Page 155 - Tarih Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 155

Tarih

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Canımızdan Can Kopuyor
         Konu                  Trablusgarp Savaşı ve I. Balkan Savaşı’nın Sonuçları
                               1908-1918  yılları  arasında  Osmanlı  Devleti’nde  meydana  gelen  siyasi  ve  askerî
         Öğrenme Hedefleri
                               gelişmelerle ilgili olarak dönemin koşullarını fark eder.
                               Trablusgarp Savaşı ve I. Balkan Savaşı ile ilgili okuma metinleri, okuma çemberi
         Materyaller           etkinliğinde kullanılacak olan yönerge kartı/kartları, balık kılçığı veya kavram hari-
                               tası şablonu, etkileşimli tahta, bilgisayar, kalem, kâğıt vb.

         Süre                  2 ders saati
                               Bu etkinlikte okuma çemberi, akran destekli öğrenim, tartışma ve grafik düzenleme
                               stratejilerinden yararlanılmıştır.

                               Okuma Çemberi: Bu etkinlikte Trablusgarp Savaşı ve I. Balkan Savaşı konuları ile
                               ilgili okuma metinleri kullanılarak bu teknik uygulanacaktır.

         Etkinlik Açıklaması   Akran Destekli Öğrenim: Okuma etkinlikleri grup çalışması olarak yapılacaktır.
                               Tartışma:  Okuma  metinleri  öğrenciler  tarafından  okunduktan  sonra  öğrenciler
                               grup içinde bu tekniği uygulayacaklardır.
                               Grafik Düzenleme: Metinle ilgili değerlendirme aşamasında bu tekniğe yer verile-
                               cektir.






















         Uygulama Süreci



                               Öğretmen, öğrencilere “Trablusgarp Savaşı ve I. Balkan Savaşı ile ilgili okuma çem-
                               beri etkinliği yapacağız. Bu etkinlik için çalışma grupları oluşturacağım.” diyerek
                               derse giriş yapar (SF1).
                               Gruplar  oluşturulduktan  sonra  sınıfta  gruplara  göre  oturma  düzeni  oluşturulur
                               (FÖOD1). Öğrenciler sınıfta yerleştikten sonra öğretmen, okuma çemberi etkin-
                               liğinde öğrencilerin dikkat etmesi gerektiği kuralları içeren bir yönerge kartı sunar
                               (İF1). Bu yönerge kartında, etkinlik süresince gruptaki her öğrenciye okuma, soru
                               sorma ve konuşma süresi verilmesine dikkat edilmesi gerektiği yazar (SF2).




                                                                                                         155
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160