Page 141 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 141
Tarih
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
3. Aşama - Üretken Grup Çalışması: Öğretmen bu aşamada öğrencilerin akade-
mik bir dil kullanarak bir sunum hazırlamalarını ister (İF4). Öğretmen öğrencilerin
bir önceki aşamada seçtikleri konu üzerine sunum hazırlayabilmeleri için önceden
sınıfa getirdiği ansiklopedi, gazete, dergi, kitaplar, makaleler vb. içerikleri gruplara
verir (İF5). Öğretmen sınıftaki öğrencilerin ilgi ve gereksinimlerine göre sade cüm-
lelerden oluşan, öz bilgiyi veren kaynaklardan da getirebilir. Halihazırda böyle bir
kaynak yok ise, kendisi bilgiyi özetleyen kavram haritaları vb. oluşturabilir (SF4).
Gruplar ihtiyaç hâlinde bu belgeleri birbirlerinden alabilirler veya farklı kaynaklar
da kullanabilirler. Öğrencilerden, hazırladıkları argümanların özgün olmasına özen
göstermeleri istenir. Örneğin; Sanayi Devrimi’nin meydana getirdiği siyasi, sosyal
ve ekonomik değişimin neden ve sonuçlarını ortaya çıkaran balık kılçığı, kavram ağı
vb. grafik düzenleyiciler kullanarak sunum hazırlarlar ve sınıfa sunarlar, oluşturulan
içerikler duvara veya panoya asılır (ÜF1, FÖOD2).9
4. Aşama - Bağımsız Öğrenme: Stratejinin son aşamasında öğrencilerin ilk üç
aşamada edindikleri bilgileri uygulaması beklenir. Öğretmen öğrencilere konuya
ilişkin görevler vererek bağımsız biçimde gerçekleştirmelerini ister ve bu aşamanın
değerlendirmeye yönelik olduğu bilgisini verir. Değerlendirme yarı yapılandırılmış
kavram haritası üzerinden yapılır. Öğrencilerin bireysel olarak edindikleri bilgileri
kavram haritasına aktarmaları beklenir (ÜF2, SF5).
SİYASİ EKONOMİ
Değerlendirme
Sanayi Devrimi’nin Nedenleri ve Sonuçları
SOSYAL
141