Page 137 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 137

Tarih

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 20


        TEMA: DEĞİŞEN DÜNYADA OSMANLI DEVLETİ (1683-1789)
         Etkinliğe             TAR.11.1.4. Sanayi Devrimi’nin meydana getirdiği siyasi, sosyal ve ekonomik deği-
         Dönüştürülecek        şimi neden ve sonuçlarıyla birlikte yorumlayabilme
         Öğrenme Çıktıları
         Basamaklandırılmış     b)  Sanayi Devrimi’nin siyasi, sosyal ve ekonomik alanlarda meydana getirdiği de-
         Bilgi Birimleri           ğişimin sonuçlarını belirler.
                               Değişen dünya dengeleri karşısında Osmanlı Devleti’nin uyguladığı yenilikleri neden
         Ön Koşul Beceriler/   ve  sonuçlarıyla  yorumlayabilme.  Sanayi  Devrimi’nin  siyasi,  sosyal  ve  ekonomik
         Temel Kabuller
                               alanlarda meydana getirdiği değişimin nedenlerini belirler.
                               Öğrencilerin verilen farklı kaynaklardan Sanayi Devrimi’nin nedenlerini ve ortaya
         Tema Bazlı Öğrenci    çıkardığı  siyasi,  sosyal,  ekonomik  değişimleri  inceleme  becerilerinin  gelişimini
         İhtiyaçları
                               sağlamak.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen Sanayi Devrimi’nin siyasi, sosyal ve ekonomik alanlarda meydana
                               getirdiği değişimin sonuçlarını infografik, grafik düzenleyicilerle (kavram ağı, kav-
                               ram  haritası  vb.)  de  öğrencilere  sunabilir.  Kitap  özetleri/kesitleri,  belgesel/film/
                               makale/animasyon/karikatür gibi içerikler de kullanabilir.
                               İF2: Öğretmen okumada desteğe ihtiyacı olan öğrencilere çalışma kâğıtlarını uy-
                               gun yazı büyüklüğünde, karakterde ve kontrast renkte olacak şekilde hazırlayabilir.
                               İF3:  Öğretmen  desteğe  ihtiyaç  duyan  öğrencilere  ikna  sürecinde  kullanabilmesi
                               için seçtiği konunun önemli noktalarını içeren anahtar kavramlar, bilgi notları veya
                               sözel ipucu verebilir.
                               İF4: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere sunumlarında akademik bir dil
                               kullanmalarına yönelik rol model olabilir ve akademik dile örnek olacak yazılı içe-
         İçerik                rikler sunarak ipucu verebilir.

                               İF5: Öğretmenin gruplara sunum hazırlamaları için getirdiği materyallerin etkinli-
                               ğini arttırmak için,
                                 •  Yazı yazmada güçlük çeken öğrencilere satır aralığı, satır kalınlığı, satır rengi,
                                   kılavuz çizgi rengi ve kalınlığı öğrenciye göre hazırlanmış düzenlenmiş yazı kâ-
                                   ğıtları gibi ürünler sunulabilir.
                                 •  Görme sorunu yaşayan öğrenciler için, görselin renklerinin canlılığına, görselin
                                   yansıtıldığı  ekranın  parlaklığına,  ortam  ışıklandırmasına,  görselin  boyutunun
                                   ayarlanabilir olmasına, görselin betimlenmesine dikkat edilebilir.

                               İF6: Öğretmen konuya yönelik video, dizi/film kesitleri izletebilir ve kitap kesiti oku-
                               yabilir veya dinletebilir.
                               SF1: Öğrencilere konuya ilişkin video örneklerini izleterek kısa bir soru-cevap etkin-
         Süreç                 liği gerçekleştirilirken öğretmen gereksinim duyan öğrenciler için yanıtlara ilişkin
                               ipucu içeren kelimeleri tahtaya yazabilir.






                                                                                                         137
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142