Page 135 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 135

Tarih

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğretmen öğrencilerin seçimlerine göre öğrencileri gruplandırır (SF7). Öğretmen
                               yapılacak  etkinlik  için  iç  çember  ve  dış  çember  alanı  oluşturur  (FÖOD2).  İç
                               çemberdeki  öğrenciler  etkinliklerine  yazacaklarını  tartışırken,  dış  çemberdeki
                               öğrenciler  iç  çemberdekileri  izlerler  ve  öğretmen  tarafından  zaman  zaman
                               dış  çemberdekilerden  bazıları  iç  çembere  geçirilir  (SF8).  Etkinlik  sırasında  dış
                               çemberdekiler  etkinliği  durdurabilir,  yorumlar  ve  önerilerde  bulunabilirler.  Bu
                               teknikte  öğretmen  tartışmaları  denetler  ve  dış  çemberdeki  öğrencileri  fikirlerini
                               söylemeleri için yönlendirir (FÖOD3). Etkinlik tamamlanana kadar çalışma devam
                               ettirilir.
                               Öğretmenin  hazırlamış  olduğu  derecelendirme  ölçeği  ile  öğrencilerden  grup
                               performanslarını  değerlendirmeleri  istenir.  Her  öğrenci  kendi  grubunun
                               performansını puanlayıp kağıdını öğretmene teslim edecektir (SF9).
                                          Ölçütler
                                         Ürünün Adı              1 Puan         2 Puan       3 Puan
                                Adaletli görev paylaşımı
                                Grup içi iletişim
                                Anahtar kelimelerin kullanım
                                sayısı
                                Özgünlük
                                Ürün çıkana kadar işini devam
                                ettirme

                               Örnek derecelendirme ölçeği değerlendirmede de kullanılabilir.

                               Öğrencilerin II. Viyana Kuşatması ile Karlofça Antlaşması, Pasarofça Antlaşması,
                               Küçük Kaynarca Antlaşması’nın sonuçlarına bağlı olarak siyasi ve askerî sonuçları
                               ile ilgili oluşturdukları tablolar değerlendirilir.
                               Öğrencilerin II. Viyana Kuşatması ile Karlofça Antlaşması, Pasarofça Antlaşması ve
                               Küçük Kaynarca Antlaşmalarının sonuçlarına bağlı olarak siyasi ve askerî sonuçla-
         Değerlendirme
                               rın hangisi veya hangilerinin Osmanlı Devleti’ne daha fazla güç kaybettirdiğini ve
                               ne gibi güçler kaybettirdiği ile ilgili oluşturdukları yazılar değerlendirilir.
                               Örnekteki gibi bir derecelendirme ölçeği hazırlanarak öğrencilerin grup içindeki
                               çalışmalarını kendilerinin değerlendirmeleri istenir. Ayrıca öğretmen de aynı formu
                               kullanarak öğrenciler hakkında değerlendirme yapar.
                                 •  Bilgilerin görüntülenmesini özelleştirmeye izin veren seçenekler (metin büyük-
                                   lüğü şekil zemin ayrımı vb.) sağlayın.
                                 •  İşitsel bilgilere alternatif olarak metin ve video sağlayan seçenekler sağlayın.
                                 •  Görsel bilgilere sözlü alternatifler sunan seçenekler sağlayın.
         Kullanılan Evrensel
         Tasarım Ögeleri         •  Söz dizimini ve yapıyı netleştiren seçenekler sağlayın.
                                 •  Arka plan bilgisi sağlayan veya etkinleştiren seçenekler sağlayın.
                                 •  Hafızayı ve aktarımı destekleyen seçenekler sağlayın.

                                 •  Gezinme araçlarındaki alternatif seçenekler sağlayın.




                                                                                                         135
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140