Page 148 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 148

Tarih

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 22


        TEMA: DÖNÜŞÜM SÜRECİNDE OSMANLI (1789-1908)
         Etkinliğe             TAR.11.2.2. 1789-1908 yılları arasında meydana gelen siyasi, askerî ve idari geliş-
         Dönüştürülecek        melerin Osmanlı Devleti’nin yönetim ve toplum yapısına etkilerini sorgulayabilme
         Öğrenme Çıktıları
                                a)  1789-1908 yılları arasında meydana gelen siyasi, askerî ve idari gelişmelerin
         Basamaklandırılmış        Osmanlı Devleti’nin yönetim ve toplum yapısına etkileri hakkında merak ettiği
         Bilgi Birimleri           konuları belirler.
                                b)  İlgili konular hakkında sorular sorar (5N1K).
         Ön Koşul Beceriler/   Osmanlı Devleti’nde ıslahat hareketleri sonucu ortaya çıkan kurumlardan hareketle
         Temel Kabuller        toplumsal ve ekonomik değişim hakkında çıkarımlarda bulunur.

                               1789-1908 yılları arasında meydana gelen gelişmelerden birini Osmanlı Devleti’nin
         Tema Bazlı Öğrenci    yönetim ve toplum yapısına etkilerini kaynaklardan yararlanarak inceleyip bu et-
         İhtiyaçları           kilerin neler olduğunu kavramakta ve bilgilerle tablo oluşturmakta zorluk yaşaya-
                               bilirler.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen; öğrencilerin öğrenme stillerine göre tarih kitabı, tarih şeridi gibi çe-
                               şitli dokümanlar kullanabilir.
                               İF2: Oyunun  kuralları  ve  yönergeleri  tahtaya  yazılabilir,  öğrencilere  yazılı  olarak
                               verilebilir.
                               İF3:  Öğretmen;  oyun  sırasında  söylemiş  olduğu  siyasi,  askeri  ve  idari  gelişmenin
                               özelliğini yazılı olarak verebilir ya da tahtaya yansıtabilir.
                               İF4:  Öğretmenin  ders  öncesinde  hazırlamış  olduğu  menü  öğrencilere  verilebilir.
         İçerik                Menü öğrencilerle okunarak öğrenme menüsünün aşamaları öğrencilere anlatıla-
                               bilir.
                               İF5: Öğrencilerin öğrenme stillerine göre video, ders kitabı, dergi gibi görsel-işitsel
                               kaynaklar verilebilir.
                               İF6: Öğretmen, öğrencilere tablo çalışmasını nasıl yapacaklarını görmeleri açısın-
                               dan  yakın  bir  konu  üzerinden  tablo  oluşturarak  örneklendirme  yapabilir.  Öğret-
                               men, tabloyu etkileşimli tahtadan uzaktan takip etmekte güçlük çeken öğrenciler
                               için tabloyu büyütebilir veya tablo renklerini daha net görülecek renklerden seçe-
                               bilir.
                               SF1:  Öğrenci,  öğretmenin  özelliklerini  söylediği  siyasi,  askeri  ve  idari  gelişmenin
                               adını bulmakta güçlük yaşadığında akran desteği sağlanabilir.
                               SF2:  Öğrencilere  oyun  kartları  oluşturulabilir.  Oyun  kartlarına  1789-1908  yılları
                               arasında meydana gelen siyasi, askeri ve idari gelişmeleri özellikleri yazılarak oyun
         Süreç                 kartları ile oynatılabilir.
                               SF3: Gruplar  oluşturulurken  gruplar  öğrencilerin  hazır  bulunuşluk  düzeyine  göre
                               heterojen şekilde oluşturulabilir.

                               SF4: Değerlendirmede kullanılan derecelendirme ölçeğine görüş bildirmede des-
                               teğe ihtiyaç eden öğrencilerden bu dönütler sözel olarak alınabilir.


    148
   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153