Page 131 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 131
Tarih
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 19
TARİH DERSİ 11. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI
TEMA: DEĞİŞEN DÜNYADA OSMANLI DEVLETİ (1683-1789)
Etkinliğe TAR.11.1.1. Osmanlı Devleti’nin 1683-1789 yılları arasındaki siyasi ve askerî müca-
Dönüştürülecek delelerini sonuçları açısından değerlendirebilme
Öğrenme Çıktıları
b) Osmanlı Devleti’nin 1683-1789 yılları arasındaki siyasi ve askerî mücadeleleri-
Basamaklandırılmış nin sonuçlarına ilişkin yargıda bulunur.
Bilgi Birimleri
Ön Koşul Beceriler/ Osmanlı Devleti’nin 1683-1789 yılları arasındaki siyasi ve askerî mücadelelerinin
Temel Kabuller sonuçlarını karşılaştırır.
• Öğrenci, Osmanlı Devleti’nin 1683-1789 yılları arasındaki siyasi ve askerî mü-
cadelelerinin sonuçlarına ilişkin yargıda bulunmada zorluk yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci • Öğrenci II. Viyana Kuşatması ile Karlofça Anlaşması, Pasarofça Antlaşması,
İhtiyaçları Küçük Kaynarca Antlaşması’nın sonuçlarına bağlı olarak siyasi ve askerî sonuç-
ların hangisi veya hangilerinin Osmanlı Devleti’ne daha fazla güç kaybettirdi-
ğini tespit etmekte zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğrencilere yapacakları etkinliğin aşamaları ve bu aşamalardaki görevlerinin
yazılı olduğu bir bilgilendirme kartı dağıtılabilir.
İF2: Öğrencilere bilgi edinmede seviyelerine göre görsel, işitsel kaynaklar sunula-
İçerik
bilir.
İF3: Öğretmen, 1. etkinlikte hazırlamış oldukları tabloları büyük metinli olarak ve-
rebilir.
SF1: Öğretmen bir önceki derste anlatımını yapmış olduğu II. Viyana Kuşatması ile
Karlofça Antlaşması, Pasarofça Antlaşması ve Küçük Kaynarca Antlaşmalarının
neden ve sonuçları ile ilgili özetleme yaparken öğrencilere sorular sorabilir.
SF2: Öğretmen öğrencilere tablo çalışmasını nasıl yapacaklarını görmeleri açısın-
dan yakın bir konu üzerinden tablo oluşturarak örneklendirme yapabilir. Öğretmen
tabloyu etkileşimli tahtadan uzaktan takip etmekte güçlük çeken öğrenciler için
tabloyu büyütebilir veya tablo renklerini daha net görülecek renklerden seçebilir.
Süreç SF3: Gruplar oluşturulurken gruplar öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyine göre
heterojen şekilde oluşturulabilir.
SF4: Öğretmen öğrencilere fikirlerini söylerken kanıt sunmaları konusunda örnek-
lendirme yaparak verilen kaynaklardaki bilgiye ulaşıp fikirlerini bilgiyle destekle-
melerini sağlayabilir.
SF5: Öğrenciler fikirlerini sözel olarak söylemekte güçlük çekiyorsa fikrini yazıyla
ifade edebilir.
SF6: Öğretmen hazır bulunuşluklarına göre sunum yapacak öğrenciyi seçebilir.
131