Page 132 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 132
Tarih
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF7: Dış çemberdeki öğrencilerin iç çemberde yapacağı çalışmaya hazır oldukla-
rı görüldüğünde, dış çemberdeki öğrencinin hangi çalışmaya (köşe yazısı, hikâye,
kompozisyon) ilgisi varsa öğrenci değişimleri yapılabilir.
SF8: Öğretmen öğrencilerin etkinlik seçimlerine göre, seviyelerini göz önünde tu-
tarak öğrencilerin birbirlerini destekleyebilecek şekilde çalışma gruplarını oluştu-
rabilir.
SF9: Değerlendirmede kullanılan derecelendirme ölçeği ya da görüş bildirmede
desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerden bu dönütler sözel olarak alınabilir.
ÜF1: Fiziki olarak tablo oluşturmakta güçlük çeken öğrenciler için tablo dijital hâl-
de oluşturabilir veya öğrenciye gerekli yardım yapılarak tabloyu oluşturması sağ-
Ürün lanabilir.
ÜF2: Öğretmen tarafından öğrencilere soru kartları hazırlanabilir.
ÜF3: Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre yazı tipleri çeşitlendirilebilir.
FÖOD1: Öğrencilerin rahatlıkla hareket edebileceği şekilde öğrencilerin grup ça-
lışması alanları belirlenebilir. Oturma alanları ışık yoğunluğuna göre öğrencilerin
görme yeteneklerini en iyi şekilde kullanmalarına imkân tanıyacak şekilde oluştu-
Fiziksel Öğrenme rulabilir.
Ortamı Düzenlemeleri FÖOD2: Etkinlik sırasında iç-dış çemberden öğrencilerin yer değişikliği yapabile-
cekleri şekilde oturma düzeni oluşturulabilir.
FÖOD3: Sesten rahatsız olabilecek ya da dikkati dağılabilecek öğrenciler için gü-
rültü düzeyi düşük tutularak önlem alınabilir.
132