Page 132 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 132

Tarih

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               SF7: Dış çemberdeki öğrencilerin iç çemberde yapacağı çalışmaya hazır oldukla-
                               rı görüldüğünde, dış çemberdeki öğrencinin hangi çalışmaya (köşe yazısı, hikâye,
                               kompozisyon) ilgisi varsa öğrenci değişimleri yapılabilir.

                               SF8: Öğretmen öğrencilerin etkinlik seçimlerine göre, seviyelerini göz önünde tu-
                               tarak öğrencilerin birbirlerini destekleyebilecek şekilde çalışma gruplarını oluştu-
                               rabilir.
                               SF9: Değerlendirmede kullanılan derecelendirme ölçeği ya da görüş bildirmede
                               desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerden bu dönütler sözel olarak alınabilir.
                               ÜF1: Fiziki olarak tablo oluşturmakta güçlük çeken öğrenciler için tablo dijital hâl-
                               de oluşturabilir veya öğrenciye gerekli yardım yapılarak tabloyu oluşturması sağ-
         Ürün                  lanabilir.

                               ÜF2: Öğretmen tarafından öğrencilere soru kartları hazırlanabilir.
                               ÜF3: Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre yazı tipleri çeşitlendirilebilir.
                               FÖOD1: Öğrencilerin rahatlıkla hareket edebileceği şekilde öğrencilerin grup ça-
                               lışması alanları belirlenebilir. Oturma alanları ışık yoğunluğuna göre öğrencilerin
                               görme yeteneklerini en iyi şekilde kullanmalarına imkân tanıyacak şekilde oluştu-

         Fiziksel Öğrenme      rulabilir.
         Ortamı Düzenlemeleri  FÖOD2: Etkinlik sırasında iç-dış çemberden öğrencilerin yer değişikliği yapabile-
                               cekleri şekilde oturma düzeni oluşturulabilir.
                               FÖOD3: Sesten rahatsız olabilecek ya da dikkati dağılabilecek öğrenciler için gü-
                               rültü düzeyi düşük tutularak önlem alınabilir.










































    132
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137