Page 140 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 140

Tarih

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Bağımsız Öğrenme: Stratejinin son aşamasında öğrencilerin ilk üç aşamada edin-
                               dikleri bilgileri uygulaması beklenir. Öğretmen öğrencilere konuya ilişkin görevler
                               vererek bağımsız biçimde gerçekleştirmelerini bekler. Stratejinin bu aşaması de-
                               ğerlendirme özelliği taşımaktadır.
                               Grafik Düzenleyici (Kavram Haritası): Öğretmen, öğrencileri değerlendirmek için
                               öğrencilerden Sanayi Devrimi’nin neden ve sonuçlarının yer aldığı kavram haritası-
                               nı hazırlamalarını ister.

                               Öğretmen, öğrencilere “Bugün sizlerle Sanayi Devrimi’nin siyasi, sosyal ve ekonomik
                               alanlarda  meydana  getirdiği  değişimin  sonuçlarını  belirleyip,  inceleyeceğiz.”
                               diyerek derse giriş yapar. Öğrencilere konuya ilişkin video örneklerini izleterek kısa
                               bir soru-cevap etkinliği gerçekleştirir (İF1, SF1).
                               Daha sonra öğretmen süreç esnasında hem öğrencilerin hem de kendisinin aktif
                               rol  alacağı  dört  aşamadan  oluşan  ‘’sorumluluğun  kademeli  olarak  bırakılması
                               stratejisi’’ kullanarak etkinliği başlatır.

                               1. Aşama - Odak Dersleri: Öğretmen konuya ilişkin bilgileri aktarırken anlamayı
                               kolaylaştırmak  için  aşağıdaki  soruları  ve  cevaplarını  içeren  çalışma  kâğıdını
                               öğrencilere  dağıtır.  Öğrencilerin  okumaları  ve  bilgiyi  içselleştirmeleri  için  zaman
                               tanır.  Daha  sonra  öğretmen  öğrencilerin  konuyu  kısaca  özetlemelerini  ister,
                               öğrencilerin cevapları öğretmen tarafından gözden geçirilerek anlatılır (İF2, SF2).
                                 •  Sanayi Devrimi’nin (Endüstri Devrimi) tanımı nedir?

                                 •  Sanayi Devrimi ilk kez hangi ülkede görülmüştür?
                                 •  Hammadde ve Pazar kelimelerinin anlamları nelerdir?

                                 •  Sömürgecilik nedir?
                                 •  Sömürgeci devletler hangileridir?
         Uygulama Süreci
                                 •  Sanayi Devrimi’nin siyasi nedenleri nelerdir?
                                 •  Sanayi Devrimi’nin siyasi sonuçları nelerdir?

                                 •  Sanayi Devrimi’nin sosyal nedenleri nelerdir?
                                 •  Sanayi Devrimi’nin sosyal sonuçları nelerdir?

                                 •  Sanayi Devrimi’nin ekonomik nedenleri nelerdir?
                                 •  Sanayi Devrimi’nin ekonomik sonuçları nelerdir?
                               2. Aşama - Rehberli Öğretim: Öğretmen öğrencilerin, bir önceki aşamada çalışma
                               sayfası olarak verilen içeriklerden ilgilerine göre bir konu seçmelerini ister. Sınıfta
                               farklı konuları alan öğrenciler birbirleriyle eşleşirler ve birbirlerine seçmiş oldukları
                               konuyu anlatırlar. Örneğin; bir öğrenci Sanayi Devrimi’nin ekonomik sonuçlarını alır,
                               başka bir öğrenci Sanayi Devrimi’nin siyasal sonuçlarını alır ve birbirlerine konuyu
                               anlatırlar. Her öğrenci eşleştiği arkadaşına seçtiği konunun Sanayi Devrimi’nin so-
                               nucu olarak daha önemli olduğuna dair arkadaşını ikna etmeye çalışır. Arkadaşını
                               ikna eden öğrencinin konusu seçildikten sonra aşağıdaki strateji basamağına ge-
                               çilir (İF3, FÖOD1). Öğretmen gruplardan seçtikleri konuya ilişkin sınıfa sunum ha-
                               zırlanmalarını ister ve öğrencilerin çalışmalarını saygı çerçevesinde uygun bir üslup
                               kullanarak gerçekleştirmelerini destekleyici tedbirler alır ve bir sonraki aşamaya
                               geçer (SF3).9


    140
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145