Page 155 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 155
Tarih
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Canımızdan Can Kopuyor
Konu Trablusgarp Savaşı ve I. Balkan Savaşı’nın Sonuçları
1908-1918 yılları arasında Osmanlı Devleti’nde meydana gelen siyasi ve askerî
Öğrenme Hedefleri
gelişmelerle ilgili olarak dönemin koşullarını fark eder.
Trablusgarp Savaşı ve I. Balkan Savaşı ile ilgili okuma metinleri, okuma çemberi
Materyaller etkinliğinde kullanılacak olan yönerge kartı/kartları, balık kılçığı veya kavram hari-
tası şablonu, etkileşimli tahta, bilgisayar, kalem, kâğıt vb.
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte okuma çemberi, akran destekli öğrenim, tartışma ve grafik düzenleme
stratejilerinden yararlanılmıştır.
Okuma Çemberi: Bu etkinlikte Trablusgarp Savaşı ve I. Balkan Savaşı konuları ile
ilgili okuma metinleri kullanılarak bu teknik uygulanacaktır.
Etkinlik Açıklaması Akran Destekli Öğrenim: Okuma etkinlikleri grup çalışması olarak yapılacaktır.
Tartışma: Okuma metinleri öğrenciler tarafından okunduktan sonra öğrenciler
grup içinde bu tekniği uygulayacaklardır.
Grafik Düzenleme: Metinle ilgili değerlendirme aşamasında bu tekniğe yer verile-
cektir.
Uygulama Süreci
Öğretmen, öğrencilere “Trablusgarp Savaşı ve I. Balkan Savaşı ile ilgili okuma çem-
beri etkinliği yapacağız. Bu etkinlik için çalışma grupları oluşturacağım.” diyerek
derse giriş yapar (SF1).
Gruplar oluşturulduktan sonra sınıfta gruplara göre oturma düzeni oluşturulur
(FÖOD1). Öğrenciler sınıfta yerleştikten sonra öğretmen, okuma çemberi etkin-
liğinde öğrencilerin dikkat etmesi gerektiği kuralları içeren bir yönerge kartı sunar
(İF1). Bu yönerge kartında, etkinlik süresince gruptaki her öğrenciye okuma, soru
sorma ve konuşma süresi verilmesine dikkat edilmesi gerektiği yazar (SF2).
155