Page 151 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 151
Tarih
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
2. ETKİNLİK
Öğrencilere yapılacak çalışma hakkında bilgi verilir (İF4) Öğrenciler dört ya da beş
gruba ayrılır (SF4). Gruplara çalışma alanları oluşturulur (FÖOD1.)
1. Aşama Meze: Gruplara kaynaklar verilir (İF5). Öğrencilere 1789-1908 yılları
arasında meydana gelen siyasi, askerî ve idari gelişmeleri (Şark Meselesi, Tan-
zimat Fermanı, Duyun-ı Umumiye vb.) belirleyip kâğıda yazmaları istenir.
2. Aşama Başlangıç: Çalışma grupları 1789-1908 yılları arasında meydana gelen
gelişmelerden merak ettiği bir konuyu seçer. Bu gelişmenin Osmanlı Devleti’nin
yönetim ve toplum yapısına etkilerini kaynaklardan yararlanarak inceler ve bu
etkilerin neler olduğunu belirleyip bir kâğıda not ederler. Öğretmen öğrencile-
rin not ettiği bilgilere bakarak gereken düzeltmeleri yapar.
3.Aşama Ana Yemek: Öğrencilerin 2. aşamada seçmiş oldukları 1789-1908 yılla-
rı arasında meydana gelen gelişmenin, Osmanlı Devleti’nin yönetim ve toplum
yapısına etkileri ile ilgili edindikleri bilgilerle tablo oluşturmaları istenir. Öğ-
rencilere boş tablo şablonları verilir (İF6). Öğretmen etkileşimli tahtaya tablo
şablonu yansıtır (FÖOD2). Tabloyu bir örneklendirme ile nasıl dolduracaklarını
anlatır. Öğrenciler tabloları doldurmaya başlar. Öğretmen, grupları gezerek
gereken düzeltmeleri yapar.
Öğretmenin hazırlamış olduğu derecelendirme ölçeği üzerinden öğrencilerin grup
performanslarını değerlendirmeleri istenir. Her öğrenci kendi grubunun perfor-
mansını puanlayıp kağıdını öğretmene teslim edecektir (SF4).
Ölçütler
1 Puan 2 Puan 3 Puan
Ürünün Adı
Adaletli görev paylaşımı
Grup içi iletişim
Özgünlük
Ürün çıkana kadar işini devam
ettirme
Örnek derecelendirme ölçeği öğretmen değerlendirmesinde de kullanılabilir.
4. Aşama Tatlı: Öğrenciler isteğe bağlı olarak tablodaki bilgilerle ilgili karikatür
hazırlayıp şiir oluşturabilirler (ÜF2).
Öğretmen oyun sırasında verilen özelliğin; 1789-1908 yılları arasında meydana ge-
len siyasi, askerî ve idari gelişmelerden hangisine ait olduğunu “öğrenci oyun kont-
rol listesi” aracı ile değerlendirir.
Değerlendirme
Örnekteki gibi bir analitik rubrik hazırlanarak öğrencilerin grup içindeki çalışmala-
rını kendilerinin değerlendirmeleri istenir. Ayrıca öğretmen de aynı formu kullana-
rak öğrenciler hakkında değerlendirme yapar.
151