Page 138 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 138
Tarih
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF2: Öğretmen destekleme ihtiyacı olan öğrencilere çalışma kâğıdındaki soruları
azaltıp çoğaltabilir, soruları ve yanıtlarını yalın ve sade bir şekilde yazabilir. Ayrı-
ca destekleme ihtiyacı olan öğrenciler için soruları ve cevaplarını farklı öğrencilere
okutarak öğrencilerin dinleyerek takip edebilmelerini sağlayabilir.
SF3: Öğretmen inisiyatif alarak destekleme ihtiyacı olan öğrencilere daha sade,
anlaşılır olan konuyu verebilir ve rahat bir şekilde çalışabileceği bir akranıyla eşleş-
mesini sağlayabilir. Ayrıca destekleme ihtiyacı olan öğrenciler başta olmak üzere
temada geçen Sanayi Devrimi ile ilgili soyut kavramları anlayarak inceleyebilmesi
için ‘kavram haritası’ kullanabilir. Kavram haritasının daha anlaşılır olması için aşa-
ğıdaki sorular tüm öğrencilere yöneltilerek derse aktif katılımları sağlanabilir.
1. Sanayi Devrimi’nin (Endüstri Devrimi) tanımı nedir?
2. Sanayi Devrimi ilk olarak hangi ülkede görülmüştür?
3. Ham madde ve pazar kelimelerinin anlamları nelerdir?
4. Sömürgecilik nedir?
5. Sömürgeci devletler hangileridir?
SF4: Öğretmen desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere sunum hazırlamalarına yönelik
dijital materyaller, tanılayıcı dallanmış ağaç, yapılandırılmış grid, kelime ilişkilen-
dirme testi vb. içerikler sunabilir. Ayrıca kullanılan infografiklerde veya kavram ha-
ritalarında ilgilerini arttıracak ve devam ettirecek görsel ipuçları ve yönlendiriciler
sunulabilir.
SF5: Öğretmen yazı yazma becerisinde desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için kavram
haritasına Sanayi Devrimi’nin nedenleri ve sonuçları ile ilgili cümleler numaralandı-
rarak verebilir. Öğrencilerden bu numaralandırılmış cümleleri siyasi, ekonomik ve
sosyal olarak kategorileştirme yapmaları, numara yazan kısmından ilgili başlığa
çizgi çekerek götürmeleri istenebilir.
ÜF1: Öğretmen öğrencilere sunumlarını; şiir, kompozisyon, öykü, afiş vb. tüm içe-
rikleri tercih etmede ve özgün bir şekilde geliştirmede serbest olduklarını söyleye-
bilir. Sunumlarını oluştururken okuma, yazma, kesme, yapıştırma vb. aşamalarında
Ürün desteğe ihtiyacı olan öğrenciler ikili oldukları çalışma arkadaşlarından destek ala-
bilirler.
ÜF2: Öğretmen öğrencilerden ulaştıkları bilgilerden yola çıkarak Sanayi Devri-
mi’nin meydana getirdiği siyasi, sosyal ve ekonomik değişimin neden ve sonuçlarını
ortaya koyan kavram haritası hazırlamalarını ve yorumlamalarını isteyebilir.
FÖOD1: Öğrencilerin çalışmalarını rahat yapabilmesi için sınıfın fiziki şartları göz
önünde bulundurularak grupların verimli çalışması için düzenlemeler yapılabilir.
Ayrıca fiziki erişimde güçlük çeken öğrenciler için merkezin ortasında boşluk bıra-
kılarak öğrencilerin etkinliğin tüm süreçlerine katılmaları desteklenebilir ve grup
Fiziksel Öğrenme düzenlemelerine uygun hareket alanı açılabilir.
Ortamı Düzenlemeleri
FÖOD2: Öğretmen fiziki erişimde güçlük çeken öğrencilerin hazırladıkları içerikleri
asabilmelerine yönelik akran desteği verebilir, öğrencinin kendisinin asmasına des-
tek olabilir ve diğer asılan içerikleri rahat bir şekilde görebilmeleri için ortam dü-
zenlemesi yapabilir ayrıca hazırlanan içerikleri dijital ortama aktarıp yansıtabilir.
138