Page 145 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 145

Tarih

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Milliyetçilik Yükseliyor
         Konu                  Fransız İhtilali
                               TAR.11.2.1.  Fransız  İhtilali’nin  devlet  ve  toplum  hayatında  meydana  getirdiği
         Öğrenme Hedefleri
                               değişimi neden ve sonuçlarıyla yorumlayabilme
                               3  adet  küp  şablonu,  doküman  çıktıları  (küp  yüzeyleri  için  görevler),  makas,
         Materyaller
                               yapıştırıcı.
         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte küpleme ve doğrudan anlatım tekniklerinden yararlanılmıştır.
                               Küpleme Tekniği: Bu teknikle öğrencilerin derste aktif olmasına, çok yönlü öğren-
                               me yolları nedeniyle konuyu derinlemesine öğrenmesine, eleştirel düşünme beceri-
         Etkinlik Açıklaması
                               leri ile öz yeterlilik ve öz güven becerilerinin gelişimine katkı sağlanır.
                               Doğrudan Anlatım: Bu teknikle konular öğrencilerin bilgiye net, anlaşılır, kapsayıcı
                               şekilde ve hızlıca ulaşmaları sağlanır.
                               Birinci Aşama
                               Öğretmen derse girişte aşağıdaki bağlantıdan sadece Fransız İhtilali’ni temsil eden
                               görselleri açar.
                               http://meb.ai/iOsHvM

                               Öğrencilere  "Görsellerde  dikkatinizi  çeken  neler  var?",  "Burada  hangi  olay  tasvir
                               edilmiş olabilir?" sorularını sorar. Öğrencilerin cevaplarını aldıktan sonra görselin
                               Fransız İhtilali’ni temsil ettiğini söyleyerek görseldeki unsurların ihtilalle bağlantıla-
                               rına dikkat çeker (İF1).
                               http://meb.ai/UvxOc1T
                               http://meb.ai/LkcH0G
                               Verilen linkleri incelemeleri sağlanır. Ardından, yukarıdaki bağlantılarda yer alan

         Uygulama Süreci       videoları açar. Videoları zaman zaman durdurarak Fransız İhtilali'nin başlamasına
                               ve yayılmasına sebep olan etkenler, ihtilalin sonuçları, çıkan isyanlar (Sırp İsyanı,
                               Yunan İsyanı), imparatorluklara etkisi (Avusturya Macaristan İmparatorluğu, Rus-
                               ya, Osmanlı Devleti) vb. başlıklarına değinerek doğrudan anlatımla konuyu aktarır
                               (İF2). Öğrencilerin anlatım esnasında not tutmasını istenir(SF1).
                               İkinci Aşama
                               Bu etkinlikte küpleme tekniği kullanılırken bir küpte 6 farklı bakış açısında (tanı-
                               lama,  karşılaştırma,  ilişkilendirme,  analiz  etme,  uygulama,  tartışma)  görevler
                               yazmak yerine tanılama ve karşılaştırma görevleri bir küpte (sarı), ilişkilendirme
                               ve analiz etme görevleri farklı bir küpte (pembe), uygulama ve tartışma görevleri
                               farklı bir küpte (yeşil) yer alacak şekilde hazırlanacaktır.
                               Öğretmen bir küpün 6 yüzeyine hazırladığı görevlerin yazılı olduğu kâğıtları yapış-
                               tırarak etkinlikte kullanacağı küpleri oluşturur.








                                                                                                         145
   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150