Page 131 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 131

Tarih

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 19


        TARİH DERSİ 11. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI
        TEMA: DEĞİŞEN DÜNYADA OSMANLI DEVLETİ (1683-1789)
         Etkinliğe             TAR.11.1.1. Osmanlı Devleti’nin 1683-1789 yılları arasındaki siyasi ve askerî müca-
         Dönüştürülecek        delelerini sonuçları açısından değerlendirebilme
         Öğrenme Çıktıları
                                b)  Osmanlı Devleti’nin 1683-1789 yılları arasındaki siyasi ve askerî mücadeleleri-
         Basamaklandırılmış        nin sonuçlarına ilişkin yargıda bulunur.
         Bilgi Birimleri

         Ön Koşul Beceriler/   Osmanlı Devleti’nin 1683-1789 yılları arasındaki siyasi ve askerî mücadelelerinin
         Temel Kabuller        sonuçlarını karşılaştırır.
                                 •  Öğrenci, Osmanlı Devleti’nin 1683-1789 yılları arasındaki siyasi ve askerî mü-
                                   cadelelerinin sonuçlarına ilişkin yargıda bulunmada zorluk yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci      •  Öğrenci  II.  Viyana  Kuşatması  ile  Karlofça  Anlaşması,  Pasarofça  Antlaşması,
         İhtiyaçları               Küçük Kaynarca Antlaşması’nın sonuçlarına bağlı olarak siyasi ve askerî sonuç-
                                   ların hangisi veya hangilerinin Osmanlı Devleti’ne daha fazla güç kaybettirdi-
                                   ğini tespit etmekte zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğrencilere yapacakları etkinliğin aşamaları ve bu aşamalardaki görevlerinin
                               yazılı olduğu bir bilgilendirme kartı dağıtılabilir.
                               İF2: Öğrencilere bilgi edinmede seviyelerine göre görsel, işitsel kaynaklar sunula-
         İçerik
                               bilir.
                               İF3: Öğretmen, 1. etkinlikte hazırlamış oldukları tabloları büyük metinli olarak ve-
                               rebilir.
                               SF1: Öğretmen bir önceki derste anlatımını yapmış olduğu II. Viyana Kuşatması ile
                               Karlofça  Antlaşması,  Pasarofça  Antlaşması  ve  Küçük  Kaynarca  Antlaşmalarının
                               neden ve sonuçları ile ilgili özetleme yaparken öğrencilere sorular sorabilir.

                               SF2: Öğretmen öğrencilere tablo çalışmasını nasıl yapacaklarını görmeleri açısın-
                               dan yakın bir konu üzerinden tablo oluşturarak örneklendirme yapabilir. Öğretmen
                               tabloyu  etkileşimli  tahtadan  uzaktan  takip  etmekte  güçlük  çeken  öğrenciler  için
                               tabloyu büyütebilir veya tablo renklerini daha net görülecek renklerden seçebilir.
         Süreç                 SF3:  Gruplar  oluşturulurken  gruplar  öğrencilerin  hazır  bulunuşluk  düzeyine  göre
                               heterojen şekilde oluşturulabilir.
                               SF4: Öğretmen öğrencilere fikirlerini söylerken kanıt sunmaları konusunda örnek-
                               lendirme yaparak verilen kaynaklardaki bilgiye ulaşıp fikirlerini bilgiyle destekle-
                               melerini sağlayabilir.

                               SF5: Öğrenciler fikirlerini sözel olarak söylemekte güçlük çekiyorsa fikrini yazıyla
                               ifade edebilir.

                               SF6: Öğretmen hazır bulunuşluklarına göre sunum yapacak öğrenciyi seçebilir.




                                                                                                         131
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136