Page 139 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 139
Tarih
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Atölyeden Fabrikaya
Konu Değişen Dünyada Osmanlı Devleti (1683-1789)
Sanayi Devrimi’nin meydana getirdiği siyasi, sosyal ve ekonomik değişimin neden
Öğrenme Hedefleri
ve sonuçlarını ana hatlarıyla bilme.
• Etkileşimli tahta
• Sanayi Devrimi’nin siyasi, sosyal ve ekonomik neden ve sonuçlarıyla ilgili video
örnekleri
• Sanayi Devrimi’nin siyasi, sosyal ve ekonomik neden ve sonuçlarıyla ilgili soru -
Materyaller cevapları içeren çalışma kâğıdı
• Sanayi Devrimi’nin siyasi, sosyal ve ekonomik neden ve sonuçlarıyla ilgili sunum
hazırlanması için ansiklopedi, gazete, dergi, kitap, makale vb. içerikler
• Sanayi Devrimi’nin siyasi, sosyal ve ekonomik neden ve sonuçlarıyla ilgili yapı-
landırılmış kavram haritası
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte; soru-cevap, sorumluluğun kademeli olarak bırakılması ve akran des-
tekli öğretim yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.
Soru - Cevap: Öğretmen öğrencilerle Sanayi Devrimi’nin siyasi, sosyal ve ekonomik
alanlarda meydana getirdiği değişimin sonuçlarına yönelik soru - cevap etkinliği
yapar.
Sorumluluğun Kademeli Olarak Bırakılması Stratejisi: Strateji çalışmanın öğret-
men merkezli biçimden hem öğretmen hem öğrencinin etkin olduğu aşamaya ve
ardından öğrencinin bağımsız olarak gerçekleştireceği aşamaya geçişi temel alır.
Strateji süreç içerisinde tüm sorumluluğun öğrenci tarafından üstlenmesini gerek-
tirir.
Sürecin dört bileşeni vardır:
Etkinlik Açıklaması Odak Dersleri: Odak dersleri öğretmenin dersin amacını belirlemesi ve amaca iliş-
kin bilgileri aktardığı aşamadır. Ders amacının öğrenme çıktıları göz önünde bulun-
durularak belirlenmesi ve sınıftaki tüm öğrencilerin dil düzeyi göz önüne alınarak
ifade edilmesi beklenmektedir.
Rehberli Öğretim: Öğretmen rehberli öğretim sürecinde öğrencilerin amacı edi-
nimlerini desteklemek ve kolaylaştırmak amacıyla stratejik sorular sormalı, çeşitli
yönlendirmeler ve ipuçları yardımıyla öğrencileri konuya ilişkin düşünmeye sevk et-
melidir.
Üretken Grup Çalışması: Bu aşamada grup çalışmasında öğrencilerin konuya
ilişkin gruplar hâlinde çalışması ve akademik bir dil kullanmaları beklenmektedir.
Üretken grup çalışmalarında bağımsız öğrenme aşaması öncesi edinilen bilgileri
pekiştirme fırsatı sağlanması hedeflenmektedir.
139