Page 147 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 147
Tarih
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
6. Fransız İhtilali’nin sanata, edebiyata ve modaya etkilerini araştırarak ve röpor-
taj metinleri oluşturun.
Uygulama süreci:
Öğretmen; “Sevgili öğrenciler, bu derste Fransız İhtilali'ni farklı açılardan incelemek
için eğlenceli ve interaktif bir etkinlik yapacağız. Bu etkinliğin amacı, konuyu daha
iyi anlamanız ve çeşitli yönleriyle değerlendirebilmenizdir. Etkinlik süresince ve so-
nunda sorularınızı sorabilir, yorumlarınızı yapabilirsiniz. Amacımız, hep birlikte öğ-
renmek ve konuyu daha iyi anlamak” der.
Ardından; öğretmen ilgi ve yeteneklerine göre kendi içinde homojen 3 grup oluş-
turur. Her grubu kendi içerisinde iki kişilik çalışma gruplarına böler (SF2). Sınıfı ikili
grupların yan yana ve her grup üyelerinin kendi içinde arka arkaya oturacağı şekil-
de düzenler (FÖOD1).
Sınıf düzeni oluşturulduktan sonra öğretmen, hazırladığı küpleri göstererek "Bura-
da 3 farklı renkte küp var, her gruba bu küplerden birini vereceğim. Öncelikle ilk
sıradaki ikili çalışma grupları küpü atacaklar ve hangi yüzeyi gelirse oradaki görevi
not alacaklar. Daha sonra küpü arka sıraya verecekler ve onlar da küpü atarak üst
yüzeyine gelen görevi not edecekler. 3 grupta ardışık oturan ikili gruplar görevleri-
ni alana kadar bu süreç devam edecek. Süreç tamamlandığında tüm ikili gruplar
aynı anda çalışmalarına başlayacak." diyerek süreci anlatır. Ayrıca öğrencilere gö-
rev paylaşımına dikkat etmelerini, zamanı verimli kullanmalarını, iş birliği içerisinde
iyi iletişim kurarak çalışmalarını yapmaları gerektiğini belirtir. Ardından çalışma-
yı başlatır. Bu sırada öğretmen grupları gezerek tekniğin doğru uygulanmasında
yönlendirici olur. Öğrencileri motive eder ve varsa sorularını yanıtlar. Tüm çalışma-
lar bittiğinde oluşturulan ürünler sınıf panosunda sergilenir (ÜF1, SF3).
Öğrencilerin küpleme etkinliği sürecinde ikili gruplarla oluşturdukları çalışmalar
üzerinden, derecelendirme ölçeği ile değerlendirme yapılır.
Örnek derecelendirme ölçeği:
Adı-Soyadı
Değerlendirme Kriterler 4 3 2 1
Görevi tamamlama düzeyi
Materyal kullanımı ve yaratıcılık
İş birliği ve iletişim
Zaman yönetimi
• Görsel ve işitsel materyallerle dersleri zenginleştirin.
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
nekleri sunun.
Kullanılan Evrensel • Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunun.
Tasarım Ögeleri • Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturun ve her öğrencinin bireysel ihtiyaç-
larına uygun hedefler belirleyin.
• Değerlendirmelerde çeşitliliği sağlayın (yaratıcı projeler, uygulamalı görevler
vb.).
• Öğrenme sürecini oyunlaştırarak öğrencilerin motivasyonunu artırın.
147