Page 134 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 134
Tarih
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
2. Aşama Hazırlık: Öğretmen öğrencileri 4 gruba ayırır (SF3). Gruplara çalışma
alanları oluşturulur (FÖOD1).
1. Grup: II. Viyana Kuşatması
2. Grup: Karlofça Antlaşması
3.Grup: Pasarofça Antlaşması
4.Grup: Küçük Kaynarca Antlaşması
Gruplara bu şekilde görev dağılımı yapılır. Gruplara verilen konulara göre
öğretmenin hazırlamış olduğu tablo şablonları verilir. Her bir grup II. Viyana
Kuşatması, Karlofça Antlaşması, Pasarofça Antlaşması ile Küçük Kaynarca
Antlaşması’nın sonuçlarının, siyasi ve askerî açıdan etkileri ile ilgili kaynaklar verilir
(İF2).
3. Aşama Tartışmanın Yönetimi: Öğretmen tartışma sırasında gruptaki
öğrencilerin sırasıyla düşüncelerini ifade etmek için söz hakkı almalarını, söz hakkı
alan öğrencinin dinlenerek II. Viyana Kuşatması ile Karlofça Antlaşması, Pasarofça
Antlaşması, Küçük Kaynarca Antlaşması’nın sonuçlarının, siyasi ve askerî açıdan
etkilerini belirlemelerini ister (SF4).
4. Aşama Farklı Görüşlerin İfade Edilmesi: Öğrenciler tartışmaya başlarlar.
Öğretmen grupları gezerek öğrencileri fikirlerini savunurken kanıt sunmaya teşvik
eder. Öğrenciler fikirlerini söyleme konusunda teşvik edilebilir (SF5).
5. Aşama Eleştirel Düşünme ve Analiz: Öğrenciler birbirlerine sundukları fikirleri
objektif olarak değerlendirerek; II. Viyana Kuşatması ile Karlofça Antlaşması,
Pasarofça Antlaşması, Küçük Kaynarca Antlaşması’nın sonuçlarının, siyasi ve
askerî açıdan etkileri ile ilgili mantıklı sonuçlara ulaşıp bu bilgiyi öğretmenin vermiş
olduğu tablo şablonunda uygun alanlara yazarlar (ÜF1).
6. Aşama Geri Bildirim ve Değerlendirme: Öğretmen, tartışmanın sonucunda
öğrencilerin ortaya koyduğu tabloları değerlendirir. Öğrenciler grup çalışması
konularına göre oluşturdukları tablonun sunumunu yapar (SF6).
2. ETKİNLİK
Öğrencilere 1. bölümde hazırlamış oldukları tablolar verilir (İF3). Öğretmen
öğrencilerin hazırladıkları tablolardaki ulaştıkları bilgilerden yola çıkarak bu
gelişmelerin siyasi ve askerî etkilerinin Osmanlı Devleti’ne hangi ölçüde güç
kaybettirdiğini sınıfa sorular sorarak öğrencilerin bir değerlendirme yapmalarını
sağlar (ÜF2). Bu konuşmanın ardından öğretmen oluşturulan tablo ile ilgili köşe
yazısı, hikâye, kompozisyon vb. yazı türlerinden birini seçerek bir etkinlik yapmaları
istenir (ÜF3).
Ürün Adı Evet/Hayır
Köşe yazısı
Hikâye
Kompozisyon
Tercih ettiğiniz yazı türü
134