Page 134 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 134

Tarih

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               2. Aşama Hazırlık: Öğretmen öğrencileri 4 gruba ayırır (SF3). Gruplara çalışma
                               alanları oluşturulur (FÖOD1).
                               1. Grup: II. Viyana Kuşatması
                               2. Grup: Karlofça Antlaşması

                               3.Grup: Pasarofça Antlaşması
                               4.Grup: Küçük Kaynarca Antlaşması
                               Gruplara  bu  şekilde  görev  dağılımı  yapılır.  Gruplara  verilen  konulara  göre
                               öğretmenin  hazırlamış  olduğu  tablo  şablonları  verilir.  Her  bir  grup  II.  Viyana
                               Kuşatması,  Karlofça  Antlaşması,  Pasarofça  Antlaşması  ile  Küçük  Kaynarca
                               Antlaşması’nın sonuçlarının, siyasi ve askerî açıdan etkileri ile ilgili kaynaklar verilir
                               (İF2).
                               3.  Aşama  Tartışmanın  Yönetimi:  Öğretmen  tartışma  sırasında  gruptaki
                               öğrencilerin sırasıyla düşüncelerini ifade etmek için söz hakkı almalarını, söz hakkı
                               alan öğrencinin dinlenerek II. Viyana Kuşatması ile Karlofça Antlaşması, Pasarofça
                               Antlaşması, Küçük Kaynarca Antlaşması’nın sonuçlarının, siyasi ve askerî açıdan
                               etkilerini belirlemelerini ister (SF4).
                               4.  Aşama  Farklı  Görüşlerin  İfade  Edilmesi:  Öğrenciler  tartışmaya  başlarlar.
                               Öğretmen grupları gezerek öğrencileri fikirlerini savunurken kanıt sunmaya teşvik
                               eder. Öğrenciler fikirlerini söyleme konusunda teşvik edilebilir (SF5).

                               5. Aşama Eleştirel Düşünme ve Analiz: Öğrenciler birbirlerine sundukları fikirleri
                               objektif  olarak  değerlendirerek;  II.  Viyana  Kuşatması  ile  Karlofça  Antlaşması,
                               Pasarofça  Antlaşması,  Küçük  Kaynarca  Antlaşması’nın  sonuçlarının,  siyasi  ve
                               askerî açıdan etkileri ile ilgili mantıklı sonuçlara ulaşıp bu bilgiyi öğretmenin vermiş
                               olduğu tablo şablonunda uygun alanlara yazarlar (ÜF1).
                               6.  Aşama  Geri  Bildirim  ve  Değerlendirme:  Öğretmen,  tartışmanın  sonucunda
                               öğrencilerin  ortaya  koyduğu  tabloları  değerlendirir.  Öğrenciler  grup  çalışması
                               konularına göre oluşturdukları tablonun sunumunu yapar (SF6).
                               2. ETKİNLİK
                               Öğrencilere  1.  bölümde  hazırlamış  oldukları  tablolar  verilir  (İF3).  Öğretmen
                               öğrencilerin  hazırladıkları  tablolardaki  ulaştıkları  bilgilerden  yola  çıkarak  bu
                               gelişmelerin  siyasi  ve  askerî  etkilerinin  Osmanlı  Devleti’ne  hangi  ölçüde  güç
                               kaybettirdiğini sınıfa sorular sorarak öğrencilerin bir değerlendirme yapmalarını
                               sağlar (ÜF2). Bu konuşmanın ardından öğretmen oluşturulan tablo ile ilgili köşe
                               yazısı, hikâye, kompozisyon vb. yazı türlerinden birini seçerek bir etkinlik yapmaları
                               istenir (ÜF3).

                                Ürün Adı                 Evet/Hayır
                                Köşe yazısı
                                Hikâye
                                Kompozisyon
                                Tercih ettiğiniz yazı türü







    134
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139