Page 148 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 148
Tarih
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 22
TEMA: DÖNÜŞÜM SÜRECİNDE OSMANLI (1789-1908)
Etkinliğe TAR.11.2.2. 1789-1908 yılları arasında meydana gelen siyasi, askerî ve idari geliş-
Dönüştürülecek melerin Osmanlı Devleti’nin yönetim ve toplum yapısına etkilerini sorgulayabilme
Öğrenme Çıktıları
a) 1789-1908 yılları arasında meydana gelen siyasi, askerî ve idari gelişmelerin
Basamaklandırılmış Osmanlı Devleti’nin yönetim ve toplum yapısına etkileri hakkında merak ettiği
Bilgi Birimleri konuları belirler.
b) İlgili konular hakkında sorular sorar (5N1K).
Ön Koşul Beceriler/ Osmanlı Devleti’nde ıslahat hareketleri sonucu ortaya çıkan kurumlardan hareketle
Temel Kabuller toplumsal ve ekonomik değişim hakkında çıkarımlarda bulunur.
1789-1908 yılları arasında meydana gelen gelişmelerden birini Osmanlı Devleti’nin
Tema Bazlı Öğrenci yönetim ve toplum yapısına etkilerini kaynaklardan yararlanarak inceleyip bu et-
İhtiyaçları kilerin neler olduğunu kavramakta ve bilgilerle tablo oluşturmakta zorluk yaşaya-
bilirler.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen; öğrencilerin öğrenme stillerine göre tarih kitabı, tarih şeridi gibi çe-
şitli dokümanlar kullanabilir.
İF2: Oyunun kuralları ve yönergeleri tahtaya yazılabilir, öğrencilere yazılı olarak
verilebilir.
İF3: Öğretmen; oyun sırasında söylemiş olduğu siyasi, askeri ve idari gelişmenin
özelliğini yazılı olarak verebilir ya da tahtaya yansıtabilir.
İF4: Öğretmenin ders öncesinde hazırlamış olduğu menü öğrencilere verilebilir.
İçerik Menü öğrencilerle okunarak öğrenme menüsünün aşamaları öğrencilere anlatıla-
bilir.
İF5: Öğrencilerin öğrenme stillerine göre video, ders kitabı, dergi gibi görsel-işitsel
kaynaklar verilebilir.
İF6: Öğretmen, öğrencilere tablo çalışmasını nasıl yapacaklarını görmeleri açısın-
dan yakın bir konu üzerinden tablo oluşturarak örneklendirme yapabilir. Öğret-
men, tabloyu etkileşimli tahtadan uzaktan takip etmekte güçlük çeken öğrenciler
için tabloyu büyütebilir veya tablo renklerini daha net görülecek renklerden seçe-
bilir.
SF1: Öğrenci, öğretmenin özelliklerini söylediği siyasi, askeri ve idari gelişmenin
adını bulmakta güçlük yaşadığında akran desteği sağlanabilir.
SF2: Öğrencilere oyun kartları oluşturulabilir. Oyun kartlarına 1789-1908 yılları
arasında meydana gelen siyasi, askeri ve idari gelişmeleri özellikleri yazılarak oyun
Süreç kartları ile oynatılabilir.
SF3: Gruplar oluşturulurken gruplar öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyine göre
heterojen şekilde oluşturulabilir.
SF4: Değerlendirmede kullanılan derecelendirme ölçeğine görüş bildirmede des-
teğe ihtiyaç eden öğrencilerden bu dönütler sözel olarak alınabilir.
148