Page 145 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 145
Tarih
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Milliyetçilik Yükseliyor
Konu Fransız İhtilali
TAR.11.2.1. Fransız İhtilali’nin devlet ve toplum hayatında meydana getirdiği
Öğrenme Hedefleri
değişimi neden ve sonuçlarıyla yorumlayabilme
3 adet küp şablonu, doküman çıktıları (küp yüzeyleri için görevler), makas,
Materyaller
yapıştırıcı.
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte küpleme ve doğrudan anlatım tekniklerinden yararlanılmıştır.
Küpleme Tekniği: Bu teknikle öğrencilerin derste aktif olmasına, çok yönlü öğren-
me yolları nedeniyle konuyu derinlemesine öğrenmesine, eleştirel düşünme beceri-
Etkinlik Açıklaması
leri ile öz yeterlilik ve öz güven becerilerinin gelişimine katkı sağlanır.
Doğrudan Anlatım: Bu teknikle konular öğrencilerin bilgiye net, anlaşılır, kapsayıcı
şekilde ve hızlıca ulaşmaları sağlanır.
Birinci Aşama
Öğretmen derse girişte aşağıdaki bağlantıdan sadece Fransız İhtilali’ni temsil eden
görselleri açar.
http://meb.ai/iOsHvM
Öğrencilere "Görsellerde dikkatinizi çeken neler var?", "Burada hangi olay tasvir
edilmiş olabilir?" sorularını sorar. Öğrencilerin cevaplarını aldıktan sonra görselin
Fransız İhtilali’ni temsil ettiğini söyleyerek görseldeki unsurların ihtilalle bağlantıla-
rına dikkat çeker (İF1).
http://meb.ai/UvxOc1T
http://meb.ai/LkcH0G
Verilen linkleri incelemeleri sağlanır. Ardından, yukarıdaki bağlantılarda yer alan
Uygulama Süreci videoları açar. Videoları zaman zaman durdurarak Fransız İhtilali'nin başlamasına
ve yayılmasına sebep olan etkenler, ihtilalin sonuçları, çıkan isyanlar (Sırp İsyanı,
Yunan İsyanı), imparatorluklara etkisi (Avusturya Macaristan İmparatorluğu, Rus-
ya, Osmanlı Devleti) vb. başlıklarına değinerek doğrudan anlatımla konuyu aktarır
(İF2). Öğrencilerin anlatım esnasında not tutmasını istenir(SF1).
İkinci Aşama
Bu etkinlikte küpleme tekniği kullanılırken bir küpte 6 farklı bakış açısında (tanı-
lama, karşılaştırma, ilişkilendirme, analiz etme, uygulama, tartışma) görevler
yazmak yerine tanılama ve karşılaştırma görevleri bir küpte (sarı), ilişkilendirme
ve analiz etme görevleri farklı bir küpte (pembe), uygulama ve tartışma görevleri
farklı bir küpte (yeşil) yer alacak şekilde hazırlanacaktır.
Öğretmen bir küpün 6 yüzeyine hazırladığı görevlerin yazılı olduğu kâğıtları yapış-
tırarak etkinlikte kullanacağı küpleri oluşturur.
145