Page 133 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 133
Tarih
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Kazanalım Derken…
Osmanlı Devleti’nin 1683-1789 Yılları Arasındaki Siyasî ve Askerî Mücadelelerini
Konu
Sonuçları Açısından Değerlendirebilme
• Osmanlı Devleti’nin 1683-1789 yılları arasındaki siyasi ve askerî mücadeleleri-
nin sonuçlarına ilişkin yargıda bulunur.
Öğrenme Hedefleri • Öğrenciler II. Viyana Kuşatması ile Karlofça Antlaşması, Pasarofça Antlaşma-
sı ve Küçük Kaynarca Antlaşmalarının sonuçlarına bağlı olarak siyasi ve askerî
sonuçların hangisi veya hangilerinin Osmanlı Devleti’ne daha fazla güç kaybet-
tirdiğini tespit eder.
Öğretmenin hazırlamış olduğu tablo şablonları, yazı tipi belirleme tablosu, derece-
Materyaller
lendirme ölçeği, kaynak kitaplar, kâğıt, kalem, etkileşimli tahta
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte tartışmacı yaklaşım, grafik düzenleyici ve akvaryum tekniği yöntem-
leri kullanılmıştır.
Tartışmacı Yaklaşım: Öğretmenin yönetiminde öğrencilerin bir amaca dönük ola-
rak birlikte konuşarak, tartışarak, birbirlerinin görüşlerini dinleyerek ve eleştirerek
en uygun çözümü bulmaları ile doğru bilgiye ulaşmaları sağlanır.
Etkinlik Açıklaması Grafik Düzenleyici: Tablo oluşturma ile öğrencilerin konuyla ilgili topladıkları bilgi-
leri, organize etmelerine, bilgiyi kolayca hatırlamalarına yardımcı olunur.
Akvaryum Tekniği: Bir grubun küçük grup çalışırken onları gözlemlemesini kapsar.
Bu teknikte öğrenciler iç içe iki çember oluştururlar. Ara ara dış çemberdeki öğren-
ciler iç çemberdeki bazı öğrencilerle yer değiştirebilirler. Etkinlik tamamlanana ka-
dar bu çalışma devam ettirilir.
Öğretmen II. Viyana Kuşatması ile Karlofça Antlaşması, Pasarofça Antlaşması
ve Küçük Kaynarca Antlaşması’nın neden ve sonuçlarının özetlemesini etkileşimli
tahtaya yansıtarak yapar (SF1).
Öğretmen iki bölümden oluşan iki etkinlik planlar:
1. ETKİNLİK
1. Aşama Etkinliğe Giriş: Öğretmen, öğrencilere II. Viyana Kuşatması ile Karlofça
Uygulama Süreci Antlaşması, Pasarofça Antlaşması, Küçük Kaynarca Antlaşması’nın sonuçlarının,
siyasi ve askerî açıdan etkileri nelerdir? sorusuna sizlerle oluşturacağım gruplarda
tartışarak cevap arayacağız. Tartışma sonunda grupların ulaştığı bilgilerle
öğrencilere II. Viyana Kuşatması ile Karlofça Antlaşması, Pasarofça Antlaşması,
Küçük Kaynarca Antlaşması’nın sonuçlarının, siyasi ve askerî açıdan etkilerini
tablolaştıracağız. Bu şekilde yapılacak etkinlik hakkında kısa bir bilgilendirme
yapar (SF2, İF1).
133