Page 143 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 143

Tarih

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 21


        TEMA: DÖNÜŞÜM SÜRECİNDE OSMANLI (1789-1908)
         Etkinliğe             TAR.11.2.1. Fransız İhtilali’nin devlet ve toplum hayatında meydana getirdiği deği-
         Dönüştürülecek        şimi neden ve sonuçlarıyla yorumlayabilme.
         Öğrenme Çıktıları
         Basamaklandırılmış     b)  Fransız İhtilali’nin devlet ve toplum hayatında meydana getirdiği değişimin et-
         Bilgi Birimleri           kilerinin niteliğini sorgular.
                                 •  Öğrencilerin  Fransız  İhtilali’yle  ortaya  çıkan  kavramlar  hakkında  ön  bilgilere
         Ön Koşul Beceriler/       sahip oldukları kabul edilmektedir. edilmektedir.
         Temel Kabuller          •  Fransız  İhtilali’nin  devlet  ve  toplum  hayatında  meydana  getirdiği  değişime
                                   neden olan unsurları inceler.

         Tema Bazlı Öğrenci    Bilgileri organize etme, analiz yapma, aktif katılım sağlama, zaman yönetimi
         İhtiyaçları

         Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Görseldeki uyaran sayısına dikkat edilebilir. Görselin farklı noktalarına büyüt-
                               me yaparak dikkat çekilebilir. Görsel betimlenebilir. Görselin içeriğine uygun mü-
                               zikler, şiirler vb. kullanılabilir. Görselle ilgili yorum yapmakta güçlük çeken öğrenci-
                               ler için görseldeki ayrıntılarla ilgili kapalı uçlu sorular sorulabilir. Sözel olarak ifade
                               etmeyi tercih etmeyen öğrenciler yazılı olarak duygu ve düşüncelerini paylaşabilir.
         İçerik                İF2:  Konu  anlatımı  yapılırken  videolara  altyazı  eklenebilir.  “Karanlık  Miras”  bel-
                               geseli izletilebilir. Konu anlatımı sonrasında özet bilgiler öğrencilere bilgi kartları
                               şeklinde  verilebilir.  Hafızada  tutmayı  kolaylaştırmak  için  bilgi  kartlarında  renkli
                               kalemler, görseller, çıkartmalar, emojiler, karikatürler, tablolar, sayısal veriler vb.
                               kullanılabilir. Bilgisayar veya tablet kullanırken ihtiyaç hâlinde ekran okuyucu ya-
                               zılımlar sağlanabilir.
                               SF1: Not almada güçlük çeken öğrencilerin ses kaydı almaları sağlanabilir. Dijital
                               araçlar kullanmasına izin verilebilir. Gerekirse büyük kalemler veya tutma kolaylığı
                               sağlayan araçlar sağlanabilir.

                               SF2:  İkili  gruplar  oluşturulurken  kişisel-sosyal  beceriler  açısından  desteklenmeye
                               ihtiyaç duyan öğrenciler çalışma motivasyonu sağlayan, yargılamayan ve iletişim
                               becerisi yüksek olan akranlarıyla aynı grupta yer alabilir. Ayrıca bir süre sadece
                               grupların çalışmalarını izlemeleri sağlanıp daha sonra görev alabilirler.
         Süreç
                               SF3: Aynı grupta olup aynı küpün yüzeyindeki görevi yapan öğrenciler görevlerini
                               ikili gruplarında tamamladıktan sonra bir araya gelerek karşılaştırabilir ve birbir-
                               lerinin çalışmalarına destek olabilir. Ayrıca kitap, makaleler, web sayfası vb. kay-
                               naklardan yararlanabilirler. Buna ek olarak gruplar görevlerini tamamladıklarında
                               kendilerine ait küpleri tekrar atarak daha önce cevaplamadıkları soruları cevapla-
                               yabilirler. İsterlerse diğer renkteki küplerden de görev alabilirler.










                                                                                                         143
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148