Page 143 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 143
Tarih
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 21
TEMA: DÖNÜŞÜM SÜRECİNDE OSMANLI (1789-1908)
Etkinliğe TAR.11.2.1. Fransız İhtilali’nin devlet ve toplum hayatında meydana getirdiği deği-
Dönüştürülecek şimi neden ve sonuçlarıyla yorumlayabilme.
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış b) Fransız İhtilali’nin devlet ve toplum hayatında meydana getirdiği değişimin et-
Bilgi Birimleri kilerinin niteliğini sorgular.
• Öğrencilerin Fransız İhtilali’yle ortaya çıkan kavramlar hakkında ön bilgilere
Ön Koşul Beceriler/ sahip oldukları kabul edilmektedir. edilmektedir.
Temel Kabuller • Fransız İhtilali’nin devlet ve toplum hayatında meydana getirdiği değişime
neden olan unsurları inceler.
Tema Bazlı Öğrenci Bilgileri organize etme, analiz yapma, aktif katılım sağlama, zaman yönetimi
İhtiyaçları
Farklılaştırma Alanları
İF1: Görseldeki uyaran sayısına dikkat edilebilir. Görselin farklı noktalarına büyüt-
me yaparak dikkat çekilebilir. Görsel betimlenebilir. Görselin içeriğine uygun mü-
zikler, şiirler vb. kullanılabilir. Görselle ilgili yorum yapmakta güçlük çeken öğrenci-
ler için görseldeki ayrıntılarla ilgili kapalı uçlu sorular sorulabilir. Sözel olarak ifade
etmeyi tercih etmeyen öğrenciler yazılı olarak duygu ve düşüncelerini paylaşabilir.
İçerik İF2: Konu anlatımı yapılırken videolara altyazı eklenebilir. “Karanlık Miras” bel-
geseli izletilebilir. Konu anlatımı sonrasında özet bilgiler öğrencilere bilgi kartları
şeklinde verilebilir. Hafızada tutmayı kolaylaştırmak için bilgi kartlarında renkli
kalemler, görseller, çıkartmalar, emojiler, karikatürler, tablolar, sayısal veriler vb.
kullanılabilir. Bilgisayar veya tablet kullanırken ihtiyaç hâlinde ekran okuyucu ya-
zılımlar sağlanabilir.
SF1: Not almada güçlük çeken öğrencilerin ses kaydı almaları sağlanabilir. Dijital
araçlar kullanmasına izin verilebilir. Gerekirse büyük kalemler veya tutma kolaylığı
sağlayan araçlar sağlanabilir.
SF2: İkili gruplar oluşturulurken kişisel-sosyal beceriler açısından desteklenmeye
ihtiyaç duyan öğrenciler çalışma motivasyonu sağlayan, yargılamayan ve iletişim
becerisi yüksek olan akranlarıyla aynı grupta yer alabilir. Ayrıca bir süre sadece
grupların çalışmalarını izlemeleri sağlanıp daha sonra görev alabilirler.
Süreç
SF3: Aynı grupta olup aynı küpün yüzeyindeki görevi yapan öğrenciler görevlerini
ikili gruplarında tamamladıktan sonra bir araya gelerek karşılaştırabilir ve birbir-
lerinin çalışmalarına destek olabilir. Ayrıca kitap, makaleler, web sayfası vb. kay-
naklardan yararlanabilirler. Buna ek olarak gruplar görevlerini tamamladıklarında
kendilerine ait küpleri tekrar atarak daha önce cevaplamadıkları soruları cevapla-
yabilirler. İsterlerse diğer renkteki küplerden de görev alabilirler.
143