Page 139 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 139

Tarih

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Atölyeden Fabrikaya
         Konu                  Değişen Dünyada Osmanlı Devleti (1683-1789)
                               Sanayi Devrimi’nin meydana getirdiği siyasi, sosyal ve ekonomik değişimin neden
         Öğrenme Hedefleri
                               ve sonuçlarını ana hatlarıyla bilme.
                                 •  Etkileşimli tahta
                                 •  Sanayi Devrimi’nin siyasi, sosyal ve ekonomik neden ve sonuçlarıyla ilgili video
                                   örnekleri
                                 •  Sanayi Devrimi’nin siyasi, sosyal ve ekonomik neden ve sonuçlarıyla ilgili soru -
         Materyaller               cevapları içeren çalışma kâğıdı
                                 •  Sanayi Devrimi’nin siyasi, sosyal ve ekonomik neden ve sonuçlarıyla ilgili sunum
                                   hazırlanması için ansiklopedi, gazete, dergi, kitap, makale vb. içerikler
                                 •  Sanayi Devrimi’nin siyasi, sosyal ve ekonomik neden ve sonuçlarıyla ilgili yapı-
                                   landırılmış kavram haritası
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte; soru-cevap, sorumluluğun kademeli olarak bırakılması ve akran des-
                               tekli öğretim yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
                               Soru - Cevap: Öğretmen öğrencilerle Sanayi Devrimi’nin siyasi, sosyal ve ekonomik
                               alanlarda meydana getirdiği değişimin sonuçlarına yönelik soru - cevap etkinliği
                               yapar.
                               Sorumluluğun Kademeli Olarak Bırakılması Stratejisi: Strateji çalışmanın öğret-
                               men merkezli biçimden hem öğretmen hem öğrencinin etkin olduğu aşamaya ve
                               ardından öğrencinin bağımsız olarak gerçekleştireceği aşamaya geçişi temel alır.
                               Strateji süreç içerisinde tüm sorumluluğun öğrenci tarafından üstlenmesini gerek-
                               tirir.

                               Sürecin dört bileşeni vardır:
         Etkinlik Açıklaması   Odak Dersleri: Odak dersleri öğretmenin dersin amacını belirlemesi ve amaca iliş-
                               kin bilgileri aktardığı aşamadır. Ders amacının öğrenme çıktıları göz önünde bulun-
                               durularak belirlenmesi ve sınıftaki tüm öğrencilerin dil düzeyi göz önüne alınarak
                               ifade edilmesi beklenmektedir.
                               Rehberli Öğretim: Öğretmen rehberli öğretim sürecinde öğrencilerin amacı edi-
                               nimlerini desteklemek ve kolaylaştırmak amacıyla stratejik sorular sormalı, çeşitli
                               yönlendirmeler ve ipuçları yardımıyla öğrencileri konuya ilişkin düşünmeye sevk et-
                               melidir.

                               Üretken  Grup  Çalışması:  Bu  aşamada  grup  çalışmasında  öğrencilerin  konuya
                               ilişkin gruplar hâlinde çalışması ve akademik bir dil kullanmaları beklenmektedir.
                               Üretken grup çalışmalarında bağımsız öğrenme aşaması öncesi edinilen bilgileri
                               pekiştirme fırsatı sağlanması hedeflenmektedir.










                                                                                                         139
   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144