 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 127

Tarih

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Bu süreçte örnek olması amacıyla öğretmen kendi hazırladığı Yunus Emre ile ilgili
                               örnek bir e-dergi sunar (İF2). E-derginin ilk sayfasında projenin hedefleri, kaynak-
                               ları, zaman çizelgesi, iş bölümü unsurları yer alır (SF4, SF5).

                               Sonraki sayfada Yunus Emre’nin görseli ve biyografisi bulunur. Diğer sayfalarda ise
                               eserlerine, beyitlerine, ortak mirasa sundukları katkılara yer verilir. E-derginin son
                               sayfasında ise Yunus Emre ile ilgili bilgilerin özetinin yer aldığı infografik bir sayfa
                               bulunur (İF3). Öğrencilerin görev dağılımı yapıldığı ders saatinde bu dosyayı ince-
                               lemeleri sağlanır.
                               Tüm öğrenciler e-dergiyi inceledikten sonra öğretmen, proje sürecinde öğrenciler
                               tarafından doldurulmak üzere proje süreci öz değerlendirme formunu öğrencilere
                               dağıtır. Bu form aşağıdaki şekilde hazırlanabilir:
                                ADI-SOYADI:

                                             GÖREVLER                     EVET             HAYIR
                                Konu ile ilgili araştırma yaptım.
                                Yaptığım araştırmaları arkadaşlarımla
                                paylaştım.
                                Grup içindeki konu ile ilgili tartışmaya
                                katıldım.
                                E-dergi sürecinde bana verilen görevle-
                                ri yerine getirdim.

                               Bu formu öğrencilerin bireysel olarak süreç içinde adım adım işaretlemeleri istenir
                               (ÜF2).
                               Tüm  sürecin  bilgilendirilmesi  yapıldıktan  sonra,  ders  dışında  araştırma,  kaynak
                               toplama, e-derginin oluşturma süreci başlar (FÖOD1).
                               E-derginin derlenip hazırlanmasının sonunda gruplar sunumlarını yaparlar (SF6).

                               Tüm gruplar sunumlarını yaptıktan sonra, öğrencilere ürün olarak öğretim progra-
                               mında yer alan EK-2 Tarihsel Bakış Açısı Formu-1 dağıtılarak konuya ve sürece dair
                               değerlendirme yapması istenir (ÜF3).

         Değerlendirme         Proje süreci öz değerlendirme formu ile tarihsel bakış açısı formu araçları ile değer-
                               lendirme yapılacaktır.

                                 •  İçeriği parçalara bölerek sunun ve her bir konsepti adım adım açıklayın.

                                 •  Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
                                 •  Sınıf içinde belirli görev ve etkinlikler için açık ve düzenli alanlar oluşturun.

         Kullanılan Evrensel     •  Grup çalışmaları ve akran öğrenimi için alanlar oluşturarak sosyal etkileşimi
         Tasarım Ögeleri           teşvik edin.
                                 •  Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlayın (yaratıcı projeler, uygulamalı görevler
                                   vb.).
                                 •  Akran geri bildirimi ve iş birlikli öğrenme fırsatları sağlayarak öğrencilerin bir-
                                   birlerinden öğrenmelerini teşvik edin.




                                                                                                         127
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132