Page 133 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 133

Tarih

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Kazanalım Derken…
                               Osmanlı  Devleti’nin  1683-1789  Yılları  Arasındaki  Siyasî  ve  Askerî  Mücadelelerini
         Konu
                               Sonuçları Açısından Değerlendirebilme
                                 •  Osmanlı Devleti’nin 1683-1789 yılları arasındaki siyasi ve askerî mücadeleleri-
                                   nin sonuçlarına ilişkin yargıda bulunur.

         Öğrenme Hedefleri       •  Öğrenciler II. Viyana Kuşatması ile Karlofça Antlaşması, Pasarofça Antlaşma-
                                   sı ve Küçük Kaynarca Antlaşmalarının sonuçlarına bağlı olarak siyasi ve askerî
                                   sonuçların hangisi veya hangilerinin Osmanlı Devleti’ne daha fazla güç kaybet-
                                   tirdiğini tespit eder.

                               Öğretmenin hazırlamış olduğu tablo şablonları, yazı tipi belirleme tablosu, derece-
         Materyaller
                               lendirme ölçeği, kaynak kitaplar, kâğıt, kalem, etkileşimli tahta
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte tartışmacı yaklaşım, grafik düzenleyici ve akvaryum tekniği yöntem-
                               leri kullanılmıştır.
                               Tartışmacı Yaklaşım: Öğretmenin yönetiminde öğrencilerin bir amaca dönük ola-
                               rak birlikte konuşarak, tartışarak, birbirlerinin görüşlerini dinleyerek ve eleştirerek
                               en uygun çözümü bulmaları ile doğru bilgiye ulaşmaları sağlanır.
         Etkinlik Açıklaması   Grafik Düzenleyici: Tablo oluşturma ile öğrencilerin konuyla ilgili topladıkları bilgi-
                               leri, organize etmelerine, bilgiyi kolayca hatırlamalarına yardımcı olunur.
                               Akvaryum Tekniği: Bir grubun küçük grup çalışırken onları gözlemlemesini kapsar.
                               Bu teknikte öğrenciler iç içe iki çember oluştururlar. Ara ara dış çemberdeki öğren-
                               ciler iç çemberdeki bazı öğrencilerle yer değiştirebilirler. Etkinlik tamamlanana ka-
                               dar bu çalışma devam ettirilir.

                               Öğretmen  II.  Viyana  Kuşatması  ile  Karlofça  Antlaşması,  Pasarofça  Antlaşması
                               ve Küçük Kaynarca Antlaşması’nın neden ve sonuçlarının özetlemesini etkileşimli
                               tahtaya yansıtarak yapar (SF1).
                               Öğretmen iki bölümden oluşan iki etkinlik planlar:

                               1. ETKİNLİK
                               1. Aşama Etkinliğe Giriş: Öğretmen, öğrencilere II. Viyana Kuşatması ile Karlofça
         Uygulama Süreci       Antlaşması,  Pasarofça  Antlaşması,  Küçük  Kaynarca  Antlaşması’nın  sonuçlarının,
                               siyasi ve askerî açıdan etkileri nelerdir? sorusuna sizlerle oluşturacağım gruplarda
                               tartışarak  cevap  arayacağız.  Tartışma  sonunda  grupların  ulaştığı  bilgilerle
                               öğrencilere  II.  Viyana  Kuşatması  ile  Karlofça  Antlaşması,  Pasarofça  Antlaşması,
                               Küçük  Kaynarca  Antlaşması’nın  sonuçlarının,  siyasi  ve  askerî  açıdan  etkilerini
                               tablolaştıracağız.    Bu  şekilde  yapılacak  etkinlik  hakkında  kısa  bir  bilgilendirme
                               yapar (SF2, İF1).













                                                                                                         133
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138