Page 141 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 141

Tarih

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               3. Aşama - Üretken Grup Çalışması: Öğretmen bu aşamada öğrencilerin akade-
                               mik bir dil kullanarak bir sunum hazırlamalarını ister (İF4). Öğretmen öğrencilerin
                               bir önceki aşamada seçtikleri konu üzerine sunum hazırlayabilmeleri için önceden
                               sınıfa getirdiği ansiklopedi, gazete, dergi, kitaplar, makaleler vb. içerikleri gruplara
                               verir (İF5).  Öğretmen sınıftaki öğrencilerin ilgi ve gereksinimlerine göre sade cüm-
                               lelerden oluşan, öz bilgiyi veren kaynaklardan da getirebilir. Halihazırda böyle bir
                               kaynak yok ise, kendisi bilgiyi özetleyen kavram haritaları vb. oluşturabilir (SF4).
                               Gruplar ihtiyaç hâlinde bu belgeleri birbirlerinden alabilirler veya farklı kaynaklar
                               da kullanabilirler. Öğrencilerden, hazırladıkları argümanların özgün olmasına özen
                               göstermeleri istenir. Örneğin; Sanayi Devrimi’nin meydana getirdiği siyasi, sosyal
                               ve ekonomik değişimin neden ve sonuçlarını ortaya çıkaran balık kılçığı, kavram ağı
                               vb. grafik düzenleyiciler kullanarak sunum hazırlarlar ve sınıfa sunarlar, oluşturulan
                               içerikler duvara veya panoya asılır (ÜF1, FÖOD2).9

                               4.  Aşama  -  Bağımsız  Öğrenme:  Stratejinin  son  aşamasında  öğrencilerin  ilk  üç
                               aşamada edindikleri bilgileri uygulaması beklenir. Öğretmen öğrencilere konuya
                               ilişkin görevler vererek bağımsız biçimde gerçekleştirmelerini ister ve bu aşamanın
                               değerlendirmeye yönelik olduğu bilgisini verir. Değerlendirme yarı yapılandırılmış
                               kavram haritası üzerinden yapılır. Öğrencilerin bireysel olarak edindikleri bilgileri
                               kavram haritasına aktarmaları beklenir (ÜF2, SF5).










                                                 SİYASİ                          EKONOMİ






         Değerlendirme
                                               Sanayi Devrimi’nin Nedenleri ve Sonuçları









                                                                SOSYAL

















                                                                                                         141
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146