Page 137 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 137
Tarih
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 20
TEMA: DEĞİŞEN DÜNYADA OSMANLI DEVLETİ (1683-1789)
Etkinliğe TAR.11.1.4. Sanayi Devrimi’nin meydana getirdiği siyasi, sosyal ve ekonomik deği-
Dönüştürülecek şimi neden ve sonuçlarıyla birlikte yorumlayabilme
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış b) Sanayi Devrimi’nin siyasi, sosyal ve ekonomik alanlarda meydana getirdiği de-
Bilgi Birimleri ğişimin sonuçlarını belirler.
Değişen dünya dengeleri karşısında Osmanlı Devleti’nin uyguladığı yenilikleri neden
Ön Koşul Beceriler/ ve sonuçlarıyla yorumlayabilme. Sanayi Devrimi’nin siyasi, sosyal ve ekonomik
Temel Kabuller
alanlarda meydana getirdiği değişimin nedenlerini belirler.
Öğrencilerin verilen farklı kaynaklardan Sanayi Devrimi’nin nedenlerini ve ortaya
Tema Bazlı Öğrenci çıkardığı siyasi, sosyal, ekonomik değişimleri inceleme becerilerinin gelişimini
İhtiyaçları
sağlamak.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen Sanayi Devrimi’nin siyasi, sosyal ve ekonomik alanlarda meydana
getirdiği değişimin sonuçlarını infografik, grafik düzenleyicilerle (kavram ağı, kav-
ram haritası vb.) de öğrencilere sunabilir. Kitap özetleri/kesitleri, belgesel/film/
makale/animasyon/karikatür gibi içerikler de kullanabilir.
İF2: Öğretmen okumada desteğe ihtiyacı olan öğrencilere çalışma kâğıtlarını uy-
gun yazı büyüklüğünde, karakterde ve kontrast renkte olacak şekilde hazırlayabilir.
İF3: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere ikna sürecinde kullanabilmesi
için seçtiği konunun önemli noktalarını içeren anahtar kavramlar, bilgi notları veya
sözel ipucu verebilir.
İF4: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere sunumlarında akademik bir dil
kullanmalarına yönelik rol model olabilir ve akademik dile örnek olacak yazılı içe-
İçerik rikler sunarak ipucu verebilir.
İF5: Öğretmenin gruplara sunum hazırlamaları için getirdiği materyallerin etkinli-
ğini arttırmak için,
• Yazı yazmada güçlük çeken öğrencilere satır aralığı, satır kalınlığı, satır rengi,
kılavuz çizgi rengi ve kalınlığı öğrenciye göre hazırlanmış düzenlenmiş yazı kâ-
ğıtları gibi ürünler sunulabilir.
• Görme sorunu yaşayan öğrenciler için, görselin renklerinin canlılığına, görselin
yansıtıldığı ekranın parlaklığına, ortam ışıklandırmasına, görselin boyutunun
ayarlanabilir olmasına, görselin betimlenmesine dikkat edilebilir.
İF6: Öğretmen konuya yönelik video, dizi/film kesitleri izletebilir ve kitap kesiti oku-
yabilir veya dinletebilir.
SF1: Öğrencilere konuya ilişkin video örneklerini izleterek kısa bir soru-cevap etkin-
Süreç liği gerçekleştirilirken öğretmen gereksinim duyan öğrenciler için yanıtlara ilişkin
ipucu içeren kelimeleri tahtaya yazabilir.
137