Page 135 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 135
Tarih
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğretmen öğrencilerin seçimlerine göre öğrencileri gruplandırır (SF7). Öğretmen
yapılacak etkinlik için iç çember ve dış çember alanı oluşturur (FÖOD2). İç
çemberdeki öğrenciler etkinliklerine yazacaklarını tartışırken, dış çemberdeki
öğrenciler iç çemberdekileri izlerler ve öğretmen tarafından zaman zaman
dış çemberdekilerden bazıları iç çembere geçirilir (SF8). Etkinlik sırasında dış
çemberdekiler etkinliği durdurabilir, yorumlar ve önerilerde bulunabilirler. Bu
teknikte öğretmen tartışmaları denetler ve dış çemberdeki öğrencileri fikirlerini
söylemeleri için yönlendirir (FÖOD3). Etkinlik tamamlanana kadar çalışma devam
ettirilir.
Öğretmenin hazırlamış olduğu derecelendirme ölçeği ile öğrencilerden grup
performanslarını değerlendirmeleri istenir. Her öğrenci kendi grubunun
performansını puanlayıp kağıdını öğretmene teslim edecektir (SF9).
Ölçütler
Ürünün Adı 1 Puan 2 Puan 3 Puan
Adaletli görev paylaşımı
Grup içi iletişim
Anahtar kelimelerin kullanım
sayısı
Özgünlük
Ürün çıkana kadar işini devam
ettirme
Örnek derecelendirme ölçeği değerlendirmede de kullanılabilir.
Öğrencilerin II. Viyana Kuşatması ile Karlofça Antlaşması, Pasarofça Antlaşması,
Küçük Kaynarca Antlaşması’nın sonuçlarına bağlı olarak siyasi ve askerî sonuçları
ile ilgili oluşturdukları tablolar değerlendirilir.
Öğrencilerin II. Viyana Kuşatması ile Karlofça Antlaşması, Pasarofça Antlaşması ve
Küçük Kaynarca Antlaşmalarının sonuçlarına bağlı olarak siyasi ve askerî sonuçla-
Değerlendirme
rın hangisi veya hangilerinin Osmanlı Devleti’ne daha fazla güç kaybettirdiğini ve
ne gibi güçler kaybettirdiği ile ilgili oluşturdukları yazılar değerlendirilir.
Örnekteki gibi bir derecelendirme ölçeği hazırlanarak öğrencilerin grup içindeki
çalışmalarını kendilerinin değerlendirmeleri istenir. Ayrıca öğretmen de aynı formu
kullanarak öğrenciler hakkında değerlendirme yapar.
• Bilgilerin görüntülenmesini özelleştirmeye izin veren seçenekler (metin büyük-
lüğü şekil zemin ayrımı vb.) sağlayın.
• İşitsel bilgilere alternatif olarak metin ve video sağlayan seçenekler sağlayın.
• Görsel bilgilere sözlü alternatifler sunan seçenekler sağlayın.
Kullanılan Evrensel
Tasarım Ögeleri • Söz dizimini ve yapıyı netleştiren seçenekler sağlayın.
• Arka plan bilgisi sağlayan veya etkinleştiren seçenekler sağlayın.
• Hafızayı ve aktarımı destekleyen seçenekler sağlayın.
• Gezinme araçlarındaki alternatif seçenekler sağlayın.
135