Page 151 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 151

Tarih

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               2. ETKİNLİK
                               Öğrencilere yapılacak çalışma hakkında bilgi verilir (İF4) Öğrenciler dört ya da beş
                               gruba ayrılır (SF4). Gruplara çalışma alanları oluşturulur (FÖOD1.)
                               1.  Aşama  Meze:  Gruplara  kaynaklar  verilir  (İF5).  Öğrencilere  1789-1908  yılları
                                   arasında meydana gelen siyasi, askerî ve idari gelişmeleri (Şark Meselesi, Tan-
                                   zimat Fermanı, Duyun-ı Umumiye vb.) belirleyip kâğıda yazmaları istenir.
                               2. Aşama Başlangıç: Çalışma grupları 1789-1908 yılları arasında meydana gelen
                                   gelişmelerden merak ettiği bir konuyu seçer. Bu gelişmenin Osmanlı Devleti’nin
                                   yönetim ve toplum yapısına etkilerini kaynaklardan yararlanarak inceler ve bu
                                   etkilerin neler olduğunu belirleyip bir kâğıda not ederler. Öğretmen öğrencile-
                                   rin not ettiği bilgilere bakarak gereken düzeltmeleri yapar.

                               3.Aşama Ana Yemek: Öğrencilerin 2. aşamada seçmiş oldukları 1789-1908 yılla-
                                   rı arasında meydana gelen gelişmenin, Osmanlı Devleti’nin yönetim ve toplum
                                   yapısına  etkileri  ile  ilgili  edindikleri  bilgilerle  tablo  oluşturmaları  istenir.  Öğ-
                                   rencilere boş tablo şablonları verilir (İF6). Öğretmen etkileşimli tahtaya tablo
                                   şablonu yansıtır (FÖOD2). Tabloyu bir örneklendirme ile nasıl dolduracaklarını
                                   anlatır. Öğrenciler tabloları doldurmaya başlar. Öğretmen, grupları gezerek
                                   gereken düzeltmeleri yapar.

                               Öğretmenin hazırlamış olduğu derecelendirme ölçeği üzerinden öğrencilerin grup
                               performanslarını  değerlendirmeleri  istenir.  Her  öğrenci  kendi  grubunun  perfor-
                               mansını puanlayıp kağıdını öğretmene teslim edecektir (SF4).

                                            Ölçütler
                                                                  1 Puan        2 Puan        3 Puan
                                          Ürünün Adı
                                Adaletli görev paylaşımı
                                Grup içi iletişim
                                Özgünlük
                                Ürün çıkana kadar işini devam
                                ettirme

                               Örnek derecelendirme ölçeği öğretmen değerlendirmesinde de kullanılabilir.

                               4. Aşama Tatlı: Öğrenciler isteğe bağlı olarak tablodaki bilgilerle ilgili karikatür
                               hazırlayıp şiir oluşturabilirler (ÜF2).

                               Öğretmen oyun sırasında verilen özelliğin; 1789-1908 yılları arasında meydana ge-
                               len siyasi, askerî ve idari gelişmelerden hangisine ait olduğunu “öğrenci oyun kont-
                               rol listesi” aracı ile değerlendirir.
         Değerlendirme
                               Örnekteki gibi bir analitik rubrik hazırlanarak öğrencilerin grup içindeki çalışmala-
                               rını kendilerinin değerlendirmeleri istenir. Ayrıca öğretmen de aynı formu kullana-
                               rak öğrenciler hakkında değerlendirme yapar.












                                                                                                         151
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156